۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۰۳

با مجری گری فاضل جمشیدی/

بزرگداشت مسعود حبیبی در شیراز برگزار شد/ رونمایی از تمبر و سردیس استاد

بزرگداشت  مسعود حبیبی در شیراز برگزار شد/ رونمایی از تمبر و سردیس استاد

شیراز – خبرگزاری مهر: بزرگداشت استاد مسعود حبیبی در حالی در شیراز برگزار شد که فاضل جمشیدی مجری این مراسم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت استاد مسعود حبیبی نوازنده برجسته دف سه شنبه شب در حالی برگزار شد که 20 دقیقه مانده به شروع برنامه هیچ صندلی خالی در سالن احسان یافت نشد و اکثر میهمانان با دست گل های رنگین بر روی صندلی های خود نشسته بودند.

پس از تلاوت قرآن کریم و پخش شدن سرود ملی، کلیپی از همکاران و شاگردان استاد مسعود حبیبی پخش شد که در آن بزرگان موسیقی ایرن از شاخصه های مسعود حبیبی گفتند.

فاضل جمشیدی مجری شد

اما اولین تشویق چندین ثانیه ای مدعوین برای حضور فاضل جمشیدی بر روی سن بود که اعلام کرد مجری گری این برنامه را انجام خواهد داد.

او گفت: ما نیز از بچه های سینما یاد گرفته ایم کارهایمان را خودمان انجام دهیم و به دنبال کسی نباشیم.

این استاد آواز به حضور خانم ژاله صادقیان در سالن اشاره کرد و افزود: زمانیکه این مجری و حافظ خوان قوی در سالن باشد نمی توان مجری گری کرد اما من سعی می کنم کارم را به خوبی انجام دهم.

جمشیدی برگزاری این مراسم را بسیار باشکوه دانست و از مسئولین دولت جدید در خواست کرد که بیش از گذشته به فکر هنرمندان بزرگ کشور باشند.

رونمایی از سردیس و تمبر یادبود استاد حبیبی

در ادامه این مراسم رونمایی از سردیس استاد مسعود حبیبی توسط مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس و استاد حسام الدین سراج انجام شد و رونمایی از تمبر یادبود استاد حبیبی نیز توسط تمامی اساتید حاضر در سالن انجام شد.

حافظ خوانی ژاله صادقیان و نوازندگی استاد سامان احتشامی

اما در ادامه این مراسم فاضل جمشیدی خانم ژاله صادقیان را برای حافظ خوانی دعوت کرد که این مجری و حافظ خوان برجسته کشور پس از حضور بر روی سن به شوخی گفت: 25 سال است که من استاد حبیبی را می شناسم که البته آن موقع من تازه متولد شده بودم.

وی پس از دعوت از استاد سامان احتشامی تاکید کرد: من نسبت به پیانیست ها حسادت می کنم چراکه انگشتان آنها تحسین بر انگیز است.

پس از این جمله بود که استاد سامان احتشامی به نواختن موسیقی پرداخت و ژاله صادقیان با سرودن این بیت "راهی بزن که آهی بر ساز آن توان زد" کار خود را شروع و با بیان "حافظ به حق قرآن" کار خود را خاتمه داد و در طول خواندن این اشعار حافظ، صدای پیانو فضای سالن را دلنشین کرده بود.

بداهه خوانی فاضل جمشیدی 

اما مراسم به همینجا ختم نشد بلکه ژاله صادقیان، استاد فاضل جمشیدی را برای خواندن چند بیت در کنار نوازندگی استاد سامان احتشامی دعوت کرد.

فاضل جمشیدی پس از قرار گرفتن در کنار پیانو استاد احتشامی اعلام کرد که بداهه ای را می خواند که چند مرتبه در کنار پیانو استاد احشامی زمزمه کرده است که البته این کار نیز مورد توجه حاضرین در سالن قرار گرفت.

پایان این برنامه سه ساعته نیز با هم نوازی دف استاد حبیبی و نوازندگی پیانو استاد احتشامی پایان یافت.

کد خبر 2124566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha