۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۵۰

سردار قاسم سلیمانی:

احترام جهان به رئیس جمهورمان به خاطر مقاومت و پایداری ملت ایران است

احترام جهان به رئیس جمهورمان به خاطر مقاومت و پایداری ملت ایران است

کرمان - خبرگزاری مهر: فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: احترام جهان به رئیس‌جمهور ایران، خضوع دشمن و این حرف‌هایی که می‌زنند به علت مقاومت و پایداری ملت ایران است و اگر فداکاری و حضور شما ملت نبود این اتفاق در تاریخ نمی‌افتاد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حاج قاسم سلیمانی صبح پنج‌شنبه در کنگره شهدای دفاع مقدس که در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد، گفت: جنگ علیه ایران در شرایطی آغاز شد که ما در دوره ابتدایی انقلاب بودیم و کشور در ضعیف ترین موقعیت قرار داشت، چرا که ما به لحاظ سیاسی ثبات پیدا نکرده بودیم و در آن دوران گروه های مختلفی علیه نظام عمل می کردند.

وی با اشاره به نابسامانی اوضاع مملکت در زمان آغاز جنگ تحمیلی ادامه داد: دشمنان با برنامه ریزی دقیق موقعیتی را انتخاب کرده بودند که بتوانند به راحتی نظام جمهوری اسلامی ایران را سرنگون کنند.

سردار سلیمانی انتخاب نامناسب زمان جنگ را ناجوانمردانه ترین اقدام دشمنان و صدام عیله ایران دانست و ابراز داشت: صدام از سال 58 به فکر حمله به ایران اسلامی بود و سرانجام با بهانه ای واهی به ایران اسلامی که انقلاب به تازگی در آن به ثمر نشسته بود و مسئولان مشغول ساماندهی امور کشور بودند حمله کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: عراق در سال های 58 و 59 توانست روزانه بیش از دو میلیون بشکه نفت را بفروشد و در نتیجه صدام توانست ظرف یکسال و نیم با داشتن پول مناسب تجهیزات لازم برای حمله به ایران را فراهم کند.

وی جنگ عراق علیه یاران را ناعادلانه و نابرابر دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس همه دنیا بر علیه ایران اسلامی بودند و رزمندگان ما با سلاح ایمان و اراده به جنگ با دشمن سراپا مسلح رفتند و می توان به جرات گفت که تجهیزات چهار کشور دنیا در سلاح های عراق وجود داشت و عراق از تجهیزات آمریکایی ها، روس‌ها، آلمان ها و فرانسوی‌ها در جنگ علیه ایران بهره می بردند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: در آن دوران سپاه استان کرمان کمی بیش از صد نفر بود و آمادگی لازم را برای جنگ نداشت.

سردار سلیمانی با اشاره به دستاوردهای دوران دفاع مقدس تصریح کرد: با یادآوری شرایط این دوران مقدس و تلاش های رزمندگان برای مغلوب کردن دشمنان و دفاع از کشورمان می توان به هنر فرزندان انقلاب پی ببریم که چگونه با دست خالی و دلی سرشار از عشق به ذات الهی باعث سربلندی و عزت کشور شدند.

کشورهای اروپایی و عربی صندوق مالی عراق برای حمله به ایران

این یادگار دوران دفاع مقدس گفت: کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی از جمله سعودی، امارت و کویت در واقع صندوق مالی جنگ علیه ایران بودند و از صدام حمایت همه جانبه می کردند.

وی گفت: کمک های آنها به صدام 2.5 برابر کل هزینه ای بود که در دوران جنگ صرف کردیم ولی وقتی دست الهی پشت سر یک ملت مظلوم باشد نتیجه چنان می شود که در جنگ ایران و عراق شد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان داشت: به دلیل عدم آمادگی و همچنین حمایت های جهانیان از عراق و کمک به این کشور برای حمله به ایران دشمن توانست به سرعت خود را به نزدیکی شهرهای ما برساند.

این یادگاردوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه دشمنان با دو هدف نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران و تجزیه کشور این جنگ را به راه انداختند افزود: دشمن در ماه های ابتدایی جنگ در متوجه این مسئله شد که نمی تواند نظام جمهوری اسلامی ایران را نابود کند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان در ابتدا موفق شد که 20 هزار کیلومتر از خاک ایران را اشغال کند اما رزمندگان و ایثارگران ایران اسلامی طی عملیات های متعدد و برق آسا توانستند همه سرزمین های اشغالی طی سال های 59 تا 61 از اشغال در آورده و دشمن را دچار شکستی سخت کنند.

دگرگونی عمیق فرهنگی ملت ایران در دوران دفاع مقدس

این یادگار دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس در زندگی هر ایرانی وارد شده است افزود: در دوران دفاع مقدس شاهد دگرگونی های فرهنگی در جامعه بودیم به گونه ای که همه مردم ایران با اتحاد و همدلی برای شکست دشمن و دفاع از نظام و کشور تلاش می کردند و امروز تعداد شهدای دفاع مقدس گویای این واقعیت است که ملت ایران در این راه حتی از جان خود نیز گذشتند.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبیر کبیر انقلاب( ره) در دوران هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: در این دوران ویژگی های شخصیتی امام راحل در همه سطوح جنگ رسوخ کرده بود.

سردار سلیمانی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم مبنی بر اینکه" هر کس از خدا ترسید، خدا همه چیز را از او می‌ترساند و هر کس از خدا نترسید، خدا او را از همه چیز می‌ترساند" گفت: خدا ترسی و ایمان و توکل به پرودگار باعث پیروزی مقتدارنه ایران در این جنگ شد.

فیلمی جامع از دوران دفاع مقدس ساخته شود

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دوران دفاع مقدس سرشار از ناگفته های بی شماری است که باید به اطلاع همگان به ویژه جوانان برسد.

وی ادامه داد: جای خالی یک فیلم جامع از دوران دفاع مقدس در کشور احساس می‌شود و به جاست که فیلم سازان در این خصوص اقدام کنند؛ دفاع مقدس یکی از دوران پرافتخار ایران اسلامی است و درواقع می توان از آن به عنوان یکی از بهترین مظاهر دین شناسی عملی نام برد.

سردار سلیمانی ادامه داد: یک فیلم جامع می تواند ناگفته های دوران دفاع مقدس را برای جهانیان بازگو کنند و مردم از این طریق به این نکته پی ببرند که برای حفظ این انقلاب و نظام چه دلاوری ها و رشادت هایی شده و جوانان این مرز و بوم در راه حفظ آرمان های انقلاب جان خود را عاشقانه فدا کرده اند.

وی صدور انقلاب را یکی از دستاوردهای دوران دفاع مقدس دانست و گفت: امروز مردم دنیا ملت ایران را الگوی خود قرار داده اند و ما فرهنگ و فکر انقلابی را به جهان صادر کرده ایم و بیداری اسلامی نشات گرفته از انقلاب ماست.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین به یادواره شهدای ادوات اشاره کرد و ابراز داشت: ادوات نقش اساسی در جنگ داشتند و 380 شهید ادوات لشکر 41 ثارالله در دوران هشت سال جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند.

احترام جهان به رئیس جمهورمان به خاطر مقاومت و پایداری ملت ایران است

فرمانده سپاه قدس اظهار داشت: احترام جهان به رئیس‌جمهور ایران، خضوع دشمن و این حرف‌هایی که می‌زنند به علت مقاومت و پایداری ملت ایران است و اگر فداکاری و حضور شما ملت نبود این اتفاق در تاریخ نمی‌افتاد.

سردار سلیمانی با اشاره به انباشت تکنولوژی و سلاح برای ارتش‌ها در شرق و غرب ابراز داشت: ارتش آمریکا 700 میلیارد دلار بودجه نظامی دارد که به اندازه بودجه هشت سال ایران است.

این یادگار دوران دفاع مقدس عنوان کرد: ارتش آمریکا با 700 میلیارد دلار بودجه در افغانستان و عراق چه دستاوردی داشت و یا ارتش رژیم صهیونیستی که پایه این رژیم است و به نظام سرباز شهروندی معروف است و هر چه تکنولوژی جدید بود به این نظام داده است در جنگ 22 روزه، 33 روزه و ... در برابر سازمان عادی و مردمی در لبنان شکست خورد.

سردار سلیمانی گفت: حدود 3 تریلیون دلار خرج جنگ در عراق کردند اما ارتش آمریکا نتوانست برای یک پرواز خود در عراق مصونیت بگیرد و با افتضاح از عراق خارج شد.‎
 

کد خبر 2143492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha