۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۵۶

شکایت نفتی ایران از ونزوئلا صحت ندارد

شکایت نفتی ایران از ونزوئلا صحت ندارد

شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) اعلام کرد: شکایت این شرکت از شرکت ملی نفت ونزوئلا درباره تاخیر در تحویل کشتی نفتکش ساخته شده، صحت ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) با ارسال توضیحاتی به خبرگزاری مهر با تاکید بر اینکه این شرکت قصد شکایت از شرکت ملی نفت ونزوئلا را ندارد، اعلام کرد: شکایت نفتی ایران از ونزئلا صحت ندارد.

صدرا در ادامه گزارش خود درباره اخرین وضعیت تحویل کشتی نفتکش افراماکس به طرف ونزوئلایی، توضیح داده است: " مراحل کار تحویل دهی بزرگترین کشتی نفتکش ساخت ایران در حال انجام بوده و در هر پروژه‌ای ممکن است کارفرما و پیمانکار اختلافاتی داشته باشند که این موضوع در حیطه قرارداد فی مابین قابل بررسی بوده و به هیچ عنوان به مسائل سیاسی و ارتباطات بین المللی کشورها مرتبط نیست."

خبرگزاری مهر، روز گذشته با انتشار گزارشی، اعلام کرده بود: 6 سال قبل با موافقت روسای وقت جمهور ایران و ونزوئلا، قراردادی بین شرکت ملی نفت ونزوئلا و صدرا به منظور ساخت چهار فروند کشتی نفتکس به ارزش تقریبی 200 میلیون دلار امضا شد.

از این رو برای نخستین بار، یک شرکت فراساحلی ایران موفق شد بدون کوچکترین تاخیری و مطابق با برنامه زمان بندی اولین کشتی نفتکش افراماکس 113 هزار تنی را زمستان سال گذشته در مراسمی رسمی تحویل شرکت ملی نفت ونزوئلا دهد.

در این بین با توافق بین دو طرف، مقرر شده بود برای ساخت و تحویل این کشتی‌های نفتکش 42 میلیون یورو به عنوان پیش پرداخت شود، ضمن آنکه هزینه قرارداد هر یک از نفتکش‌ها حدود 57 میلیون یورو است.

با این وجود، پس از تحویل اولین کشتی نفتکش توسط ایران به ونزوئلا، این کشور نفت‌خیز عضو سازمان اوپک از پرداخت مطالبات نفتی خود به ایران به دلایل نامشخصی خودداری کرده است.

کد خبر 2146218

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha