۱۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۳

خاطره "اشک‌ها و لبخندها" زنده شد/ نوازندگانی که بازیگر شدند

خاطره "اشک‌ها و لبخندها" زنده شد/ نوازندگانی که بازیگر شدند

تئاتر موزیکال "اشک ها ولبخندها" به عنوان دومین کار موسیقایی نمایشی آنسامبل اپرای تهران به سرپرستی و کارگردانی هادی قضات و رهبری ارکستر بردیا کیارس پنجشنبه 11 مهرماه شب خاطره انگیزی را برای مخاطبان رقم زد.

به گزارش خبرنگار مهر، این برنامه توسط موسسه فرهنگی هنری "هامین گستر آریا" و به تهیه کنندگی سیدعلی میرمحمدی برگزار شد. هنرمندان و بازیگران این اثر نمایشی موزیکال به کارگردانی هادی قضات از هنرمندان ایرانی فعال اپرا هستند و با همکاری بردیا کیارس رهبر ارکستر مجلسی تهران در 12 پرده داستان مشهور "اشک ها و لبخندها" را به زبان فارسی اجرا کردند. اجرای تئاتر موزیکال "اشک‌ها و لبخندها" به دلیل فضای متفاوتی که تا به امروز کمتر در اجراهای نمایشی کشورمان تجربه شده بود، با استقبال قابل توجه علاقه مندان مواجه شد.

این پروژه که براساس فیلم جاودانه "اشک و لبخندها" به کارگردانی رابرت وایز ساخته شده، روایتگر داستان خانواده "فون تراپ" ساکن زالسبورگ است. پدر خانواده 12 سال قبل همسرش را از دست داده است. آموزگاران متعددی برای تربیت فرزندانش به منزل او می‌آیند اما همه به ستوه آمده و خانه را پس از مدت کوتاهی ترک می‌کنند. اما با آمدن راهبه‌ای که در نهایت معلم فرزندان فون تراپ می‌شود، خانواده سر و سامان پیدا می‌کند.

.

غیر از علیرضا ناصحی، نازنین بابایی و ناهید ابراهیمی بازیگران نقش "آقای سلر" ،"بارونس الزا شرادر" و "خواهر برتا" که تجربه بازیگری دارند، دیگر اعضای گروه بازیگران از هنرمندان فعال حوزه موسیقی بودند و توانایی چندانی هم در حوزه بازیگری نداشتند. همین موضوع به خودی خود می تواند زنگ خطری برای فعالان بازیگری در ایران باشد. اما حال و هوای موزیکال این اثر نمایشی که براساس فیلم سینمایی "اشک ها و لبخندها"  ساخته شده بود توانست شب خاطره انگیزی را برای علاقه مندان آثار نمایشی و موزیکال رقم زند.

البته پیش از این نیز هادی قضات در نشست خبری گروه اعلام کرده بود "متاسفانه به دلیل فاصله ای که میان هنرمندان موسیقی و تئاتر افتاده من برای انتخاب گروه بازیگران و خواننده ها به شدت دچار مشکل شدم. حتی در ابتدا می خواستم از بازیگران حرفه ای برای حضور در این کار استفاده کنم اما متاسفانه روند کار بسیار کند پیش رفت به همین خاطر ناچار شدم از خوانندگانی استفاده کنم که بتوانیم بازی های آنان روی صحنه را تقویت کنیم".

 

فرنوش رحیمی دانش آموخته رشته نوازندگی ویولون و نوازنده ارکسترهای ملی، فیلارمونیک و خواننده آواز کلاسیک در نقش ماریا، رزماری عیسی پور سولیست و همخوان کلاسیک گروه کر ارکستر سمفونیک تهران در نقش مادر مقدس، هادی قضات کارشناس ارشد اپرای دانشگاه موسیقی و هنرهای زیبای وین اتریش در نقش کاپیتان فونتراپ، علیرضا  عبدالکریمی خواننده کر و سولیست در گروه ارکستر سمفونیک تهران و انجمن فرهنگی اتریش در نقش "رالف گروبر"، مجید گرامیان عضو گروه کر فیلارمونیک ایران در نقش "مکس دت وایلر"، هدی تاج عضو گروه کر ارکستر سمفونیک تهران در نقش "خواهر سوفی" و آسان بحری نوازنده ویولون و خواننده آواز کلاسیک از جمله بازیگران این اثر نمایشی موزیکال بودند.

همچنین فری مهر حاکم زاده در نقش لیزل، مصطفی کرمی در نقش "فردریک"، مانی فرزانه ثابت در نقش"کرت"، غزل اسماعیلی در نقش "لوئیزا"، آوا کاظمی نژاد در نقش "بیرگیتا"، مهسا عزیزی، رها سجادی درنقش "مارتا"، مینو معظمی در نقش "مارتا" و شیما کاظمی نژاد در نقش "گرتل" هنرمندان نوجوانی بودند که در نقش فرزندان خانواده فون تراپ ایفای نقش کردند.

بردیا کیارس آهنگساز و هنرمند جوان موسیقی کشورمان هم که این روزها در قالب رهبر ارکستر مجلسی تهران فعال است با رهبری ارکستر کنسرت همایون شجریان و کنسرت "پردیس" سالار عقیلی یکی از هنرمندان فعال موسیقی در سال جاری است. وی هم مانند روال معمول اجراهای چند ماه اخیر خود توانست با ترکیب کوچک تری از نوازندگان ارکستر مجلسی تهران نقش موثری را در اجرای متفاوت نمایش موزیکال "اشک ها و لبخندها" ایفا کند.

البته پیش از این گفته شده بود که حضور وی به عنوان رهبر ارکستر این پروژه به دلیل مشغله های کاری متعددی که در حوزه موسیقی دارد هنوز قطعی نیست اما این هنرمند جوان با حضور موثر خود در اجرای نمایش توانست در کنار سایر اعضای گروه اثر متفاوتی را به مخاطبان ایرانی دوستدار دیدن آثار متفاوت ارائه دهد.

تینا جامه گرمی و پریسا پیرزاده نوازندگان ویولون، مجید اسماعیلی ویولون سل، پژمان اختیاری ویولون آلتو، پورنگ پورشیرازی کنترباس، امیر محمدی دارابی و نیما فاتحی گروه کر از هنرمندانی بودند که کیارس را در اجرای زنده این اثر موسیقایی یاری دادند.

 همچنین سحر اسلامبولجی، پگاه عینکچی، آیسان بحری، پری حسن پور، دینا آل داوود، رابعه فشارکی و اندیشه پیشوا (سوپرانو 1)، هدی تاج، یکتا اعتمادی، پرنیان روحانی، سارا کاویانی، شقایق خانزادی، ملیحه مظفری و سعیده عبدالله ( سوپرانو 2)، شبنم پاک سرشت، تینا کاظم سلطانی، الهه حیدری، نسرین عسگری و تارا بخت طالع ( متزو سوپرانو)، ناهید ابراهیمی، آزاده اسدی، مانلی خشکباری، آتوسا خانزاده و سوده آغشلویی (آلتو) و محمد حقیقی، امیرحسین اسکندری، برنا فاتحی، سینا کاظمینی و مهدی فهیمی ( تنور و باس) این نمایش موزیکال را تشکیل می دادند.

هادی قضات سرپرست آنسامبل اپرای تهران و کارگردان تئاتر موزیکال "اشک ها و لبخندها" بعد از پایان اجرا خطاب به تماشاگران ضمن تقدیر از موسسه هامین گستر آریا در برگزاری این برنامه گفت: من از بردیا کیارس بی نهایت سپاسگذارم که در ترافیک کاری که داشت توانست در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین کار را برای ما آماده کند و من از سوی خودم و گروه اجرایی به همه شما تبریک می گویم که در سرزمین ما چنین هنرمندان ارزنده ای زندگی می کنند.

براساس این گزارش اشکان قضات دستیار کارگردان و مشاور هنری، سعید غفاری اجرای دکور، مجتبی توسلی مدیر اجرایی، ساغر نیک گوهر طراح لباس، عاطفه جعفری و سمیه فراهانی طراحان گریم، رضا حیدری طراح نور، شراره جلالی مدیر صحنه، اورد انزاوی پور صدابردار، ایمان آخوندی یزدی امور هماهنگی، ایلیا شمس روابط عمومی، مانی لطفی زاده و نیوشا خطیب عکاس، امیر بهادر فلاحتی گرافیست و روشنک کی‌منش مترجم اشعار اجرای نمایش موزیکال اشک و لبخندها بودند.

پروژه نمایشی موسیقایی "اشک ها و لبخندها " به دلیل استقبال قابل توجه تماشاگران روزهای 19 و 25 مهر نیز به صحنه خواهد رفت.

کد خبر 2148184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha