۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۴:۱۲

برگزاری جشنواره فیلم "اشراق" با داوران حرفه‌ای/ طلاب با زبان هنر حرف می‌زنند

برگزاری جشنواره فیلم "اشراق" با داوران حرفه‌ای/ طلاب با زبان هنر حرف می‌زنند

حجت‌الاسلام علی کمساری عضو شورای سیاستگذاری دومین جشنواره فیلم دینی اشراق بر لزوم پیام‌رسانی با زبان هنر تاکید کرد و از تلاش دفتر تبلیغات اسلامی برای برپایی هرچه بهتر جشنواره‌های هنری و ادبی صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین علی کمساری رئیس مرکز فرهنگی و هنری مدیر مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی درباره فعالیت‌های این مرکز فرهنگی و هنری گفت: وظیفه اصلی مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی ترویج ارزش‌های دینی با زبان هنر است چراکه زبان هنر تاثیرگذارترین بیان برای ارائه پیام است و هر مقوله‌ای که از هنر برای ارائه پیام استفاده کند شانس بیشتری برای بهتر دیده شدن دارد.

وی در ادامه افزود: از همین رو دفتر تبلیغات اسلامی با توجه به بضاعت خود فعالیت های متعددی در جهت بهره مندی از هنر را در دستور کار قرار داده است. یکی از فعالیت های این مرکز برگزاری دوره‌های آموزش هنر در حوزه های مختلف فرهنگ و هنر است. تا کنون انجمن شعر، انجمن خوشنویسی، انجمن هنرهای تجسمی، انجمن داستان نویسی و انجمن نظریه هنر تاسیس کرده ایم و 1000 طلبه هنرمند هم در این زمینه های هنری فعالیت می کنند. همچنین قرار است انجمن هنرهای تصویری نیز به زودی راه اندازی شود.  

عضو شورای سیاستگذاری دومین جشنواره فیلم دینی اشراق در ادامه متذکر شد: از همین رو برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری از جمله برنامه های این مرکز فرهنگی و هنری است. البته برگزاری جشنواره در حوزه علمیه بی سابقه نیست و سالها پیش کنگره شعر برگزار کردیم و غیر از جشنواره فیلم اشراق بنا داریم جشنواره های شعر و عکس را نیز برگزار کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین علی کمساری در ادامه صحبت های خود با اشاره به روند برگزاری جشنواره فیلم اشراق گفت: پس از ارسال فراخوان در طول سه ماه فرصتی که برای ارسال آثار در نظر گرفته شده بود، تعداد آثار ارسال شده از جهت کمی و کیفی نسبت به سال گذشته دچار افت نشده است و براساس رای داوران در حوزه فیلمنامه نیز ارتقای کیفی نیز داشته ایم.

وی با اشاره به بخش های مختلف این جشنواره گفت: جشنواره فیلم اشراق در دو بخش اصلی و تجربی برگزار می شود. آثار ارسال شده در بخش تجربی متعلق به طلاب هنرمند است و بخش اصلی که شامل فیلمنامه، فیلم کوتاه داستانی، انیمیشن و فیلم مستند می شود متعلق به هنرمندان غیر طلاب است و قرار است در تاریخ 7، 8 و 9 آبان ماه در استان قم برگزار شود و در این سه روز در سه نوبت فیلم ها به نمایش درمی آید و نشست های تخصصی نیز برپا خواهد شد.

کمساری در ادامه صحبت های خود با اشاره به مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: در مراسم اختتامیه این جشنواره حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را در کنار هنرمندان نیز داریم. همچنین قرار است در این مراسم از سه فیلم سینمایی که درباره روحانیت در سینمای حرفه ای ساخته شده است، تقدیر کنیم. البته سال گذشته هم از صاحبان فیلم های "طلا و مس" و "زیر نور ماه" تقدیر شد. ضمن اینکه برای جشنواره امسال هم نشریه ای ویژه اختتامیه تهیه شده است که در این نشریه نگاه و نظرات کارشناسی حوزه درباره فیلم ها مطرح شده است.

عضو شورای سیاستگذاری دومین جشنواره فیلم دینی اشراق ادامه داد: همچنین در مقطع بین دو جشنواره دبیرخانه فعال بود و کارگاه های تخصصی برگزار کردیم که برگزاری کارگاه سه روزه تخصصی فیلمنامه نویسی از جمله این کارگاه ها است. برای جشنواره امسال هم کارگاه تولید فیلم مستند با حضور پرویز کلانتری و محمد رحمانی و فرید دغاغله خواهیم داشت.

در ادامه این نشست محمد شکیبادل مدیر اجرایی دومین جشنواره فیلم دینی اشراق گفت: جشنواره فیلم اشراق دومین سال برگزاری خود را سپری می کند و قرار است مجموع آثار در دو بخش اصلی و تجربی به صورت رقابتی به نمایش درآیند. یکی از نکاتی که لازم می دانم در این نشست متذکر شوم این است که در خبرها آمده بود بخش تجربی متعلق به طلابی است که نخستین تجربه فیلمسازی را دارند که این خبر احتیاج به اصلاح دارد به این معنا که همه طلاب فیلمساز در این بخش حضور دارند.

دبیر اجرایی دومین جشنواره فیلم اشراق در ادامه با اشاره به داوران این دوره گفت: در بخش فیلم های داستانی همایون اسعدیان و بهروز شعیبی داور هستند. در بخش فیلم مستند مهرداد اسکویی و حسین معززی نیا در ترکیب هیات داوران هستند. همچنین سعی کردیم که در ترکیب هیات انتخاب و داوران افرادی که با نگاه حوزه علمیه آشنا هستند نیز قرار بگیرند که از آقای سعادتی برای این حضور دعوت کرده ایم و نکته پایانی اینکه در بخش فیلم تلاش کردیم که از حضور افراد فعالی که زندگی طلبگی را درک کرده اند دعوت به همکاری کنیم و در این راستا از فرید فرخنده کیش مسئول امور تولید حوزه هنری نیز دعوت به همکاری کرده ایم.

محمد شکیبادل در پایان صحبت های خود به بخش داوری فیلمنامه اشاره کرد و گفت: در این بخش هیات انتخاب و داوری سید ناصر هاشم زاده، محمدرضا بهشتی، علی برزی، محمد باقر انصاری از جمله داوران بخش فیلمنامه نویسی هستند. ضمن اینکه توافق نامه ای با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی داشته ایم و قول مساعد برای تولید آثار برتر این جشنواره را داده اند.

کد خبر 2163226

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha