۱۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۳:۳۶

آقابیگی عنوان کرد:

نیروگاه سد تنظیمی تاریک 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

نیروگاه سد تنظیمی تاریک 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

رودبار – خبرگزاری مهر: رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان گفت : نیروگاه سد تنظیمی تاریک بیش از 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیف الله آقابیگی ظهر سه شنبه در بازدید از این پروژه افزود:  ساخت سد تاريك و ساختمان نيروگاه در سال 1347 به اتمام و در سال 1382 بازنگري مطالعات مرحله دوم تجهيزات نيروگاه از سوی شركت ارمندآب انجام شد.

وی اظهارداشت: در سال 1386 نیز تهيه اسناد مناقصه به روش EPC  از سوی شركت مهندسان مشاور تهران بركلي به انجام رسید و در سال 1388 عقد قراداد EPC با شرکت رشد صنعت به عنوان پیمانکار صوت گرفت و عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد.

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان گفت: هدف از ساخت این نیروگاه که در 36 درجه و 59 دقيقه و 26 ثانيه عرض جغرافيايي و 49 درجه و 34 دقيقه و 2 ثانيه طول جغرافيايي واقع در گيلان و با فاصله 35 كيلومتر در پائين دست سد مخزني سفيد رود بر روي رودخانه سفيدرود قرار دارد، توليد ساليانه 16.46 گيگاوات ساعت انرژي است.

وی افزود: در بخش عملیات ساختمانی، تخريب ساختمان قديمي و احداث ساختمان جديد پست ، طراحي، حمل، نصب و راه اندازی جرثقيل دروازه‌اي نيروگاه، تمامی فعالیت های مربوط به بازسازی ساختمان موجود نيروگاه و اجرای بتن ثانويه، تمامی تجهيزات نيروگاه، طراحي و اجراي سازه بازشو سقف نيروگاه و لايروبي بخش‌ هاي ورودي و خروجي مجاري نیروگاه به انجام رسیده است.

آقابیگی اذعان داشت: در بخش فعالیت های تجهيزاتي نیز طراحي، تهيه، حمل، نصب و راه‌اندازي تجهيزات كامل نيروگاه و احداث خط انتقال 20 كيلوولت نيروگاه به طول 17 كيلومتر انجام شد.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد این نیروگاه طی دوماه آینده به بهره برداری آزمایشی برسد.

کد خبر 2169798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha