۱۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۲۵

پیرمرادیان خبر داد:

مخمرهای ناکافی مهمترین دلیل ضعف کیفیت نان در سمیرم است

مخمرهای ناکافی مهمترین دلیل ضعف کیفیت نان در سمیرم است

سمیرم - خبرگزاری مهر: رئیس سیلوی شهید موسوی استان اصفهان گفت: مهمترین دلایل ضعف کیفیت نان در سمیرم مخمر ناکافی و خمیر آماده نشده است .

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه هم اندیشی اتحادیه نانوایان برای ارتقای کیفیت نان سمیرم پیش از ظهر امروز چهارشنبه در سالن اجتماعات مجمع امور صنفی شهرستان سمیرم برگزار شد.

در این جلسه صفر علی پیرمرادیان اظهار داشت: نانوایان قشر زحمت کشی هستند اما برای نتیجه بخش بودن تلاش قابل تقدیر شان بهتر است اصول نانوائی را رعایت کنند.

وی افزود: بهره گیری از دو نوع گندم داخلی و وارداتی برای تولید آرد مصرفی نانوائی های موجب شده است که ارتقای کیفیت آرد را شاهد باشیم.

رئیس سیلوی شهید موسوی استان اصفهان بیان کرد: در حالیکه سیاست دولت جمهوری اسلامی به سمت تولید آرد هفت درصد سیر می کند این نوع آرد نسبت به آرد های قبلی تیره تر است.

این مسئول با تاکید بر اینکه این نوع آرد ، محصولی کامل است که در آن فیبر فراوان وجود دارد، اذعان کرد: سبوس موجود در این آرد سبب سالم شدن بدن و  دستگاه گوارشی  می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون آرد 12 درصد در کارخانه ها تولید می شود ولی آرد هفت درصد نیز در شبکه در حال توزیع است.

زمانی افزود: در حال حاضر در هر ماه آرد هفت درصد به میزان 40تن در بازار توزیع می شود که بیشتر در بخش خانگی و روستائی کاربرد دارد.

وی از پیش بینی تشکیل شرکت تعاونی با همکاری سه نفر نانوا و دو سرمایه گذار خارجی در سمیرم از سال گذشته سخن گفت و تصریح کرد: اگر تعاونی آرد در سمیرم وجود نداشته باشد برای همیشه توزیع آرد در سمیرم به شرکت حمل و نقل آبادان واگذار می شود.

رئیس سیلوی شهید موسوی استان اصفهان ادامه داد: در این شرکت تعاونی با توجه به توان مالی نانوایان سرمایه ای در قالب چک انباشته می شود و طی زمان هایی در صورت وجود متقاضی برای این امر، این هزینه به متقاضیان پرداخت می شود .

وی گفت: در حال حاضر شاهد جابه جائی برخی پروانه های واحد های نانوائی در سمیرم هستیم که بهتر است به منظور جلوگیری از تخلفات بعدی نانوایان تغییراتی در نوع کار آنها صورت گیرد.
 

کد خبر 2170524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha