۲۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۷:۴۹

عرب اسدی:

عدم ولایت پذیری یکی از دلایل شکل گیری عاشورا

عدم ولایت پذیری یکی از دلایل شکل گیری عاشورا

شاهرود - خبرگزاری مهر: مسئول تبیان استان سمنان با اشاره به اینکه بررسی دلایل ایجاد و شکل گیری کربلا از موارد مهمی است که باید در تبیین واقعه عاشورا مورد توجه قرار بگیرد گفت: مهم ترین دلیل شکل گیری واقعه عاشورا عدم ولایت پذیری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جواد عرب اسدی عصر دوشنبه در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در در اجتماع سه هزار نفری عاشورائیان مغان شاهرود در حسینه اعظم این شهر با تاکید بر اینکه ولایت پذیری اصل اساسی در شکل گیری واقعه عاشوراست خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س)، حضرت اباالفضل العباس (ع) و سایر همراهان امام حسین (ع) در روز عاشورا نه از عشق برادری و وعده جنت که از روی پایبندی به اصل مهم ولایت پذیری همراه فرزند رسول خدا (ص) شدند.

وی با بیان این مطلب که شهادت مظلومانه حضرت زهرا (س)، اسارت حضرت زینب و شهادت اباالفضل العباس و تک تک شهدای کربلا در حمایت از امام زمانشان رخ داده افزود: حضرت عباس (ع) شاگرد ممتاز ولایت پذیری است.

حضرت عباس (ع) هرگز قدمی جلوتر از امام زمانش برنداشت

این کارشناس فرهنگی با اشاره به این نکته که حضرت عباس (ع) هرگز قدمی جلوتر از امام زمانش برنداشت تصریح کرد: وقتی در تشییع پیکر امام حسن (ع)، عایشه جلوی دفن آن امام همام در کنار مدفن پیامبر (ص) را می گیرد، حضرت عباس(ع) آماده مقابله با عایشه می شود ولی زمانی که امام حسین (ع) او را از این کار منع می کند بی هیچ حرفی، سخن امام زمانش را می پذیرد.

مسئول تبیان استان دومین دلیل ولایت پذیری حضرت اباالفضل العباس (ع) را ادب و احترام آن حضرت نسبت به برادرش دانست و عنوان کرد: حضرت عباس (ع) در تمام طول عمر خویش یک بار هم امام حسین(ع) را برادر صدا نکرد و همیشه اورا مولای من خطاب می کرد.

عرب اسدی در خصوص دلیل سوم ولایت پذیری حضرت عباس (ع) اذعان داشت: وقتی حضرت عباس کنار علقمه رسید بعد از آب کردن مشک، آماده نوشیدن آب شد ولی شرم کرد از این که مولا و سرورش تشنه باشد و او آب بنوشد و آب را به علقمه برگرداند.

وی دلیل دیگر این که حضرت عباس (ع) را شاگرد اول مکتب ولایت می دانند را اینگونه بیان کرد: زمانی که شمر صدا زد فرزندان ام البنین برای شما امان نامه آورده ام، حضرت عباس (ع) فریاد زد اگر هه دنیا را به من بدهی  از امام حسین (ع) دست بر نمی دارم.

مسئول تبیان استان سمنان با تاکید بر این که اگر یک انسان نتواند حرمت نائب امام زمانش را نگاه دارد به روی امان زمانش هم شمیشر خواهد کشید ادامه داد: 18 هزار نفر از مردم کوفه با مسلم بن عقیل نائب امام زمانشان بیعت کردند اما با توطئه عبیدالله مسلم را از بالای دار العماره به پایین انداختند و با شمشیرهای آخته، روانه جهاد با امام زمانش، حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) زمان شدند.

عرب اسدی با اشاره به این که کسانی که امام زمان (عج) را صدا می زنند و از نیامدنش ابراز ناراحتی می کنند ببیند با نائب امام زمانشان چگونه برخورد می کنند بیان داشت: اگر با نائب امام زمانتان مانند حضرت عباس رفتار کردید، امام زمان هم که بیاید در رکابش خواهید بود، اما وای به حال کسانی که مانند کوفیان باشند.

تبلیغات و توطئه های خلفای اموی عامل گمراهی مردم کوفه

این کارشناس فرهنگی، تبلیغات و توطئه های معاویه و یزید را عامل گمراهی مردم کوفه معرفی کرد و اظهار داشت: معاویه علیه شیعه بخشنامه کرده بود که در منبر رسول خدا(ص)، جانشین بر حقش را لعن کنند و این کار 60 سال ادامه داشت.

وی با اشاره به این که تهدید و تطمیع یزید عامل تنها ماندن مسلم و شهادت او شد ابراز داشت: در نهایت ضربه آخر را شریح قاضی لعنت الله علیه وارد کرد و با حکم وجوب قتال با ابا عبدالله الحسین (ع) جاهلان را با وعده بهشت راهی میدان جهاد با امام حسین (ع) کرد.

شبکه های ماهواره ای تبلیغات امام زمان کشی راه انداخته اند

عرب اسدی با یادآوری این مطلب که شاهرود قطب انیمیشن غرب کشور برای تولید یک دقیقه انیمیشن، چقدر هزینه صرف می کند تصریح کرد: در جهان برای تولید یک ثانیه انیمیشن یک میلیون تومان پول خرج می کنند و این سوال مهم را در ذهن هر انسان متفکری شکل می دهند که آیا این هزینه های گزاف برای پر کردن اوقات فراغت ما و کودکان ماست.

وی با تاکید بر این که اگر این ها دلشان برای اوقات فراغت من و شما می سوخت پخش ماهواره های ایرانی را قطع نمی کردند عنوان کرد: این شبکه ها تبلیغات امام زمان کشی راه انداخته اند، فیلم پخش می کنند، قبح بعضی کارها را از بین می برند، غیرت دینی مردم را می گیرند، خیانت را ترویج می دهند تا هر وقت که اراده کردند، پیروان خود را مقابل امام زمان (عج) قرار دهند و آن ها را آماده کشتن او می کنند.

این کارشناس فرهنگی و مذهبی در پایان اذعان داشت: اگر معرفت نداشته باشیم، اگر راه شهدای کربلا، راه حضرت عباس(ع)، راه حضرت زینب (س) را نرویم، این عزاداریها، این به سر و سینه زدن ها ما را نجات نمی دهد.

کد خبر 2174162

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha