۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۵۱

مهدی تاج مطرح کرد:

دغدغه‌های کی‌‎روش را کاهش می‌دهیم/ تیم‌های غرب و شرق تا فینال روبرو نشوند

دغدغه‌های کی‌‎روش را کاهش می‌دهیم/ تیم‌های غرب و شرق تا فینال روبرو نشوند

رئیس سازمان لیگ اعلام کرد در نشست روز پنجشنبه مدیران فدراسیون فوتبال با مسئولان تیم ملی، تصمیم گرفته شد همه برای کاهش دغدغه‌های کارلوس کی‌روش تلاش کنند. وی همچنین گفت: قرار شد کارلوس کی‌روش به همراه 2 یا 3 مربی دیگر در نشست جده حضور یابد و در مورد نحوه برگزاری لیگ قهرمانان آسیا صحبت کند تا در این خصوص به تصمیمات خوبی دست یابیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تاج در خصوص نشست روز گذشته مسئولان فدراسیون با کارلوس کی‌روش در مورد تیم فوتبال ایران ضمن بیان مطلب فوق، گفت: در این نشست که آقایان کفاشیان، نبی، کی‌روش و سایر مسئولان حضور داشتند، صحبت‌های بسیار خوبی مطرح شد زیرا تلاش همه ما این است که دغدغه‌های کی‌روش را برطرف کنیم.

وی در خصوص دغدغه‌های کی‌روش اظهار داشت: او می‌خواهد تیمی را به جام جهانی ببرد که بازیکنان خسته نباشند و با برگزاری اردوها و دیدارهای تدارکاتی مناسب به خوبی آماده شده باشند. متاسفانه برای حضور در مسابقات مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌ها دیدارهای تدارکاتی کمی داشتیم و اکثرا با آسیایی‌ها بازی کردیم.

رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران اضافه کرد: حرف کی‌روش کاملا درست است و به همین خاطر طی برنامه‌ریزی که داشتیم لیگ را 20 فروردین‌ماه سال آینده به پایان می‌رسانیم و بازیکنان را در اختیار کی‌روش قرار می‌دهیم تا ان شاء الله تیم را برای حضور در بازی‌های جام جهانی آماده کند.

وی در خصوص مبلغی که قرار است فیفا به تیم‌هایی که بازیکنانشان در جام جهانی حضور دارند پرداخت کند، اینگونه توضیح داد: بر اساس روزهایی که بازیکنان در جام جهانی حضور دارند این پول پرداخت می‌شود. این مبلغ برای 14 روز پیش از آغاز جام جهانی تا یک روز بعد از حذف شدن تیم‌ها در نظر گرفته شده که به ازای این روزها، روزی 2800 دلار به تیم‌هایی که بازیکن در تیم ملی دارند، پرداخت می‌شود که رقم قابل توجهی است.

تاج در ادامه در مورد نشست روز گذشته خود با داوران اظهار داشت: فدراسیون و سازمان لیگ تا حد توان برای از بین بردن مشکلات داوری تلاش می‌کنند. داوران ما در نیم فصل نخست روزهای سختی را سپری کردند و با توجه به شرایط سختی که دارند عملکردشان کاملا زیر نظر رسانه‌ها و تماشاگران است و این مسئله شرایط را سخت تر می کند.

وی با بیان اینکه داوران کمترین دریافتی را در بین عوامل برگزاری یک مسابقه دارند، یادآور شد: ما تلاش داریم دریافتی آنها را بالا ببریم اما در همین شرایط هم داوران هر چقدر دریافت کنند باید در زمین مسابقه تمام توانشان را به کار ببرند تا مشکلات کمتر شود. به نظرم داوران ما همه شریف، متدین و متعهد هستند و از سالم‌ترین بخش‌های فوتبال و جامعه به شمار می‌روند.

رئیس سازمان لیگ همچنین با اشاره به اینکه محسن قهرمانی در تست داوری حضور یافت اما نتوانست انتخاب شود و حضورش در ادامه مسابقات لیگ بستگی به قبولی در تست دوباره دارد، یادآور شد: به نظرم برای اینکه وضعیت داوری بهتر از این شود، کمیته داوران باید داوران پراشتباه که اشتباهات تاثیرگذاری را هم دارند را در بازی‌های لیگ استفاده نکنند و حتی آنها را در بازی‌های غیر از لیگ برتر و لیگ دسته اول به کار گیرند تا وضعیت بهتر شود، ضمن اینکه مسئولان داوری اعم از کمیته و دپارتمان باید با یکدیگر متحد باشند و از هم و نظام داوری کشور حمایت کنند.

وی که مهمان برنامه ورزش و مردم بود در بخش دیگری از اظهاراتش در خصوص نشست‌هایی که برای برگزاری لیگ قهرمانان آسیا طی روزهای گذشته در یکی از امارات داشت، یادآور شد: پیش از این با کی‌روش بحث‌های جدی در مورد نحوه برگزاری لیگ قهرمانان آسیا خصوصا مراحل حذفی آن داشتیم و ایشان هم به نحوه برگزاری آن معترض بود. همین امسال هم مسابقات دور برگشت و مراحل حذفی زمانی برگزار می‌شود که تیمی مانند ایران خود را برای حضور در جام جهانی آماده می‌کند. پیشنهاد ما هم این بود که این مسابقات یک مقدار زمانش زودتر برگزار شود و به طور کامل با نحوه برگزاری رقابتهای اروپایی همزمان شود.

تاج با اشاره به اینکه کشورهای کویت، قطر، امارات، لبنان، بحرین و عربستان و یکی از اعضای کمیته اجرایی AFC در این نشست‌ها با این موضوع موافقت کردند، یادآور شد: البته قرار است تصمیم نهایی در این خصوص 5 آذر گرفته شود اما به نظر می‌رسد آنچه در چنین نشست‌هایی تصویب می‌شود در نهایت شانس تصویب شدن در کمیته مسابقات AFC را دارد.

وی بحث در مورد بحث دیگر مطرح شده در این نشست، خاطرنشان کرد: ما این طرح را دادیم که به خاطر فاصله دور بین کشورهای شرق و غرب آسیا تا فینال تیم‌های غرب و شرق با یکدیگر روبرو نشوند. البته قرار است در جلسات آینده هم سرمربیان تیم های کشورها حضور داشته باشند تا در این خصوص اظهارات آنان نیز شنیده شود بر این اساس قرار است کارلوس کی‌روش در نشست بعدی که در جده برگزار می‌شود، با همراه 2-3 مربی دیگر ملی حضور یافته و در این خصوص صحبت کند تا تقویم خوبی برای برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان لیگ همچنین تاکید کرد: اگر موفق شویم این مسئله را قطعی کنیم، اتفاقی بزرگ و مثبت دیگری برای فوتبال ایران رخ خواهد داد، البته برگزاری مسابقات تا سال 2015 قطعی است اما ما تلاش می‌کنیم قوانین را برای سال‌های 2015 تا 2018 تغییر دهیم که در این صورت همه چیز بر وفق مراد خواهد شد.

وی در خصوص مشکلات باشگاه برای درآمدزایی اظهار داشت: درآمدزایی باشگاه در مجموع بد است، استقلال بدتر از پرسپولیس و پرسپولیس بدتر از استقلال، تیمی مانند داماش هم بدتر از آنها. فوتبال حقوقی دارد که باید پرداخت شود اما وقتی این اتفاق نمی‌افتد، مشکلاتی به وجود می‌آید. ما هم اعتقاد داریم باید طرحی در مجلس برای پرداخت وجوه قانونی فوتبال تصویب شود، این پول از طریق مجلس به صدا و سیما واگذار شده تا آنها مبالغ قانونی فوتبال که مورد تاکید فیفا و AFC قرار دارد، را پرداخت کنند.

تاج در مورد نحوه امتیازدهی AFC به فوتبال ایران، رشد قابل توجه امتیازها و کسب 4 سهمیه کامل برای حضور در لیگ قهرمانان این گونه اظهارنظر کرد: در سال 2011 از جمع 800 امتیاز ما 593.2 امتیاز گرفتیم و در سال 2012 از هزار امتیاز ممکن 813.5 امتیاز کسب کردیم اما خوشبختانه با تلاش‌هایی که مسئولان فدراسیون، سازمان لیگ و باشگاه‌ها انجام دادند، برای فصل 2013 از هزار امتیاز 908 امتیاز را گرفتیم که این اتفاق بسیار خوبی است.

وی اضافه کرد: 10 امتیاز برای زیرساخت‌ها، 95.6 امتیاز برای باشگاه‌ها، 132.5 امتیاز برای استادیوم‌ها، 50 امتیاز برای رسانه‌ها، 50 امتیاز برگزاری مسابقات، 60 امتیاز برای تجاری سازی، 50 امتیاز برای بازاریابی، 90 امتیاز برای تماشاگر، 169 برای استانداردسازی، 150 امتیاز برای اداره امور و 50 امتیاز برای سازماندهی گرفتیم که باعث شد در مجموع امتیاز ایران تا این اندازه پیشرفت کند.

رئیس سازمان لیگ با اشاره به اینکه نگرانی‌هایی از رشد کشورهایی مانند هند و اردن وجود دارد، ادامه داد: قطعا سهمیه غرب آسیا از 16 تیم بیشتر نمی‌ شود و پیشرفت کشورهایی مانند هند و اردن باعث می‌شود سهمیه برخی کشورها کمتر شود که ما نباید اجازه بدهیم این مسئله باعث کاهش امتیازهای ما و در نهایت سهمیه‌های ما شود.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود این امتیازها به صورت غیرمنطقی به ایران داده شده، اظهار داشت: من از این صحبت‌ها خیلی ناراحتم، ما چگونه می‌توانیم مسئولان AFC را فریب دهیم. البته این حرف درست است که باید امکانات ورزشگاه‌ها را بیشتر و استانداردتر کرده و آنها را بهتر نگه داریم اما نباید خودزنی کنیم.

تاج با بیان اینکه ما از ژاپن 20 امتیاز عقب تریم و بهترین تیم غرب آسیا هستیم، اضافه کرد: البته این حرف درستی است که باید تلاش مضاعفی انجام دهیم و با حل مشکلات موجود در فوتبال به عقب برنگردیم. امروز با تلاش مسئولان فعلی فدراسیون 908 امتیاز گرفتیم و شاید روزی یک نفر بیاید این امتیاز را به 1000 برساند.

وی یادآور شد: قطعا نباید اجازه دهیم این امتیاز کمتر شود تا سهمیه‌های ما کاهش یابد. کسب 908 امتیاز یک افتخار برای فوتبال ماست که باید برای آن جشن گرفت، امتیازی که من آن را اعلام نکردم بلکه مسئولان AFC برای فوتبال ما در نظر گرفته اند.

رئیس سازمان لیگ در خصوص آخرین وضعیت بلیت فروشی الکترونیکی هم گفت: قطعا بلیت‌های روبروی جایگاه به صورت الکترونیکی فروخته می‌شود و اجازه نمی‌دهیم تماشاگرانی که بلیت کاغذی دارند به آنجا بیایند. ضمن اینکه برای پیش فروش بلیت‌ها تخفیف‌هایی را در نظر گرفته‌ایم و متقاضیان اگر بلیت یک نیم فصل را یکجا بخرند، تخفیف‌های ویژه‌ای خواهند داشت و امتیازهای خوبی را دریافت خواهند کرد، ضمن اینکه بلیت فروشی الکترونیکی به ما کمک می‌کند تا بتوانیم امتیازهای بیشتری را از AFC به دست بیاوریم.

کد خبر 2180028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha