۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۳۳

خسارت جزئی به 15 منزل مسکونی در اثر زلزله امروز کرمانشاه/ تشکیل ستادهای بحران و استقرار اکیپهای امدادی

خسارت جزئی به 15 منزل مسکونی در اثر زلزله امروز کرمانشاه/ تشکیل ستادهای بحران و استقرار اکیپهای امدادی

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: مسئولین شهرستانهای زلزله زده استان کرمانشاه خسارات وارده در اثر زلزله صبح امروز جمعه را جزئی و از آماده باش کامل نیروهای امدادی در این شهرستان ها خبر دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، زلزله 5.4 ریشتری که ساعت 10 و 21 دقیقه صبح امروز به مرکزیت خانقین عراق رخ داد و در شهرستانهای سرپل ذهاب، گیلان غرب، قصرشیرین، ثلاث باباجانی و شهر کرمانشاه رخ داد خسارت جانی نداشته و تنها چند منزل روستایی خسارت بسیار جزئی دیده اند.

این موضوعی است که مسئولین امدادی و فرمانداران شهرستانهای زلزله زده در گفتگو های جداگانه ای با خبرنگار مهر اعلام کرده اند.

زلزله 2.7 ریشتری در ثلاث باباجانی خسارتی نداشته است

مدیر هلال احمر شهرستان ثلاث باباجانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: زلزله 2.7 ریشتری در شهرستان ثلاث باباجانی به مرکزیت "ازگله" رخ داده و خسارتی به دنبال نداشته است.

مراد کریمی گفت: مرکز اصلی این زلزله که در ساعت 11و 32 دقیقه صبح امروز توسط مرکز لرزه نگاری کشور گزارش شد به فاصله 11 کیلومتری از شهرستان ثلاث باباجانی و در خاک عراق رخ داده است.

کریمی ادامه داد: نیروهای امدادی شهرستان ثلاث باباجانی برای انجام مأموریت خود در شرایط احتمالی در آماده باش کامل هستند و ستاد بحران شهرستان نیز تشکیل شده است.

ترک خوردن چند خانه روستایی در قصرشیرین/ خسارت جانی نداشتیم

سرپرست فرمانداری شهرستان قصرشیرین نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ستاد بحران شهرستان قصرشیرین  تشکیل شده و در آماده باش کامل به سر می برد.

یاور محمدی گفت: زلزله اصلی به فاصله 25 کیلومتری از شهرستان قصر شیرن در خاک عراق رخ داده و پس لرزه های متعددی نیز به وقوع پیوسته و جز ترک خوردن دیوار های چند خانه روستایی هیچ کدام از آنها خسارتی به دنبال نداشته است.

وی همچنین از آمادگی کامل نیروهای امدادی در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به وسعت زلزله گروههای ارزیاب برای بررسی خسارات احتمالی دیگر در حال بررسی هستند.

دیوار خانه های روستایی در گیلان غرب ترک خوردند/ تشکیل ستاد بحران

سرپرست فرمانداری شهرستان گیلان غرب نیز به خبرنگار مهر گفت: در شهرستان گیلان غرب دیوارهای چند خانه روستایی ترک خورده و قاب های عکس در برخی از خانه ها سقوط کرده است.

جبار فرامرزی شدت زلزله را در گیلان غرب 2.4 ریشتر اعلام کرد و گفت: این شدت در بخش گواور شهرستان گیلان غرب کمتر بوده است.

فرامرزی ادامه داد: ستاد بحران شهرستان گیلان غرب متشکل از شهرداری، بخشداری، هلال احمر، بسیج و سایر اعضا تشکیل شده و نیروی امدادی نیز پس از وقوع اولین زلزله در حالت آماده باش کامل به سر می برند.

وی گفت: پس لرزه های اتفاق افتاده در شهرستان خفیف بوده است.

گروه های ارزیاب در سرپل ذهاب در حال بررسی خسارت های احتمالی هستند

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب نیز زلزله صبح امروز در این شهرستان را بدون خسارت اعلام کرد و گفت: ستاد بحران شهرستان تشکیل شده و کلیه نیروهای امدادی به حالت آماده باش در آمده اند.

میرزا مراد پیرو گفت: من هم اکنون در سطح شهرستان در حال بازدید هستم و تیم های ارزیاب نیز تا کنون خسارتی را در شهرستان اعلام نکرده اند.

شفیعی از خسارت دیدن 15 خانه روستایی در استان کرمانشاه خبرداد/ استقرار اکیپ های امدادی هلال احمر

رئیس سازمان هلال احمر استان کرمانشاه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر از وارد شدن خسارت جزئی به 15 خانه روستایی در شهرستانهایی که زلزله را احساس کرده اند خبر داد و گفت: این خسارت ها کم و در حد ترک خوردگی دیوار هاست.

عادل شفیعی گفت: چندین اکیپ امداد رسانی تخصصی زلزله در شهرستانهای استان کرمانشاه مثل دالاهو، ثلاث، گیلان غربف اسلام آباد غرب و... مستقر شده اند تا در صورت وقوع حادثه احتمالی وارد عمل شوند.

کد خبر 2180126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha