۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۳۶

آرام:

پوکی استخوان بیماری خاموشی که در سالمندان شیوع بیشتری دارد

پوکی استخوان بیماری خاموشی که در سالمندان شیوع بیشتری دارد

مشهد - خبرگزاری مهر: کارشناس مسئول سالمندان بهزیستی خراسان رضوی گفت: پوکی استخوان بیماری خاموش قرن اخیر است که به علت افزایش طول عمر افراد شیوع بیشتری پیدا کرده است.

محمد عارف آرام در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: پیری یک پدیده طبیعی بوده و به تنهایی باعث بروز بیماری نمی‌شود بلکه به علت کاهش توانایی افراد سالخورده در پاسخ دهی به فشار خارجی بیماری ایجاد می کند.

وی افزود: بیماری های اسکلتی عضلانی از جمله بیماری های شایع دوران سالمندی است که فرد را به دیگران وابسته می‌کند.

آرام ابراز کرد: در صورت عدم پیشگیری و یا درمان به موقع درد و رنج فراوانی به همراه داشته و کیفیت زندگی فرد سالمند را دستخوش تغییر قرار می دهد.

کارشناس مسئول سالمندان بهزیستی خراسان رضوی گفت: پوکی استخوان بیماری خاموش قرن اخیر است که به علت افزایش طول عمر افراد شیوع بیشتری پیدا کرده است.

وی ابراز کرد: در این بیماری ماده استخوانی به تدریج از دست رفته و سبب کاهش تراکم استخوان می شود و آن را مستعد شکستگی می کند که می تواند در اثر آسیب جزئی ایجاد شود.

آرام با بیان اینکه شیوع این بیماری در خانم ها بیشتر از آقایان است تاکید کرد: این بیماری قابل پیشگیری است و می توان آن را قبل از بروز شکستگی تشخیص و درمان کرد.

گفتنی است، براساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی در سال 92 تعداد سالمندان در سطح استان خراسان رضوی 374 هزار نفر بوده که هفت و نیم درصد جمعیت کل استان را شامل می شوند.

در سطح استان خراسان رضوی 42 مرکز نگهداری توانبخشی و نگهداری از سالمندان وجود دارد که 34 مرکز به صورت شبانه‌روزی، دو مرکز روزانه و شش مرکز خدمات در منزل بوده و به بیش از دو هزار نفر سرویس دهی می کنند.

کد خبر 2180747

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha