۵ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۵۱

ارتقای کمی و کیفی ناوگان هوایی ایران با توافق هسته‌ای

ارتقای کمی و کیفی ناوگان هوایی ایران با توافق هسته‌ای

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ارتقای کمی و کیفی ناوگان هوایی کشور عمده‌ترین تاثیر مثبت توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 در ژنو و رفع تحریم‌ها از صنعت حمل و نقل هوایی کشور به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا جهانگیریان در خصوص رفع برخی از تحریم ها صنعت هوایی، اظهار داشت: با توجه به گنجاندن بندی در موافقت‌نامه ایران و گروه 1+5 مبنی بر صدور گواهی عرضه و نصب قطعات یدکی برای ایمنی پرواز هواپیماهای غیرنظامی ایران و خدمات مرتبط، صدور گواهی بازرسی‌های مرتبط با ایمنی و تعمیرات در ایران و خدمات مرتبط، پیش‌بینی می‌شود این موضوع تاثیرات مثبتی بر صنعت حمل و نقل هوایی کشور داشته باشد.

وی افزود: استفاده موثر از ناوگان هوایی کشور نیازمند تامین قطعات یدکی است و استفاده از امکانات تعمیراتی به ویژه تعمیرات با گواهینامه مراکز مورد تایید یک نیاز اساسی برای صنعت هوانوردی کشور محسوب می شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: بالا بودن سن ناوگان نیاز به تامین قطعات یدکی را مضاعف کرده است، بنابراین رفع تحریم‌ها از نظر تامین قطعات مذکور، رفع مشکلات فعلی صنعت و همچنین هموار کردن مسیر توسعه در این بخش موثر خواهد بود.

کد خبر 2183067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha