۸ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۲

قتالی:

امام سجاد(ع) دارای جایگاه ویژه ای از دیدگاه اهل سنت است

امام سجاد(ع) دارای جایگاه ویژه ای از دیدگاه اهل سنت است

بندرعباس - خبرگزاری مهر: امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: صحیح ترین سندها از اهل سنت مربوط به علی بن الحسین(ع) است و امام سجاد(ع) دارای جایگاهی ویژه ای از دیدگاه اهل سنت است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعبدالباعث قتالی عصر پنجشنبه در سومین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در بندرعباس بیان کرد: با مطالعه کتب روایی اهل سنت متوجه می شویم که امام سجاد(ع) جایگاه ویژه ای از دیدگاه اهل سنت دارد.

وی با اشاره به اینکه از دیدگاه قرآن، یاد کردن از برزگان دین موجب رحمت بروردگار برای انسان ها می شود، سخن گفتن از صالحان را موجب نزول رحمت برای انسان ها از سوی خداوند برشمرد.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس افزود: در کتاب رجال بر روی معرفی زندگینامه انسان های صالح، شرح زندگانی آنها از این نظر که چه تعداد روایت از پیامبر روایت کرده اند و چگونگی هدایت آنها تاکید شده است.

وی در ادامه سخنان خود خواستار برخورد با کسانی شد که خواسته یا ناخواسته به وضعیت موجود و آرامش بین اهل سنت و شیعه خدشه می زنند .

امام جمعه اهل سنت بندرعباس با اشاره به اینکه فضای وحدت و آرامش بین شیعه و سنی در استان هرمزگان به مراتب بالاتر است، گفت: مراجع تقلید عظام شیعیان، پیوسته بر اتحاد و وحدت شیعه و سنی و همچنین براین موضوع که کسی نباید برخلاف مقدسات اهل سنت حرفی بزند که باعث خدشه بین این دو مذهب شود، تاکید دارند.

قتالی گفت: تاکید عقلا و بزرگان بر دوری شیعه و سنی و حتی سنی با سنی بر دوری از تخریب یکدیگر نقش مهمی در آرامش و حفظ روحیه نشاط و تحکیم وحدت در جامعه دارد.

وی همچنین بر پرهیز از تشکیک و تشبه در مقدسات شیعه و سنی و همچنین مذاهب سنی با یکدیگر تاکید کرد و افزود: تخریب فقط مربوط به مذهب خاصی نیست بلکه مذاهب شیعه و سنی هر دو باید به نکته ها خوب توجه کنند.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس در پایان با اشاره به اینکه اسلام دین اعتدال و میانه روی است، اظهار کرد: با اعتدال و میانه روی و برهیزاز افراط و تفریط، جهت ایجاد فضای امن و آرامش در کشور حرکت کنیم.   

پیام کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، دشمن شناسی و وحدت بین مسلمانان است

همچنین امام جمعه اهل سنت مسجد جامع امام زین العابدین چابهار در این کنگره گفت: پیام کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، دشمن شناسی و وحدت بین مسلمانان است.

مولوی عبدالرحمن ترنج زر اظهار داشت: شهادت امام حسین(ع) و یارانش و اسارت اهل بیت آن حضرت برای احیاء دین اسلام بود ولی امروز جای تاسف است که تکفیری ها به نام اسلام زنان و کودکان را در مساجد قتل عام می کنند.

مولوی ترنج زر، با بیان اینکه اختلافات میان مسلمانان به نفع اسرائیل تمام می شود، عنوان کرد: شیعه و سنی با هم برادرند و دشمن از اتحاد مسلمان ها وحشت دارد و به همین دلیل اسرائیل و آمریکا با دنبال کردن نقشه های اختلاف برانگیز درصدد از بین بردن اسلام هستند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام نه به شیعه رحم می کنند و نه سنی، گفت: در این برهه که همه کفار با یکدیگر متحد شده اند و به دنبال نابود کردن اسلام هستند، اختلافات شیعه و سنی آنها را برای رسیدن به هدف یاری می کند.

مدیر مدرسه دینی مجددیه چابهار تاکید کرد: مسلمانان باید از خواب بیدار شوند و دشمن واقعی خودشان را بشناسند.

وی افزود: گروهی که ادعای موحد بودن را دارد و دیگران را کافر می نامند به جای قتل عام کسانی که در مساجد مشغول راز و نیاز با خدا و عبادت هستند باید با اسرائیل و در راستای آزادسازی بیت المقدس بجنگند.

مولوی ترنج زر با طرح این سئوال که آیا رهبر انقلاب اسلامی دلسوز ماست یا اوباما، تصریح کرد: سیستان بلوچستان قبل از انقلاب ویرانه ای بیش نبود اما امروز به برکت انقلاب اسلامی به گلستان تبدیل شده است.

وی با اشاره به وضعیت اقلیت های مذهبی در بسیاری از کشورهای اسلامی ازجمله عربستان، افزود: امروز اهل سنت در ایران از آزادی کامل برخوردارند.

این عالم اهل سنت با بیان اینکه طرح این مورد که اهل سنت اهل بیت پیامبر(ص) را قبول ندارد، حرف بی پایه و اساسی است، بیان کرد: اسم پسرهای خود من، محمد، علی، حسن و حسین و دخترهایم نیز زینب و طاهره است.

وی با بیان اینکه ما نیز زیارتگاه داریم و اگرچه در مراسم عزای امام حسین(ع) سینه نمی زنیم اما مراسمی برای شهدای کربلا ازجمله شام غریبان داریم و در عزای آن حضرت گریه می کنیم البته از این جهت تحت فشار قرار داریم و ما را تهدید به ترور می کنند.

ترنج زر در پایان دلیل حضورش در کنگره بین المللی امام سجاد(ع) را عشق و علاقه اش به اهل بیت رسول گرامی اسلام(ص) ذکر کرد.

امام زین العابدین(ع) در همه زمینه ها رضایت خدا را در نظر می گرفت

اندیشمند شیعه کشور عراق در ادامه این کنگره گفت: امام زین العابدین(ع) در همه زمینه ها و کارهای خود، رضایت خداوند را در نظر می گرفت.

آیت الله دکتر محمود الموسوی به تشریح صفت «زین العابدین» پرداخت و اظهار داشت: زین العابدین به معنای این است که آن امام چه در امور عبادی مانند نماز و روزه و چه در امور اجتماعی اسوه و الگو برای دیگران بود.

وی افزود: خیلی وقتها در بعد فردی عبادت خدا را به جا می آورند اما در بعد اجتماعی و عمومی رضایت خداوند را در نظر نمی گیرند.

این اندیشمند شیعیان عراق ادامه داد: کسانی که عبادت خداوند را انکار و تکذیب می کنند و از بندگی و اطاعت پروردگار شانه خالی می کنند ظالم هستند.

الموسوی تصریح کرد: امام سجاد(ع) با مردم مهربانانه رفتار می کرد و خطاهای مردم را می بخشید و نادیده می گرفت.

وی اضافه کرد: این امام بزرگوار در مقابل ظالمان با جرات صحبت می کرد تا جایی که بعد از حادثه کربلا یزید را به خاطر آنچه با اهل بیت و خانواده امام سجاد(ع) کرد مورد سرزنش قرار داد.

سومین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) همزمان با سالروز شهادت این امام بزرگوار با حضور علمای شیعه و اهل سنت در بندرعباس برگزار شد.

کد خبر 2184860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha