۹ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۳۱

پیشکسوت ورزش های پهلوانی و زورخانه ای استان مرکزی تجلیل شد

پیشکسوت ورزش های پهلوانی و زورخانه ای استان مرکزی تجلیل شد

اراک - خبرگزاری مهر: کمیته گردشگری ورزشی استان مرکزی از حسین محمدی به عنوان نوکسوت ورزش های زورخانه ای و حاج محمد رفودان به عنوان پیشکسوت ورزشهای پهلوانی و زورخانه ای تقدیر و تشکر کرد.

 به گزارش خبرگزاری مهر، مسئولین کمیته گردشگری ورزشی با حضور خود در زور خانه متقین اراک با ارائه حکم از سوی محمد رضا طالقانی سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش های باستانی کشور از آقای حسین محمدی که به عنوان نوکسوت ورزش های زورخانه ای نائل شده بودند تقدیر بعمل آمد.

 اعضای کمیته گردشگری ورزشی همچنین ضمن حضور درمنزل آقای حاج محمد رفودان به عنوان پیشکسوت ورزشهای پهلوانی و زورخانه ای از زحمات چندین ساله ایشان تقدیر و تشکر به عمل آوردند.

سرپرست اداره کل میراث ‌فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در این مراسم گفت: پیرو تفاهم نامه فدراسیون ورزش‌های همگانی با معاونت گردشگری سازمان، نشست مشترکی با مدیرکل ورزش وجوانان استان برگزار شد و راهکارهای مختلف در جهت برنامه‌ریزی و مدیریت در برگزاری هر چه بهتر دوره‌های آموزشی، اردوها و تورهای گردشگری ورزشی و همچنین هدایت فعالان بخش خصوصی، تشکل‌های غیر دولتی، دفاتر و آژانس‌های مسافرتی و گردشگری و مخاطبین فدراسیون‌های ورزشی، جهت برگزاری تورها و اردوهای مرتبط در حوزه گردشگری ورزشی وتخلیل از پیشکسوتان و نام آوران ورزشی از جمله ورزشهای پهلوانی وزورخانه ای در دستور کار مشترک این اداره کل و اداره کل ورزش وجوانان قرار گرفت.

سید محسن رحمتی دراین خصوص گفت: این تفاهم‌نامه در 12 ماده و در جهت توسعه گردشگری ورزشی میان مسئولان امضاء شده است.

وی در مورد اهداف تفاهم‌نامه فدراسیون ورزش‌های همگانی با معاونت گردشگری سازمان افزود: ایجاد نشاط، سلامت جسمی و روحی برای سنین مختلف از طریق گردشگری ورزشی و ترغیب اقشار مختلف جامعه به حفظ تندرستی و همچنین ایجاد انگیزه برای خانواده‌ها و دعوت از آن‌ها برای گردش و تفریح همراه با ورزش از جمله مواد مورد نظر و توافق هر دو طرف است.

رحمتی خاطر نشان کرد: ارائه آگاهی‌های لازم در سطح جامعه به منظور آشنا کردن شهروندان با اثرات گردش و ورزش و همچنین حمایت از فدراسیون در برگزاری دوره‌های آموزشی، اردوها و تورهای گردشگری ورزشی در سطح ملی و بین‌المللی از جمله اهدافی است که سازمان در این تفاهم‌نامه آن‌ها را پی‌گیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: برگزاری اردوهای گردشگری ورزشی به صورت تخصصی و با بهره‌جویی از مدیران، راهنمایان و مربیان و عقد قرارداد با دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی و هتل‌ها، مراکز تفریحی، ورزشی، گردشگری وآثار باستانی نیز از دیگر مواد مورد توافق هر دو طرف در این تفاهم نامه است.

کد خبر 2185722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha