۱۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۱۹

حسینی عنوان کرد:

159 گلزار شهدای استان بوشهر ساماندهی شد/ 23 گلزار دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

159 گلزار شهدای استان بوشهر ساماندهی شد/ 23 گلزار دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: 159 گلزار شهدای استان بوشهر ساماندهی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین حسینی صبح سه شنبه در نشست مسئولان شهرستان دشتی اظهار داشت: در حال حاضر 209 گلزار شهید در استان وجود دارد که هم اکنون 159 گلزار به بهره برداری رسیده و یا در دست اجرا است.

معاون عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر افزود: از این تعداد 50 گلزار هنوز عملیات اجرای آنها آغاز نشده که برای شروع آنها نیاز به 35 میلیارد ریال اعتبار است.

وی ادامه داد: در دهه فجر امسال 23 گلزار شهید در استان به بهره برداری می‌شود که امیدواریم هر چه زودتر 50 گلزار دیگر نیز تامین اعتبار شود.

حسینی تصریح کرد: در شهرستان دشتی 209 پرونده شهید تشکیل شده و همچنین این شهرستان دارای  576 جانباز، 35 آزاده و شش خانواده دو شهید است.

تندیس شهدای شاخص در شهرهای استان نصب می‌شود

وی یادآور شد: یکی از خواسته‌های بحق والدین شهدا تسریع در ساخت گلزارهای شهدا است که امیدواریم با تداوم همکاری فرمانداران استان این امر نیز محقق شود.

معاون عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: در بحث مسکن خانواده‌های شهدا مشکل خاصی وجود ندارد و این زمین‌ها به‌صورت مشاعی در حال واگذاری است.

وی بیان کرد: در مرحله اول نصب تصاویر شهدای شاخص با همکاری مدیرکل امور شهری استانداری در تمامی شهرها احداث می‌شود و در روستا نیز با همکاری مدیرکل دفتر روستای و از محل ارزش‌افزده اقدام خواهد شد.

حسینی خاطر نشان کرد: شهرستان دشتی با تاکیدات فرماندار از شهرستان‌های پیشگام در بحث تحویل گلزارهای شهدا به دهیاران و شورا ها است.

هفت گلزار شهید در دشتی در دست اجرا است

فرماندار شهرستان دشتی نیز در این نشست با تاکید بر لزوم تسریع در ساماندهی گلزار شهدا، اظهار داشت: خدمت به خانواده‌های معظم شهدا غنیمت و افتخاری بزرگ است.

سید علی هاشمی با اشاره به اینکه ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا از پروژه‌های اولویت دار است، افزود: در همین راستا امسال برای ساماندهی گلزارهای مطهر شهدای شهرستان تامین اعتبار شده است.

وی در ادامه حاطرنشان ساخت: در حال حاضر هفت گلزار شهید در شهرستان دشتی در دست اجرا است که چهار گلزار شهید در روستاهای سمهو، مل گل، کاردنه و اسلام آباد در دهه فجر افتتاح می‌شود.

تندیس 214 شهید شهرستان دشتی در بلوار اصلی نصب می‌شود

فرماندار شهرستان دشتی اضافه کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با همکاری شهرداری خورموج تندیس 214 شهید این شهرستان در بلوار اصلی نصب خواهد شد.

هاشمی تصریح کرد: راه دسترسی به گلزارهای شهدا نیز یکی دیگر از اولویت‌ها بوده و موضوع به ادارات بنیاد مسکن و راه و شهرسازی اعلام شده که در این خصوص  با جدیت اقدام کنند.

وی ادامه داد: یادمان شهدای خلیج فارس نیز که قرار است در جوار گلزار شهدای خلیج فارس در روستای بحیری احداث شود در دست پیگیری است.

کد خبر 2187825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha