۲۲ دی ۱۳۹۲، ۱۷:۳۱

واکنش اصفهانیان به رای قهرمانی:

از محرومیت داوران ناراحت و متاثرم/ مگر ما در ارنج تیم‌ها دخالت می‌کنیم

از محرومیت داوران ناراحت و متاثرم/ مگر ما در ارنج تیم‌ها دخالت می‌کنیم

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه اگر رای پرونده محسن قهرمانی زودتر صادر می‌شد، این مشکلات پیش نمی‌آمد، گفت: به رای صادره احترام می‌گذارم اما ناراحت و متاثرم که چرا این اتفاق برای داوران فوتبال رخ داده است. 

فریدون اصفهانیان در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص خبر محرومیت محسن قهرمانی و رضا کرمانشاهی، ضمن بیان مطلب فوق گفت: به هر حال مسئولان طبق قوانین و مقررات موجود در این خصوص تصمیم‌گیری کردند. ضمن اینکه نباید فراموش کرد هیچکدام از اعضای کمیته انضباطی، در سایر حوزه‌های فوتبال حضور نداشته و رئیس فدراسیون هم در مسائل کاری آنها ورود نمی‌کند.

وی با بیان اینکه ما تابع قانون هستیم، ادامه داد: در این رای هیچ اتهامی به کمیته داوران زده نشده است. شاید فردی یک حریف علیه داوری زده اما قطعا دعوت شده و در مورد دلایل آن صحبت، از آن فرد سوالاتی شده است. کمیته انضباطی طبق قانون این رای را صادر کرده و بایستی به قوانین احترام گذاشت.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در ادامه یادآور شد: از شنیدن این رای ناراحت و متاثر شدم که چرا این اتفاق برای داوران فوتبال رخ داده است. البته به این حکم احترام می‌گذاریم اما از اول گفتم باید سریعتر رای صادر شود تا برخی مشکلاتی که در این مدت پیش آمد، رخ نمی‌داد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از این داوران پس از پایان دوران مصدومیت استفاده می‌شود؟، تاکید کرد: بازگشت به داوری بستگی به خود این عزیزان دارد که آیا دوست دارند همچنان به داوری ادامه داده و یا تصمیم دیگری می‌گیرند. خیلی از بازیکنان بوده‌اند که بعد از دوران محرومیت به داوری بازگشته و مشکلی هم نداشتند. باز هم تاکید می‌کنم دوست نداشتم این اتفاقات رخ بدهد اما تابع تصمیمات گرفته شده هستیم.

اصفهانیان با بیان اینکه می‌بایست فکری کرد تا جلوی این اتفاقات در آینده گرفته شود، خاطرنشان کرد: راهکارهای بسیاری در این خصوص وجود دارد. خیلی از کشورها هستند که با تکیه بر همین راهکارها جول چنین اتفاقاتی را گرفته‌اند و داوران‌شان بدون هیچ مشکلی به کارشان ادامه می‌دهد و ما هم باید از آنها الگو برداری کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه و علی دایی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس از کمیته داوران خواسته بودند یدالله جهانبازی را به عنوان داور دیدار این تیم با فولاد خوزستان انتخاب نکنند و پس از شکست در بازی هفته بیست و دوم برابر فولاد، در صحبت‌های خود به این مساله اشاره کردند.

فریدون اصفهانیان در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر، به این صحبت‌ها اینگونه واکنش نشان داد: اینکه آقایان بگویند فلان داور را برای ما بگذارید یا نگذارید، درست نیست زیرا هر کسی وظیفه خود را دارد. مگر ما در کار شما دخالت می‌کنیم و یا مربیان دیگر به شما زنگ می‌زنند و می‌گویند در این بازی از فلان بازیکن استفاده نکن و یا فلان فرد را در ترکیب اصلی‌ات به میدان بفرست.

وی با اشاره به اینکه وقتی سرمربی در این خصوص تصمیم می‌گیرد، کمیته داوران هم در مورد انتخاب داوران استقلال رای دارد، افزود: اگر آقایان از نحوه قضاوت داوری شکایت دارند باید آن را کتبا به فدراسیون فوتبال یا کمیته داوران ارائه کنند. اینکه در روزنامه‌ها صحبت‌هایی بیان شود، منطقی نیست و باید قانونا اعتراض‌شان را برای بررسی ارائه کنند و اگر نیاز باشد، قطعا به آن رسیدگی می‌شود.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال اضافه کرد: اینکه در جامعه جو ایجاد می‌کنند، اتفاق اصلا خوبی نیست. فرهنگ‌سازی که نمی‌کنند اما حداقل از تیم‌های دیگر داخلی الگو برداری کنند که وقتی اتفاقی در داوری بازی آنها رخ می‌دهد، به جای مصاحبه و حاشیه‌سازی از طریق قانونی وارد عمل می‌شوند. ضمن اینکه معلوم نیست واقعا داور دچار اشتباه شده یا نه که اینگونه واکنش نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه بازی فولاد با پرسپولیس را ندیده و قرار است امروز در نشست با اعضای دپارتمان داوری آن را تماشا کند، یادآور شد: صحبت‌ها باید بر مبنای قانونی باشد. ما قانون را می‌دانیم و حرفه‌ای هستیم. هرچند امروز پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم اما خدا ناصر حجازی را بیامرزد که می‌گفت از حرفه‌ای بودن فقط شماره پیراهن‌های‌مان خارجی است.

اصفهانیان در ادامه تاکید کرد: آقایان زحمت بکشند و همه مسائل را به یک شکل ببیند. اینکه یک روز داوری به سودشان بود، هیچی نگویند و روزی که فکر می‌کنند داور حق تیم‌شان را تضییع کرده است، به ضرر ما حاشیه‌سازی کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عملکرد مربیان و مسئولان تیم‌ها در مسابقات خارجی را هم نگاه کنید، تصریح کرد: مربیان و بازیکنان تیم‌های خارجی‌ قبل و بعد از بازی به هم دست داده و بدون هیچ مشکلی زمین را ترک می‌کنند اما در ایران مربیان و بازیکنان در کنار زمین پرخاشگری کرده و در پایان بازی برای اعتراض به زمین می‌رود. آخر در کجای دنیا این اتفاقات رخ می‌دهد. تیم‌شان هم که می‌بازد، اعتراض می‌کنند، بدون اینکه توجه کنند قوانینی در این خصوص وجود دارد.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در پایان گفت: اگر اجازه دهیم داوران هم در خصوص ارنج مربیان اعتراض کنند، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. وقتی آنها در خصوص انتخاب داور اظهار نظر می‌کنند، اگر داوران هم بروند و مصاحبه کنند فلان مربی و بازیکنان چقدر دریافتی داشته‌اند، چگونه پول می‌گیرند و چگونه بازی می‌کنند، همه چیز به هم می‌ریزد. باید همه چیز سرجای خودش باشد.

کد خبر 2212993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha