۲۲ دی ۱۳۹۲، ۲۱:۱۶

کارگاه روخوانی و روانخوانی قرآن کریم ویژه کتابداران دامغانی برگزار شد

کارگاه روخوانی و روانخوانی قرآن کریم ویژه کتابداران دامغانی برگزار شد

دامغان – خبرگزاری مهر: کارگاه تجوید، روخوانی و روان خوانی قرآن کریم ویژه کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان دامغان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه موقت دامغان در کارگاه یک روزه تجوید، روخوانی و روان خوانی قرآن کریم ویژه کتابداران و کارکنان اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دامغان که عصر یکشنبه در سالن جلسات کتابخانه عمومی منوچهری دامغانی برگزار شد با بیان اوصاف قرآن از دیدگاه امیر المومنین (ع) گفت: قرآن معدن ایمان و اصل آن است.

حجت الاسلام محمد حسن رستمیان با اشاره به این که  قرآن کریم ریسمانی است که رشته های آن محکم است افزود: این کتاب آسمانی پناهگاهی است که قله های آن بلند و توان و قدرتی است برای آن که قرآن را برگزیند.

وی با یادآوری این نکته که خدا قرآن را فرونشاننده عطش علمی دانشمندان و باران بهاری برای قلب فقیهان و راه گسترده و وسیع برای صالحان قرار داده تصریح کرد: خداوند متعال قرآن را به زبان عربی نازل کرده است پس آموختن زبان عربی بر هر مسلمانی لازم است.

امام جمعه موقت دامغان لزوم برگزاری کارگاه تجوید، روخوانی و روان خوانی قرآن کریم را بیان و عنوان کرد: از آنجایی که پیامبر اکرم (ص) امر کردند که قرآن را با لهجه و لحن عربی بخوانیم بنابر این آموختن علم روان خوانی و تجوید بر هرمسلمانی واجب است.

در شهرستان دامغان 9 باب کتابخانه عمومی با فعالیت19 کتابدار، چهار هزار و 582 نفر عضو فعال و 122 هزار و 722 عنوان کتاب و 154 هزار و 649 نسخه کتاب وجود دارد.

کد خبر 2213211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha