۹ بهمن ۱۳۹۲، ۱۴:۴۲

نکوییان در پاسخ به مهر:

شیوع بیماری سالک در فارس ربطی به عشایر ندارد

شیوع بیماری سالک در فارس ربطی به عشایر ندارد

شیراز – خبرگزاری مهر: مدیر کل امور عشایر استان فارس گفت: شیوع بیماری سالک هیچگونه ارتباطی با عشایر ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق نکوییان ظهر چهارشنبه در نشست خبری در پاسخ به سئوالات خبرنگار مهر، در خصوص بروز شایعه نقش عشایر در بروز بیماری سالک تاکید کرد: این موضوع را به شدت تکذیب می کنم زیرا ممکن است بیماری مربوط به دام از طریق عشایر به محل های دیگر منتقل شود اما بیماری سالک ممکن نیست.

وی در خصوص وضعیت رسیدگی به بهداشت و درمان عشایر کوچنده نیز یادآور شد: طبق تحقیقات علمی انجام شده با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز مشخص شد که 85 درصد از محل سکونت عشایر بیش از پنج کیلومتر با خانه های بهداشت فاصله دارند.

مدیر کل امور عشایر استان فارس افزود: به همین دلیل برنامه ریزی کرده ایم که نسبت به راه اندازی خانه های بهداشت سیار اقدام شود که برای این مهم نیز حدود 1.5 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

نکوییان در خصوص رسیدگی به وضعیت امنیتی عشایر نیز گفت: راه اندازی پنج پاسگاه سیار انتظامی برای عشایر مد نظر قرار دارد که البته این پاسگاه ها تا سال 85 فعال بود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تاثیرات ساخت سد تنگ سرخ بر مسیر کوچ عشایر تصریح کرد: راه اندازی این سد تنها در مسیر کوچ عشایر تاثیر گذار خواهد بود که در این راستا جلسات مشترکی با شهرداری شیراز داشتیم تا مسیر مناسبی ایجاد شود.

مدیر کل امور عشایر استان فارس در خصوص آخرین آمار عشایر فارس یادآور شد: آمار ما مربوط به آخرین سرشماری سال 87 است که طبق آن جمعیت خانواری عشایر فارس 27 هزار و 279 بوده و جمعیت نفری نیز یک میلیون و 477 هزار و 90 نفر بوده است.

نکوییان ادامه داد: 12.5 درصد از عشایر کل کشور در استان فارس هستند.

کد خبر 2224363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha