۱۴ بهمن ۱۳۹۲، ۱۹:۳۹

نشست خبری فیلم سینمایی خط ویژه؛ 

بازیگران خط ویژه از فیلم گفتند/ خط ویژه فیلم سیاسی نیست

بازیگران خط ویژه از فیلم گفتند/ خط ویژه فیلم سیاسی نیست

کارگردان فیلم سینمایی خط ویژه گفت: خط ویژه یک فیلم سیاسی نیست و هر آدم عدالت خواهی بدنبال آن است که رانت و تبعیض از کشورش دور شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری فیلم سینمایی خط ویژه با حضور عوامل فیلم از جمله مصطفی کیایی کارگردان فیلم، هومن سیدی، سام قریبیان، پریناز ایزدیان، میلاد کی مرام، هانیه توسلی، میترا حجار و مجتبی کیایی بازیگران، رضا یزدانی و سینا حجازی خوانندگان تیتراژ و نیما جوزانی فیلمبردار برگزار شد.

مصطفی کیایی در ابتدای این نشست گفت: کلیت فیلم یکدستی خاص داشت و از همان ابتدا سعی کردیم فیلم و فیلمنامه به سمت رئال برود اما در کلان قضیه یک فانتزی مستمر در آن وجود داشت. تمام تلاش خود را کردیم تا اکشن، ریتم و اتفاقاتی که در فیلم می افتد رعایت شده و فیلم یکدست باشد.

وی ادامه داد: در ذهن من ماجرای این فیلم از یک اتفاق ساده شروع شد وقتی که برای گرفتن یک وام ازدواج 5 میلیون تومانی به بانک رفته بودم مدارک بسیاری را از من خواستند که انگار می خواهم وام 2 میلیاردی بگیرم در حالی که این مدارک را از کسانی که وام میلیاردی می خواهند بگیرند درخواست نمی کنند، فکر کردم که این موضوع شاید بتواند موضوع خوبی برای فیلم باشد چرا که دغدغه دریافت وام های کوچک توسط جوانان و مشکلات دریافت آن و گرفتن وامهای بزرگ توسط افرادی خاص دغدغه امروز جوانان این مملکت است.

لشگری در پاسخ به این سئوال که  چه تمهیداتی را اندیشیده اید که فیلم سینمایی خط ویژه به مشکل فروش ضد گلوله برخورد نکند ، گفت: مصطفی کیایی به عنوان تهیه کننده برای خود حرفهایی دارد و به خوبی می تواند مفاهیم فیلم را بیان کند. اتفاقی که برای ضد گلوله افتاد برای این فیلم نخواهد افتاد من تمام تلاش خود را خواهم کرد تا تبلیغات مناسبی را برای این فیلم در نظر بگیرم فیلم سینمایی ضد گلوله در شرایطی اکران شد که بسیاری از فیلم ها در سایه اتفاقات روز از فروش خوبی برخوردار نبودند. ضد گلوله هم جزو همین فیلمها بود.

هانیه توسلی بازیگر این فیلم سینمایی در ادامه بیان کرد: من در خط ویژه یکی از نقش های اصلی فیلم را بازی کردم. امروز برای دومین بار بود که این فیلم را دیدم و احساس می کنم که باز هم از دیدن آن خوشحالم. کیایی کارگردانی است که کار خود را خوب بلد است.

میترا حجار نیز ادامه داد: ترجیح می دهم در رابطه بافیلم خود اظهار نظر نکنم چرا که این مخاطبان هستند که باید در رابطه با فیلم صحبت کنند.

پریناز ایزدیان بیان کرد: امیدوارم بتوانم باز هم با این کارگردان کار کنم  و فکر می کنم مردم این فیلم را دوست داشته باشند.

لشگری در پاسخ به این سئوال که چرا خط ویژه تلخ است، گفت: این فیلم از نظر من تلخ نیست تمام قهرمانان داستان خوب نشان داده شده اند و شخصیت های منفی بد نشان داده شده اند. از نظر من در این فیلم هیچ ناامیدی نشان داده نشده است هر چند این قصه تلخ است اما امیدوارم با تماشای این فیلم رانت خواری نیز کمتر شود و هدف ما همین است.

میلاد کی مرام یکی از بازیگران این فیلم سینمایی گفت: امید ما این است که بتوانیم معضلات جامعه را نشان دهیم و من امیدوارم که در دولت تدبیر و امید این اتفاق نیفتد.

هومن سیدی یکی دیگر از بازیگران فیلم سینمایی خط ویژه نیز گفت: من نیز این فیلم را دوست داشتم و دیدن آن باعث نشد تا از خجالت در صندلی خود فرو روم.

سام قریبیان در پاسخ به این سئوال که آیا می خواهد به عنوان بازیگر یا فیلمنامه نویس به فعالیت های خود ادامه دهد بیان کرد: من بازیگر نیستم و گاهی شیطنت می کنم و جلوی دوربین می روم. یک قریبیان بازیگر در سینمای ایران حضور دارد که کافی است و من پا در کفش بازیگران نمی کنم. علت حضور من در این فیلم سناریوی خوب و بازیگران حرفه ای است. متاسفانه نوع نقش من در این فیلم سینمایی به گونه ای بود که با گروه بازیگران این فیلم کمتر روبرو شدم و از این مسئله افسوس می خورم.

مجتبی کیایی در ادامه نشست گفت: بعد ازظهر سگی سگی، ضد گلوله و خط ویژه سه فیلمی هستند که یک گروه جوان در آن کار می کرد کارگردان و همه عوامل فیلم جوان بودند و دست به دست هم دادند تا این فیلم را به خوبی بسازند. رنج سنی عوامل این فیلم بیش از 34 سال نیست و امیدوارم از ماجوانان حمایت شود.

رضا یزدانی خواننده تیتراژ پایانی خط ویژه ادامه داد: خوشحالم که در این فیلم حضور داشتم. من بیشترین تیتراژها را درسینما خوانده ام. تعداد نه هایی برای خواندن تیتراژ در سینما می گویم خیلی بیشتر از آره است. کارگردان و تهیه کننده این فیلم سینمایی خیلی حرفه ای عمل کردند به گونه ای که من تنها این برخورد را در فیلمهای کیمیایی شاهد هستم. آنها در هنگام تولید از من دعوت کردند تا فیلمنامه را بخوانم من نیز بعد از مطالعه آن را برای یغما گلرویی فرستادم تا ترانه مناسب با فیلم بگوید.

سینا حجازی خواننده تیتراژ ابتدایی این فیلم سینمایی بیان کرد: تیتراژ اولیه فیلم یک اثر قدیمی است و من در دولت قبلی  از طریق این ترانه بارها فریاد زده ام که ما پول نداریم. آقای لشگری نیز کاملا حرفه ای برخورد کرده و حق مولف این ترانه را پرداخت کرده است.

کیایی در پایان گفت: من سعی کردم بر اساس واقعیت ها فیلم بسازم دوستانی که می گویند در این فیلم به مردم بی حرمتی شده باید بگویم که من در دو دیالوگ در فیلم به اصل داستان اشاره کردم. به عنوان مثال در دیالوگی یکی از کاراکترهای فیلم می گوید پولی که در بانکها است برای مردم بوده و ما داریم این پول را به مردم بر می گردانیم. ما در این فیلم می گوییم این پولی که به راحتی در دست یک سری از آدمها می گردد به راحتی می تواند مشکلات اقتصادی آدمهای بسیاری را برطرف کند. خط ویژه یک فیلم سیاسی نیست و هر آدم عدالت خواهی بدنبال آن است که رانت و تبعیض از کشورش دور شود.

کد خبر 2228320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha