۲۶ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۰۷

کامرامی صالح:

آگاه سازی خانواده ها در خصوص آسیب های اجتماعی امری حیاتی است

آگاه سازی خانواده ها در خصوص آسیب های اجتماعی امری حیاتی است

رشت – خبرگزاری مهر: جانشین پلیس گیلان گفت: آگاه سازی خانواده ها در خصوص آسیب های اجتماعی در شرایط کنونی امری مهم و حیاتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ کامرانی صالح پیش از ظهر شنبه در مصاحبه با خبرنگاران  افزود: خانواده نخستین و اصلی ترین عنصر جامعه است که می تواند نقش مستقیم در کاهش جرائم داشته باشد.

وی همچنین بر لزوم  مشارکت همگانی جامعه و خانواده در تولید امنیت تاکید کرد و اظهارداشت: پلیس باید قدم آخر را در امنیت بردارد.

جانشین پلیس  به مفاسد اجتماعی، خرید و فروش مواد مخدر، سرقت، اعتیاد، نزاع و درگیری اشاره کرد و گفت: در گیلان بحث نزاع و درگیری نسبت به سایر استان های کشور به دلیل تراکم جمعیتی  بیشتر است.

وی افزود:  آگاه سازی  خانواده ها در خصوص آسیب های اجتماعی  امری مهم و حیاتی است بنابراین در این زمینه باید فعالیت های فرهنگی و اجتماعی خوبی انجام شود.  

صالح ادامه داد: در معاونت اجتماعی پلیس یک مرکز مشاوره ای وجود دارد  که در سطح کلانتری ها و معاونت اجتماعی  فعالیت می کند.

وی اذعان داشت: افزون بر 50 درصد پرونده های که به مراجع انتظامی ارجاع می شود  از سوی کارشناسان در سطح کلانتری ها مورد حل و فصل قرار می گیرد که این مهم یک بار عظیمی را از روی دوش مراجع قضایی برمی دارد.

جانشین پلیس گیلان  به دیدگاه ناجا  اشاره کرد و افزود:  بر اساس این  دیدگاه همه پرونده های که در سطح مراجع انتظامی تشکیل می شود نباید به مراجع قضایی ارسال شود.

امنيت و آسايش در گرو اجراي دقيق قوانين و مقررات

وی همچنین توقع مردم از حاكميت را برقراري نظم و امنيت در جامعه و برخورد مناسب با مظاهر علني فساد دانست و افزود: اين مطالبه به حق مردمي مسئولان را ملزم مي کند تا وظايف خود را دقيق به مرحله اجرا در آورد.

 صالح مجموعه پلیس و دستگاه قضایی را اركان حافظان نظم و امنيت در نظام اسلامی دانست که در راستای اهداف نظام و برای تامین نظم و برقراری امنیت و حصول عدالت در سطح جامعه می کوشند.

وی هماهنگي بيشتر بين دادگستري و نيروي انتظامي و قاطعيت در اجراي احكام قضايي را باعث متنبه شدن مجرم دانست و تصريح كرد: با اجراي دقيق قوانين و مقررات، امنيت و آسايش براي مردم تحقق پيدا خواهد کرد.

جانشین پلیس گیلان همچنین نيروي انتظامي و دستگاه قضايي را بازوان قوی نظام و دو دستگاه جدایی ناپذیرا علام کرد و بيان داشت: رونق نظم و انضباط در جامعه با تلاش های بی شائبه اين دو قوه محقق و موجب دو چندان شدن اعتماد مردم به نظام خواهد شد.

وی از دستگيري سارق لوازم داخل خودرو در لاهیجان خبر داد و افزود: با وقوع چند فقره سرقت لوازم داخلي خودروهاي پارک شده در اين شهرستان، اكيپ هاي عملياتي پليس موضوع را به صورت ويژه در دستور کار خود قرار دادند.

صالح اظهارداشت: در ادامه اقدامات صورت گرفته، اكيپ عملياتي کلانتري 11  لاهيجان در حين گشت زني پليسي به شخصي به هويت  (م – م) که معتاد به مواد مخدر است مشکوک و نامبرده را براي بررسي و انجام تحقيقات به کلانتري انتقال و اين متهم به بيش از 15 فقره سرقت لوزام داخل خودرو اعتراف کرد.

وی با بيان اينكه متهم با تشكيل پرونده برای سير مراحل قانوني به مقام قضايي معرفي شد از شهروندان اين شهرستان خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک با مرکز فوريت هاي پليسي 110 تماس حاصل کنند.

دستگيري سارق سيم برق در رودسر

جانشین پلیس گیلان گفت: با گزارشات مردمي مبني بر فعاليت مشكوك فردي در زمينه نگهداري و فروش سيم برق در حياط منزلش، اكيپ هاي عملياتي پليس آگاهي اين شهرستان رسيدگي به اين موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پليس آگاهي با تحقيقات نامحسوس پليسي از صحت اين موضوع اطمينان حاصل و با هماهنگي مقام قضايي از منزل وي بازديد كردند.

صالح با بيان اينكه اكيپ هاي عملياتي پليس از انباري منزل اين فرد سيم برق سرقتي كشف كرده و وي را دستگير كردند، بيان داشت: متهم دستگير شده سابقه دار بوده و به سرقت سيم برق و مخابرات اعتراف كرد.

وی در ادامه با بيان اينكه متهم با تشكيل پرونده برای سير مراحل قانوني به مقام قضايي معرفي شد از مردم اين شهرستان خواست در صورت مشاهده موارد مشكوك، با پليس تماس حاصل کنند.

جانشین پلیس گیلان گفت:با اعلام شكايت تعدادي از شهروندان مبني به سرقت رفتن وجوه از مغازه طلافروشي از سوی زني مشكوك، پليس اين شهرستان دستگيري سارق را در دستوركار خود قرار داده و با انجام تحقيقات پليسي و به دست آوردن سرنخ هايي از اين سارق، وي را در عملياتي غافلگيرانه دستگير كرد.

وي با بيان اينكه اين زن سارق به مغازه هاي طلا فروشي مراجعه و پس از سرگرم کردن فروشنده اقدام به سرقت مي کرد، بيان داشت: از اين زن سارق كه سابقه دار بوده، اموال مسروقه نيز از وي كشف شد.

صالح از دستگیری سارق دخل زن در رشت خبر داد و افزود: اكيپ گشتي فرماندهي انتظامي اين شهرستان در حين گشت زني در سطح شهر، متوجه فرار شخصي از مغازه شده و در نتيجه بلافاصله وي را تعقيب و دستگير مي کنند.

وی بيان داشت: پس از دستگيري اين شخص، شخص ديگري به اكيپ گشتي مراجعه و دلیل فرار را دخل زني اين متهم از مغازه اش اعلام كرده است.

جانشین پلیس گیلان به چگونگي دخل زني اين فرد اشاره کرد و افزود: وي پس از خريد از مغازه به بهانه اي كه داراي تراول چك است مغازه دار را وادار به بيرون آوردن پولهايش از دخل کرده و سپس در اقدامي آني پولها را قاپيده و فرار مي کند.

وي فرد دستگير شده را سابقه دار معرفي کرد و  اظهارداشت: متهم در تحقيقات مقدماتي به هشت فقره سرقت به شيوه دخل زني اعتراف کرد و صحت اظهاراتش را با تشريح صحنه اعلام و مراتب نيز مورد تائيد مالباختگان قرار گرفت.

صالح در پايان با اعلام اينكه اين پرونده برای بررسي بيشتر از سوی كارآگان آگاهي در حال رسيدگي است از بازاريان شهرستان رشت خواست از اعتماد بي مورد نسبت به بعضي از مشتريان خودداري و در صورت مشاهده فردي مشكوك مراتب را در اسرع وقت به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

وی از دستگيري دو قاتلي كه در قزوين مرتكب قتل شده بودند در كمتر از سه روز در اين شهرستان خبر داد و گفت: كارآگاهان پليس آگاهي با همكاري ماموران انتظامي بخش حويق اين شهرستان با اقدامات پليسي از حضور دو قاتل كه در قزوين مرتکب قتل شده و براي انجام قتل دوم وارد شهرستان تالش شده بودند، مطلع شدند.

جانشین پلیس گیلان افزود: ماموران با اقدامات و شگرد هاي پليسي موفق شدند محل نفر دوم را كه قرار بود به قتل برسد را شناسايي و در يک عمليات غافلگيرانه قاتلان را در كمتر از سه روز در محل قتل دوم دستگير كنند.

وي با بيان اينكه قاتلان در استان قزوين با مقتول درگير و وي با ضربات چاقوي از پاي درآورده و به شهرستان تالش متواري شده بودند، بيان داشت: قصد انجام قتل دوم به دلیل اختلافات خانوادگي بوده است.

ارتقا امنيت جامعه با هدفمند سازي طرح هاي پليسي

صالح همچنین با بیان اینکه با هدفمند سازي طرح هاي پليسي امنيت را در جامعه ارتقا خواهيم داد، اظهار داشت: رفع نگراني هاي مردمي در خصوص ناهنجاري ها باعث ارتقا احساس امنيت در جامعه خواهد شد.

وي  كسب نظر مردمي، شناسايي جغرافياي دقيق جرم را قبل از اجراي عمليات پليسي از اولويت هاي اصلي وظايف پليس برشمرد و افزود: براي رسيدن به اهداف مشخص بايد عمليات پاكسازي را به صورت دقيق به مرحله اجرا درآورد.

جانشين فرماندهي انتظامي استان پاكسازي نقاط آلوده منطقه رشت را به دلیل مركز استان بودن، تراكم جمعيتي و همچنين وجود حاشيه نشيني حائز اهميت دانست و تصريح كرد: طرح هاي پاكسازي نقاط آلوده رشت را تا حصول نتيجه استمرار خواهيم داد.

وی ارتقا احساس امنيت جامعه را در ملموس بودن حضور به موقع پليس در صحنه اعلام کرد و اظهار داشت: با ساماندهي عمليات هاي پليسي، احساس امنيت را در جامعه ارتقا مي دهيم.

صالح از روساي پليس هاي تخصصي و همچنين فرمانده انتظامي شهرستان رشت خواست نقاط آلوده را بطور دقيق شناسايي و ضمن پاكسازي و برخورد با مجرمان، محيط را براي اشخاص ناهنجار ناامن نمايند.

وی تصريح كرد: فعاليت هاي موثر پليسي، تعامل سازمان ها و دستگاههاي امنيتي، فرهنگي و آموزشي، احساس مسئوليت در جامعه افزايش احساس امنيت رادر پي خواهد داشت.

انهدام باند قمار با كشف 15 هزار برگ (توتو) در لنگرود

جانشین پلیس گیلان گفت: اكيپ هاي عملياتي پليس اين شهرستان در پي دريافت گزارش هايي مبني بر فعاليت افرادي در پوشش باند قمار(پيش بيني نتايج فوتبال) قرار گرفتند و رسيدگي به اين موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: اكيپ هاي عملياتي با تحقيقات نامحسوس پليسي از اين موضوع اطمينان حاصل کرده و سرنخ هاي از محل حضور اين افراد بدست آورده و ضمن هماهنگي با مقام قضايي، با دستگيري 8 متهم، 15 هزار و 252 برگ توتو كشف كردند.

صالح در پايان با بيان اينكه دو قبضه قمه،آلات قمار پاسور و دو دستگاه ساخت مشروبات الكلي نيز كشف شده است، اظهار داشت: متهمان با تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مقام قضايي معرفي شدند.

وی از كشف يك دستگاه پرايد سرقتي و دستگيري سارق حرفه اي داخل خودرو در اين شهرستان خبر داد و گفت: ماموران كلانتري اين شهرستان  در بررسي گزارش مردمي موفق به كشف يك دستگاه خودروي سرقتي پرايد از يك منزل مسكوني شده و سه نفر را در اين رابطه دستگير كردند.

جانشین پلیس گیلان بيان داشت: ماموران مبارزه با سرقت اين كلانتري در انجام تحقيقات از متهمان دستگير شده با اعتراف يكي از متهمان مبني بر اينكه در سرقت داخل از خودرو نقش دارد، مواجه شدند.

وی اظهار داشت: انجام تحقيق گسترده از اين شخص، مشخص کرد كه وي سارق حرفه اي داخل خودرو  است.

صالح با اعلام اينكه اين شخص به 21 فقره سرقت داخل خودرو در سال 92 در شهرستان رشت اعتراف کرد و اعلام داشت: بررسي هاي صورت گرفته صحت اظهارات اين متهم را اعلام و مالخران نيز اظهارات وي را تائيد كردند.

وی در ادامه از كشف 14 تن چوب جنگلي قاچاق را از اقدامات ديگر پليس اين شهرستان در هفته گذشته اعلام كرد.

جانشین پلیس گیلان گفت: با اعلام وقوع يك فقره سرقت پمپ آب از زمين كشاورزي فردي به هويت معلوم ازطريق سيستم فوريتهاي پليسي 110، بلافاصله ماموران كلانتري در محل حضور يافته و پيگيري اين موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وی افزود: اكيپ عملياتي با بررسي هاي پليسي چند روزه به فردي به هويت معلوم مظنون شده و در يك عمليات سريع و غافلگيرانه وي را دستگير و به پليس آگاهي انتقال دادند.

صالح با بيان اينكه متهم در تحقيقات پليس به بزه ارتكابي خود و يك فقره سرقت ديگر اعتراف و از وي يك دستگاه پمپ آب سرقتي نيز كشف شد، بيان داشت: متهم با تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مقام قضايي معرفي شد.

گاو سرقتي در صندوق عقب پيكان سواري

 وی گفت: سارقاني كه گاو سرقتي را در صندوق عقب خودروي سواري پيكان جاسازي كرده بودند در سياهكل از سوی پليس اين شهرستان دستگير شدند.

جانشین پلیس گیلان افزود: اكيپ هاي عملياتي پليس اين شهرستان با وقوع سرقت احشام، رسيدگي به اين موضوع را در دستور كار خود قرار داده و سرنخي از سارقان بدست آوردند.

وی اظهار داشت: اكيپهاي عملياتي پليس، سارقان را كه فارغ از رو شدن دستشان براي پليس بوده را در حين حمل گاو سرقتي در صندوق عقب يك دستگاه خودروي پيكان سواري غافلگير و دستگير كردند.

صالح در ادامه با بيان اينكه متهمان كه دو نفر هستند و در تحقيقات پليسي به بزه ارتكابي خود اعتراف كردند، بيان داشت: متهمان با تشكيل پرونده و طي مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شدند.

کد خبر 2236167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha