۶ اسفند ۱۳۹۲، ۱۶:۰۶

انتشار 3 کتاب دیگر از ماجراهای خرس و موش برای کودکان

انتشار 3 کتاب دیگر از ماجراهای خرس و موش برای کودکان

3 کتاب داستان جدید از مجموعه «ماجراهای خرس و موش» نوشته بانی بکر با ترجمه محبوبه نجف‌خانی توسط انتشارات آفرینگان منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، «مهمان برای خرس» عنوان اولین کتاب این مجموعه است. کتاب‌های این مجموعه که برای مخاطبان گروه سنی الف و ب تولید شده، توسط کری مک دونالد دنتون تصویرگری شده‌اند. «روز تولد خرس» عنوان دومین جلد از این مجموعه است. خرس روزهای تولد را دوست ندارد. جشن تولد و کیک تولد را دوست ندارد. کارت دعوت و بادکنک و شمع روشن کردن را هم دوست ندارد. راستش، هرچیزی را که به تولد مربوط می‌شود دوست ندارد. او دلش می‌خواهد روز تولدش تنها باشد و خانه‌اش را تمیز کند. اما موش کوچولو خیال ندارد بگذارد خرس روز تولدش تنها بماند.

«روز تولد خرس» برنده جایزه کتاب سال کودک به انتخاب کتابخانه‌های عمومی شیکاگو شده است و صد و سی و نهمین عنوانی است که انتشارات آفریگان چاپ می‌کند.

سومین کتاب این مجموعه، «وقت خواب خرس‌» نام دارد که در آن، خرس و موش دوباره بر سر ماجرایی که خوابیدن خرس است، به مشکل برمی‌خورند. خرس دوست دارد شب‌ها موقع خواب، همه‌چیز مرتب و منظم باشد. خانه‌اش ساکت ساکت باشد. لیوان آبش کنار تختش باشد و کلاه خوابش درست روی سرش قرار گرفته باشد. اما یک شب موش به خانه خرس می‌آید تا شب را در خانه او بخوابد. اما خرس نمی‌تواند با این همه سر و صدای موش بخوابد!

«وقت خواب خرس» برنده جایزه پلاتین ، انتخاب اول سرویراستاران، یکی از 10 کتاب برتر به انتخاب سایت آمازون و برنده جایزه بهترین مجموعه داستانی اپن هایم است.

چهارمین کتاب این مجموعه هم درباره سرماخوردگی شخصیت خرس است. این کتاب «سرماخوردگی خرس» نام دارد در این داستان، خرس سرمای شدیدی خورده و حالش خیلی بد است. او فکر می‌کند که کسی تا به حال مثل او مریض نشده است. موش به خانه خرس می‌آید تا کمکش کند. اما هر کاری می‌کند نمی‌تواند خرس بداخلاق و غرغرو را خوشحال کند.

در ادامه قسمتی از این کتاب را می‌خوانیم:

خرس به موش گفت: «حالم خیلی بد است.» موش گفت: «معلوم است. فهمیدم چی لازم داری.» و توی کیفش را گشت و یک کتاب زرد بیرون آورد و کنار خرس نشست. بعد، کتاب را باز کرد و خواند: «بهار بود. آسمان آبی بود. خورشید با خوشحالی می‌درخشید. همه پرنده‌ها آواز می‌خواندند.»

خرس غرغر کرد:‌ «صبر کن. متاسفانه باید بگویم که تو اصلا متوجه نیستی من چه حالی دارم.» قیافه موش نشان می‌داد ناراحت شده است، اما دمش این‌طور نشان نمی‌داد. خرس با بداخلاقی گفت: «راستش را بخواهی، شاید زیاد زنده نمانم.» موش گفت: «وای، خدای من!» خرس طوری سرفه کرد که دل موش برایش سوخت. خرس گفت: «بله، من دارم لحظه به لحظه ضعیف‌تر می‌شوم.»....

هر 3 عنوان مورد نظر، به ترتیب با 48 صفحه، 48 صفحه و 32 صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار و 650 نسخه و قیمت 7 هزار، 7 هزار و 6 تومان منتشر شده‌اند.

کد خبر 2243766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha