۲۱ اسفند ۱۳۹۲، ۱۰:۲۵

اسماعیلی:

دیدار اشتون با فعالان فتنه خارج از عرف دیپلماتیک بود

دیدار اشتون با فعالان فتنه خارج از عرف دیپلماتیک بود

زنجان -خبرگزاری مهر: عضو کمیسون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسئولان سیاست خارجی کشور باید در خصوص دیدار خانم کاترین اشتون با برخی چهره های فعال فتنه پاسخگو باشند، این رفتار را خارج از عرف سیاسی و دیپلماتیک عنوان کرد.

محمد اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر،  با بیان اینکه دیدار خانم کاترین اشتون با افراد فتنه گر و معلوم الحال به هیچ وجه مورد قبول نیست، افزود: حضور خانم اشتون به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به منظور بررسی مناسبات چندجانبه ایران و اتحادیه اروپا و مذاکرات در خصوص مسئله هسته ای کشورمان بود.

وی ادامه داد: این رفتار خانم اشتون یک حرکت کاملا خارج از عرف و رفتار سیاسی و عملکرد نسنجیده بود که هر از چندگاهی مسئولان اروپایی به این امر اقدام می کنند و با برخی افراد معلوم الحال و فتنه گر دیدار می کنند.

اسماعیلی دیدار مسئولان و دیپلماتهای اروپایی با افراد دخیل در فتنه را نشان از تدوام عداوت و دشمنی و عناد دولت های اروپایی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: مسئولان سیاست خارجی کشور باید در این خصوص پاسخگو باشند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه آمریکا و اروپا اصلا حق اظهارنظر در خصوص مسئله حقوق بشر را ندارند، ملت ایران را بزرگترین قربانیان اقدامات ضدبشری دولت های اروپایی بخصوص انگلیس و آمریکا عنوان کرد .

وی با بیان اینکه هیچ کس در دنیا ادعای حقوق بشر  کشورهای اروپایی و آمریکا را باور نخواهد کرد افزود: ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خود از از قربانیان بزرگ اقدامات ضد بشری کشورهای اروپایی و آمریکا در طول یک قرن اخیر بوده است.

عضو کمیسون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی دوران بعد از انقلاب اسلامی را دوران گسترش حجم توطئه ها و اقدمات ضد بشری کشورهای اروپایی و آمریکا علیه ملت ایران عنوان کرد و افزود:  کسانی که امروز  مدعی حقوق بشر هستند، باعث شهادت هزاران ایرانی بی گناه شده اند.

اسماعیلی تاکید کرد: به شدت پیگیر این مسئله هستیم و از  مسئولان  وزارت امور خارجه  می خواهیم رفتارشان با دشمنان نظام به گونه ای نباشد که آنها از رفتار و حسن نیت  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سوء استفاده کنند و باید پاسخ  درخور شان دشمنان نظام را به آنها بدهند.

وی با بیان اینکه از مسئولان سیاست خارجی کشور در زمینه ملاقات اشتون با عناصر فتنه انتقاد داریم و گله من هستیم ، خطاب به سران کشورهای اروپایی و آمریکا تاکید کرد: در زمینه عدم رعایت حقوق بشر باید کشورهای اروپایی و آمریکا پاسخگو باشند چون تاریخ و فرایند حال حاضر جهانی نشان از اثبات ظلم به بشریت توسط این کشورها است.

کد خبر 2254762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha