۲۴ اسفند ۱۳۹۲، ۲۱:۴۱

عموزاده:

جشنواره کودکان آسمانی در بابل برگزار می شود

جشنواره کودکان آسمانی در بابل برگزار می شود

بابل - خبرگزاری مهر: رئیس بهزیستی بابل از برگزاری جشنواره کودکان آسمانی در شهرستان خبر داد و ایجاد نشاط و شادی برای فرزندان و خانواده های معلول را هدف این جشنواره بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد عموزاده عصر شنبه در گفتگو با خبرنگاران از برگزاری  جشنواره کودکان آسمانی در بابل خبر داد و اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد نشاط وشادی برای فرزندان وخانواده های معلول است زیرا معتقدیم که صرف پرداخت مستمری ماهانه، مزایا و سبد کالا مشکل آنها حل نخواهد شد، زیرا این کودکان همانند دیگر افراد جامعه حق زندگی داشته  وباید شاد زندگی کرده وازامکانات جامعه به نسبت برابر برخوردار شوند.

وی اظهار داشت: در آستانه تحویل سال جدید کلیه موسسات خیریه که از سازمان بهزیستی  مجوز فعالیت دارند ،مهد کودک ها وسایر مراکز تحت نظارت بهزیستی فعال شده و دست به اقداماتی از قبیل  بازگشایی بازارچه و برگزاری مراسمات مختلف کرده اند.

وی به  مهم ترین اقدامات بهزیستی در آستانه سال نو اشاره کرد وگفت: ایجاد بازارچه خیریه غذاهای  سنتی در سطح شهر، تهیه سفره هفت سین توسط مهدهای کودک، برگزاری جشنواره تخم مرغ های رنگی توسط مهد کودک ها با همکاری شهرداری امیرکلا و ایجاد بازارچه غذا با 30 غرفه در مرکز نوشیروانی بابل در 26 اسفند سال جاری انجام گرفت.

این مسئول گفت:ایجاد بازارچه  خیریه غذا وصنایع دستی  توسط موسسه خیریه مهرآرا شمال در محوطه گنجینه بابل، مراسم نوروز خوانی در مجتمع خیریه توانبخشی سالمندان باب الحوائج بهزیستی بابل در 26 اسفند سال جاری ودیگر مراسمات ویژه در اقصی  نقاط شهرستان از دیگر اقدامات انجام شده در آستانه سال نو می باشد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره  با عناوین مختلف هرساله برگزار می شود افزود:  کودکان استثنائی نیزازخلاقیت ویژه ای برخوردار بوده و از نظر فرهنگی ، ورزشی  وهنری ،حائز رتبه بوده وبا دیگران فرقی ندارند.

عموزاده تصریح کرد: نباید محدودیت معلولان را به چشم محرومیت دید ،مهم ترین اصل درجامعه هدف بهزیستی، مقدم بودن فرهنگ براقتصاد است ضمن اینکه به نیازهای مادی ،معنوی ،اقتصادی ، هنری وفرهنگی  معلولان اهتمام ویژه دارد.

وی با اشاره به اینکه 700چمعیت حاضر بالغ بر 800 نفر دراین جشنواره حضورداشتند ، گفت: این جشنواره که به مدت 15سال در بابل برگزار می شود، گروه های  معلولان تحت حمایت اداره بهزیستی شهرستان ومدارس استثنائی دراین مراسم حضور داشتند.

رئیس بهزیستی بابل خاطرنشان کرد: به مناسبت فرا رسیدن  سال نو از محل مشارکت مردمی  55 میلیون ریال برای هزینه درمان این معلولان در نظر گرفته شد  که در اختیار150 تا 200 نفر از پشت نوبتی ها بهزیستی قرارخواهد گرفت.

عموزاده افزود: 120 میلیون ریال در قالب  بن خرید لباس و مبلغ 100 میلیون ریال در قالب سبد کالا در هفته آخر سال جاری به واجدین شرایط جامعه هدف پشت نوبتی این اداره تحویل خواهد شد.

کد خبر 2257036

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha