۳ فروردین ۱۳۹۳، ۱۴:۰۴

رحمانی به مهر خبر داد:

جابجایی 151هزار مسافر درون و برون شهری در آذربایجان غربی

جابجایی 151هزار مسافر درون و برون شهری در آذربایجان غربی

ارومیه – خبرگزاری مهر: مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی از جابجایی 151 هزار و 772 مسافر توسط ناوگان مسافربری استان در طول هفت روز اجرای طرح تعطیلات نورزی خبر داد.

مجتبی رحمانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر با بیان اینکه از این تعداد 104 هزار و 647 مسافر در مسیرهای درون استان جابجا شده اند افزود: همچنین در این مدت 47 هزار و 125 مسافر در مسیرهای برون استانی توسط ناوگان مسافربری استان جابجا شده اند.

وی ادامه داد: این تعداد مسافر در قالب بیش از 15 هزار و 362 سفر درون و برون استانی جابجا شده اند که از این تعداد 11 هزار و 499 سفر درون استانی بوده است.

رحمانی با اشاره به ظرفیت سازی نزديک به 84 هزار صندلي در ناوگان مسافربري جاده اي در استان افزود: هم اکنون در آذربايجان غربي حدود هزار دستگاه اتوبوس، 1500 دستگاه ميني بوس و 1300 دستگاه سواري با حدود 73500 عدد صندلي فعاليت مي کنند و در ايام نوروز نيز بصورت تمام وقت در پايانه هاي مسافربري استان آماده ارائه خدمات و جابجايي مسافران هستند.

وی ادامه داد: از اين تعداد اتوبوس فعال، حدود 80 درصد ويژه هستند که 150 دستگاه آن را اتوبوس هاي VIP مشتمل بر اتوبوس هاي تخت شو و مانيتوردار و ... شامل مي شوند.

وي ارتقا کيفي خدمات را اولويت نخست اين اداره کل دانست و اضافه کرد: آذربايجان غربي يکي از استان هاي داراي بهترين ناوگان اتوبوسي در کشور است که همه مسيرهاي برون استاني آن مجهز به ناوگان ويژه هستند.

 مديرکل حمل و نقل و پايانه هاي آذربايجان غربي همچنین از افزايش 20 درصدي نرخ بليط هاي ناوگان حمل و نقل جاده اي مسافربري طی تعطیلات نوروزی امسال خبر داد و عنوان کرد: هدف از این اقدام حمايت از ناوگان براي ايجاد انگيزه برای ارتقاي سطح کيفي خدمات ارائه شده در بخش است.

وي با اشاره به پيش فروش اينترنتي بليط براي ايام نوروز در استان اضافه کرد: امسال 12 هزار و 880 بلیط پیش فروش اینترنتی و 11 هزار و 538 بیلت حضوری به فروش رفته است.

کد خبر 2260447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha