۱۱ فروردین ۱۳۹۳، ۱۶:۲۹

طی پیامی؛

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درگذشت ریچاد فرای را تسلیت گفت

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درگذشت ریچاد فرای را تسلیت گفت

دکتر ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پیامی درگذشت پرفسور ریچارد فرای ایران شناس و شرق شناس معروف آمریکایی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر ، در پیام رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آمده است:

آن که نمرده است و  نمیرد خداست

درگذشت ایران شناس نامدار و شرق شناس بر جسته، پرفسور ریچارد فرای موجب تاثر و تالم همه علاقه مندان به مطالعات ایرانی شد. پژوهش های عمیق او درباره فرهنگ و تمدن ایران و بنیانگذاری کرسی مطالعات ایرانی در دانشگاه های کلمبیا و هاروارد در نهادینه کردن مطالعات ایرانی در جهان سهم بسزایی دارد. آثار ارزشمندی که در معرفی فرهنگ ایرانی بر جای گذاشته و نام او را در این قلمرو جاودانه ساخته است.

درگذشت این دانشمند بزرگ را به همه ایران شناسان و ایران دوستان تسلیت می گویم. یقین دارم با مجاهدت های علمی علاقه مندان و شاگردان او، چراغ مطالعات ایران شناسی در جهان همواره نورافشان خواهد ماند.

گفتنی است «ریچارد فرای» ایران شناس و شرق شناس معروف آمریکایی در سن 94 سالگی روز پنجشنبه (27 مارس) در بوستون آمریکا درگذشت.

وی ایران شناس و شرق شناس برجسته آمریکایی و استاد بازنشسته دانشگاه هاروارد بود که به زبان های فارسی، عربی، روسی، آلمانی، فرانسوی، پشتو، ازبک و ترکی مسلط و همچنین با زبان های اوستایی، پهلوی و سغدی آشنایی کامل داشت.

کد خبر 2263053

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha