۱۷ فروردین ۱۳۹۳، ۱۰:۵۳

رخ‌نمایی «سرزمین» ایرانی در اروپا/ همکاری پورناظری با کمپانی بین‌المللی

رخ‌نمایی «سرزمین» ایرانی در اروپا/ همکاری پورناظری با کمپانی بین‌المللی

سهراب پورناظری نوازنده، آهنگساز و خواننده موسیقی ایرانی در روزهای آغازین سال جاری با پروژه «سرزمین» میزبان علاقه‌مندان موسیقی در چند کشور اروپایی بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سهراب پورناظری در این پروژه موسیقایی که به دعوت کمپانی «آکورد کرایسز» انجام گرفته طی روزهای آغازین سال 93 در فستیوال «طنین جاری در جهان» لیژ بلژیک، جشنواره «بازار موسیقی جهانی» مارسی فرانسه و تئاتر شهر نات برنامه های خود را اجرا کرد.

این نوازنده و آهنگساز درباره پروژه موسیقایی «سرزمین» گفت: موسیقی کنسرت‌های سرزمین بر اساس موسیقی سرزمین‌های کردنشین ایران، ترکیه و عراق و با استفاده از المان های مشترک و گاه متفاوت بین آنها ساخته شده است. ضمن اینکه در این پروژه تلاش شده با استفاده از موسیقی یارستان، موسیقی منطقه بادینان کردستان ترکیه و منطقه اورامان کردستان ایران و عراق و گویش کلهری، سورنانی و کرمانچی آثاری برای مخاطبان ارائه شود.

پورناظری با اشاره به استقبال قابل توجه علاقه مندان از این برنامه در جشنواره بازار موسیقی جهانی کشور فرانسه خاطرنشان کرد: در جشنواره بازار موسیقی جهانی در شهر مارسی بسیاری از تهیه‌کنندگان موسیقی از سراسر جهان حضور داشتند و پس از اجرای کنسرت و در کنفرانس خبری، ایران به عنوان حلقه اتصالی در گردآوری این گروه موسیقی و ساخت این قطعات مطرح شد.

عضور گروه موسیقی شمس ادامه داد: پروژه موسیقایی «سرزمین» سال گذشته نیز جشنواره «الهمبرای» فرانسه نیز اجرا شده بود. این در حالی است که قطعات ساخته شده برای این پروژه در قالب یک آلبوم به تهیه کنندگی کمپانی آکورد کرایسزسال گذشته در سراسر اروپا منتشر شد.

وی در معرفی گروه نوازندگان کنسرت موسیقی پروژه «سرزمین» گفت: سارا اقلیمی خواننده، آرتان تکین نوازنده سازهای بادی، حسین رضایی نیا و رابین واسی نوازندگان سازهای کوبه ای، گوران کامیل نوازنده عود و لیلا رینالت نوازنده کنترباس در این اجراها من را همراهی کردند.

کد خبر 2264839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha