۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۲۱:۴۶

چمران خبر داد:

اعمال اقتصاد مقاومتی در عملکرد شهرداریها / دولت در خدمت رسانی به مردم به کمک شوراها بیاید

اعمال اقتصاد مقاومتی در عملکرد شهرداریها / دولت در خدمت رسانی به مردم به کمک شوراها بیاید

کرج - خبرگزاری مهر: رئیس شورای عالی استانهای کشور گفت: اقتصاد مقاومتی در عملکرد شهرداریها برای جبران کمبودهای درآمدی پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش تجلیل از اعضای شوراهای اسلامی شهرهای استان البرز با حضور مهدی چمران رئیس شورای عالی استانهای کشور، محمدجواد کولیوند نایب رئیس کمیسیون امور شوراهای اسلامی مجلس شورای اسلامی، مجید سریزدی معاون عمرانی استاندار البرز، فرمانداران ساوجبلاغ، کرج، نظرآباد، فردیس و شهرداران شهرهای استان البرز و اعضای شورای اسلامی استان روز دوشنبه در سالن اجتماعات مجتمع ایثار شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد.

در این همایش مهدی چمران در سخنانی با اشاره به رویکرد شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظام جمهوری اسلامی گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی نگاه شوراها خدمت به مردم و توسعه فعالیت های عمرانی است.

وی افزود: شوراهای اسلامی با نگاه بلند امام راحل (ره ) برای خدمت به مردم در قانون اساسی جایگاه ویژه ای به خود اختصاص دادند تا بستری برای مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود و کشور فراهم شود.

چمران با بیان اینکه مردم با انتخاب نمایندگان شان در شوراهای اسلامی شهر و روستا در واقع بین خود و مسئولان یک پل ارتباطی ایجاد کردند تا بستر مناسبی برای رسیدگی به مشکلات و نیازها به وجود آید، تاکید کرد: آلوده نشدن فضای شوراهای اسلامی به مسائل سیاسی و جناحی، در اولویت قرار دادن نیازهای مردم، داشتن برنامه ریزی، حضور مستمر در بین مردم و انعکاس مشکلات از مهم ترین وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

چمران در ادامه به نقش مهم شوراهای اسلامی در مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: اعضای شوراهای اسلامی باید پاسخگوی مردم باشند و زمینه خدمت به مردم را به وجودآورند که البته دولت باید به کمک شوراها بیاید.

رئیس شورای عالی استانها یادآور شد: مردم به دولت مالیات می پردازند در حالی که در کمیسیون ماده 100 شهرداری ها نیز مردم باید درصد سهم دولت را واریز کنند که این پرداخت صحیح نیست.

چمران در ادامه بر ارتباط منسجم اعضای شوراها با مردم تاکید کرد و گفت: اعضای شوراها باید در مسیر خدمت به مردم تلاش کنند و برطرف کردن مشکلات مردم را از مهم‌ترین وظایف خود بدانند.

وی افزود: شوراها نماینده مردم در محل خودشان هستند و در هر موضوعی می‌توانند موثر باشند.

این مسئول با بیان اینکه شوراها با سیاست‌هایی که در پیش می‌گیرند می‌توانند در اقتصاد مقاومتی منطقه بسیار تاثیرگذار باشند،‌ یادآور شد: در بحث فرهنگ و اقتصاد مقاومتی مطالعاتی کرده‌ایم که در عملکرد شهرداری‌ها اعمال خواهد شد تا بتوانیم کمبودهای درآمد مالی را جبران کنیم.

وی تاکید کرد: مهمترین وظیفه شوراها توجه به مطالبات مردم و توسعه طرح‌های عمرانی است تا بتوانیم بیش از گذشته رضایتمندی مردم را در زمینه‌های مختلف فراهم کنیم.

کولیوند: شوراها به مسئولیت اصلی خود در شهر بپردازند

در ادامه این مراسم نایب رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: نبود مدیریت واحد شهری مشکل اصلی شوراهاست و این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد. انتظار داریم خروجی اصلی این همایش باید این باشد که شوراها به مسئولیت اصلی خود در شهر بپردازند.

محمدجواد کولیوند یادآور شد: تلاش می‌کنیم در انتخابات آتی شمارش‌ها مکانیزه شده و به گونه‌ای باشدکه توانمندی شمارش آرا در آن واحد هزار صندوق را داشته باشیم.

وی همچنین از تغییر قانون انتخابات و شرح وظایف در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: شوراها به عنوان نهاد غیردولتی می‌توانند نقش اساسی در اقتصاد به ویژه در بحث‌های تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار البرز نیز در این همایش ظرفیت شوراها را برای تحقق اقتصاد مقاومتی مناسب ارزیابی کرد و اظهار داشت: شوراهای اسلامی در شهر و روستا پتانسیل بسیار قوی دارند که باید از آن برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و افزایش ثروت ملی بهره برد.

مجید سریزدی تاکید کرد: ایجاد اشتغال، خرید کالای ایرانی و اقتصاد مقاومتی از موارد مهمی است که باید شوراها در دستور کار خود قرار دهند.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ نیز در این مراسم بر انجام درست وظایف توسط اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد و گفت: توسعه خدمت رسانی به مردم، دیدارهای چهره به چهره با مردم و بازدید از مناطق مختلف در شناسایی مشکلات مردم تاثیرگذار است و اعضای شوراها باید این مسئله را مورد توجه قرار دهند.

وی همچنین پیگیری درخواست های مردم را مهمترین وظیفه شوراها دانست.

در این آیین از 127 عضو شورهای اسلامی شهرهای استان البرز تجلیل شد.

 

کد خبر 2280558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha