۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۲۵

23 ژوییه روز بتمن نامیده شد

23 ژوییه روز بتمن نامیده شد

در تجلیل از هفتاد و پنجمین سالگرد خلق شخصیت بتمن، کمپانی دی‌.سی.انترتیمنت روزی 23 ژوییه در اواسط تابستان را به عنوان روز بتمن انتخاب کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، اگر بخواهید بدانید در چه روزی باید هدیه هفتاد و پنج سالگی بتمن را به او بدهید باید بدانید نسخه یک، شماره 27 «کمیک‌های کارآگاه» که برای اولین‌بار شخصیت بتمن در‌ آن ظاهر شد در سال 1939 منتشر شد و اکنون کمپانی دی.سی انترتیمنت روز 23 ماه ژوییه (دوم تیر) را رسما به عنوان «روز بتمن» نامگذاری کرده است.

به مناسبت این روز کمپانی دی سی نسخه‌ای ویژه از نسخه دوم، شماره 27 «کمیک‌های کارآگاه» را به فروشندگان کمیک بوک‌ها (کتاب‌های مصور) می‌دهد تا به صورت مجانی به مشتریان تقدیم کنند. همچنین چهار طراحی ماسک‌هایی که بتمن آن‌ها را به چهره می زد نیز به مشتریان داده می شوند تا قیافه های مختلف جنگجوی نقابدار را در طی سالیان ببینند. این ماسک‌ها بر اساس قیافه اصلی بتمن چنانکه باب کین آن را در ابتدا طراحی کرده بود؛ نمایش تلویزیونی بتمن در سال 1966 که توسط آدام وست اجرا شده بود؛ طرح ماسک بتمن در «شوالیه سیاه بازمی‌گردد» ساخته فرانک میلر و همچنین نسخه کنونی این قهرمان که توسط گرگ کاپولو طراحی شده است، ساخته شده اند.

نسخه ویژه «کمیک های کارآگاه» که همچنین شامل اولین داستان کمیک بوک بتمن توسط «برد ملتزر» رمان نویس و «برایان هیچ» طراح نیز می شود، در همان روز به صورت دیجیتالی و مجانی منتشر می‌شود. علاوه بر این، کمپانی دی سی روز شنبه اعلام کرد که در همکاری با انتشارات رندوم هاوس روز بتمن را به بیش از هزار کتابخانه در سراسر ایالات متحده می برد.

با توجه به اینکه روز 23 ژوییه روزی است که در آن مراسم «شب پیش نمایش» مراسم کمیک کان سن دیگو به عنوان روز گرامیداشت کتاب‌های مصور نیز برگزار می‌شود، می توان انتظار داشت که کسانی که در مراسم سالانه کمیک بوک‌ها شرکت می کنند، شاهد یک نوع جشن بتمنی هم باشند.

تا به حال کمپانی برادران وارنر دو فیلم انیمیشن کوتاه در تجلیل از هفتادوپنجمین سالگرد شخصیت بتمن اکران کرده است. دی‌سی انترتیمنت نیز این ماه مجموعه هفتگی جدید «بتمن جاودان» را منتشر کرد که به گفته خودشان گاتهام سیتی و شرایط کنونی قهرمان مبارز محبوب همگان را به طور کل بازتعریف می‌کند.  

کد خبر 2281976

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha