۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۷:۳۲

محمدزاده:

کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گناباد رتبه سوم جشنواره رازی را کسب كرد

کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گناباد رتبه سوم جشنواره رازی را کسب كرد

گناباد - خبرگزاری مهر: مدیر امور پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: برای دومین بار متوالی، کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گناباد موفق شد رتبه سوم نوزدهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی را کسب کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا محمدزاده ظهر سه‌شنبه در محل دانشگاه علوم پزشکی شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایجاد بستر مناسب برای رشد و اعتلای علمی و پژوهشی دانشجویان و تربیت پژوهشگران و مدیران آینده کشور، ترویج و ارتقای مهارت و فرهنگ پژوهش در دانشجویان، ایجاد زمینه مناسب به منظور حمایت‌های مادی و معنوی دانشگاه از فعالیت های علمی دانشجویان و بهبود رابطه علمی اساتید و دانشجویان، نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای پژوهشی دانشگاه و کمیته، پیگیری مربوط به ارتباط کمیته با نهاد های داخل و خارج دانشگاه و گزارش عملکرد کمیته به شورای پژوهشی دانشگاه مهمترین اهداف کمیته تحقیقات دانشجویی هستند.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: بررسی ترجمه‏‌ها و تالیف‌های دانشجویی و کمک در انتشار آن، حمایت از طرح‌های نوآورانه به منظور ثبت اختراع و کاربردی نمودن آن، حمایت از حضور دانشجویان در تورهای علمی و همایش‌های علمی پژوهشی مختلف با ارسال مقاله آنها و برگزاری کارگاه‌های علمی پژوهشی در زمینه های مختلف با همکاری اعضای هیات علمی و دانشجویان از دیگر فعالیت‌های کمیته تحقیقات دانشجویی است.

محمدزاده بیان کرد: به منظور ترغیب و تشویق دانشجویان جهت انتشار نتایج پژوهش‌‏های پایان یافته مصوب این کمیته در مجلات معتبر علمی پژوهشی داخلی و خارجی، مبالغی به صورت تشویقی به آنان پرداخت می شود.

وي گفت: جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی، همه ساله به منظور تجلیل از مقام و منزلت پژوهشگران، اعضای هیأت علمی و دانشجویان فرهیخته دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار می شود.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی گناباد افزود: پس از بررسی مدارک و مستندات فعالیت کمیته‌های تحقیقات دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در این جشنواره، کمیته تحقیقات دانشجویی این دانشگاه موفق شد در بین دانشگاه‌های تیپ سه، رتبه سوم جشنواره را به خود اختصاص دهد.

محمدزاده افزود: چاپ 7 مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی، ارائه 82 مقاله در کنگره های داخلی، 47 طرح تحقیقاتی مصوب و برگزاری بیست کارگاه آموزشی از جمله مهمترین فعالیت های پژوهشی این کمیته در سال گذشته بود که مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی گفت: کمیته تحقیقات دانشجویی این دانشگاه از سال ۱۳۷۹ و با هدف نهادینه کردن تحقیقات دانشجویی و ارتقا فرهنگ پژوهش و ترویج آن بین دانشجویان و همچنین هدایت آن‌ها در مسیر علمی بنیان نهاده شده است.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی گناباد تصریح کرد: این کمیته دارای شورای پژوهشی متشکل از اعضای هیات علمی و دانشجویان جهت بررسی و هدایت، تصویب و حمایت از طرح‏های تحقیقاتی پیشنهادی دانشجویان است.

کد خبر 2286518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha