۲۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۰۳

در سن 89 سالگي/

آيت‌الله فشاركي دار فاني را وداع گفت

آيت‌الله فشاركي دار فاني را وداع گفت

قم - خبرگزاري مهر: آيت‌الله رحمت‌الله فشاركي از استادان برجسته حوزه كه بسياري از شخصيت‌هاي بنام كشور از جمله مقام معظم رهبري در درس وي شركت داشتند، روز چهارشنبه در سن 89 سالگي دار فاني را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، اين مدرس حوزه در چهار علم ادبيات و تاريخ، فقه و اصول، نجوم و تاريخ تبحر داشته و علاوه بر مقام معظم رهبري، بسياري از شخصيت‌هاي حوزوي و سياسي كشور از جمله آيات و حجج اسلام علوي گرگاني، هاشمي رفسنجاني، ري شهري، عبدالمجيد معاديخواه، سيد احمد خاتمي، مرحوم بني فضل، محسني گرگاني، محمدي گلپايگاني، دري نجف آبادي، حسيني بوشهري، صفايي بوشهري و... از شاگردان ايشان به شمار مي‌آيند.

آيت‌الله فشاركي شاگرد مستقيم مرحوم اديب نيشابوري بزرگترين ادبيات دان قرن حاضر و مرحوم سلطاني طباطبايي بودند. ايشان از افراد مورد توجه و شاگردان آيت‌الله العظمي بروجردي و امام خميني بودند.

ايشان در سال 1304 در روستاي فشارك از توابع اصفهان به دنيا آمده و پس از تحصیل علوم جدید به اصفهان عزیمت کرد. آيت‌الله فشاركي سپس به مشهد مهاجرت و در مدرسه نواب اقامت  کردند. ايشان در مدت حضور در جوار بارگاه رضوی، علاوه بر تحصیل فقه و اصول، به تدریس ادبیات عرب پرداختند.

آیت‌الله فشارکی پس از چندین سال تحصیل و تدريس در مشهد، به قم عزیمت کرد و از محضر استادان بزرگ این حوزه بهره برد.

كرسي تدريس آيت‌الله فشاركي با حضور شاگرداني كه بسياري از آنها در عرصه‌هاي علمي، سياسي و فرهنگي حضور فعال دارند پربار بود. مطول در ادبيات، قوانين و معالم از دروس شناخته شده آيت‌الله فشاركي در قم بود كه طلاب زيادي در اين درس‌ها شركت مي‌كردند.

حسن فشاركي فرزند مرحوم آيت‌الله فشاركي در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مراسم تشييع پيكر آن مرحوم گفت: مراسم تشييع، روز جمعه 23 خرداد ساعت 9 صبح از مقابل مسجد امام حسن عسکری عليه السلام به سمت حرم حضرت معصومه(س) برگزار و پيكر آن مرحوم پس از اقامه نماز توسط يكي از مراجع تقليد، خاكسپاري مي‌شود.

کد خبر 2309984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha