۳۰ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۵۳

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد:

معرفی سیره امام حسن(ع) نباید با اختتامیه کنگره سبط النبی(ع) پایان یابد

معرفی سیره امام حسن(ع) نباید با اختتامیه کنگره سبط النبی(ع) پایان یابد

 معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص برگزاری کنگره بین المللی سبط النبی(ع) گفت: معرفی سیره امام حسن(ع) نباید با اختتامیه کنگره سبط النبی پایان یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص برگزاری کنگره بین المللی سبط النبی(ع) اظهار کرد: به نظر من کنگره سبط النبی(ع) که به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) و همکاری سازمان ها و نهادهای دیگر برگزار می شود، اقدام خوبی برای معرفی سیره حضرات معصومین(ع) و به خصوص امام حسن مجتبی(ع) است.
 
وی ادامه داد: در زمینه بُعد بین المللی باید توجه کرد که تلاش اصل این همایش این باشد که شخصیت بزرگوار امام دوم شیعیان و نوه پیامبر اکرم(ص) را به جهانیان معرفی کند و زمینه حضور مقالات اندیشمندان سراسر دنیا وجه بین المللی بودن آن را معنا می کند.
 
حجت الاسلام حشمتی تصریح کرد: اگر نشست ها و کمیسیون های این همایش ضبط و پیاده سازی شود می توانیم از دستاوردهای علمی آن به نحو شایسته استفاده کنیم. شاید صرف خود نشست برای یک پروژه بین المللی کافی نباشد اما مقالات و تالیفات، شعرهای زیبای هنری و سایر آثار می تواند به زبان دیگر بازگردانده شود تا در دسترس علاقه مندان قرار گیرد.
 
وی بیان کرد: یک همایش بین المللی آغاز یک حرکت بزرگ است و با برگزاری مراسم اختتامیه نباید فعالیت آن تمام شود بلکه این دیدگاه ظلم به یک همایش بین المللی خوب و با محتوا است. نشست های این چنینی پایانی ندارد نیاز به دبیرخانه دائمی دارد. پس از برگزاری مراسم اختتامیه، فعالیت اصلی دبیرخانه در مستند سازی و پیاده سازی مقالات و نشست ها آغاز می شود.
 
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما در مورد اهل بیت(ع) کم کاری کردیم و حق آنها در معرفی سیره و معارف آنها به جهانیان را به خوبی انجام ندادیم. حتی امام حسین(ع) نیز در بین شیعیان غریب است زیرا معارف آن حضرت باید در کانون توجه اصلی ما قرار باشد و با اینکه در گسترده برگزار شدن مراسم عزاداری آن حضرت تلاش می کنیم ولی در کسب معرفت نسبت به این امام همام کوتاهی می کنیم و بسیاری از مراسم آن معرفتی نیستند.
 
وی در پایان سخنانش گفت: همه امامان نور واحد هستند و ما می توانیم نسبت به کلیت این بزرگواران شناخت پیدا کنیم ولی در عین حال هریک از این بزرگواران دارای ویژگی خاصی نیز هستند که برپایی این همایش ها قدم موثری در شناخت و معرفی ابعاد وجودی حضرات معصومین(ع) است.
 
 
 
کد خبر 2315107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha