۶ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۱۸

تکواندو نونهالان جهان - باکو؛

نعیمی و کمرانی بهترین در بین بهترین های جهان

نعیمی و کمرانی بهترین در بین بهترین های جهان

کمیته برگزاری اولین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی نونهالان جهان اسامی بهترین های این دوره از مسابقات را اعلام کرد که نام دو مربی تیم های اعزامی ایران نیز در بین آنها دیده می شود. 

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات با حضور 576 تکواندوکار از 63 کشور جهان به میزبانی آذربایجان در باکو به مدت چهار روز برگزار شد که در نهایت تیم های دختران و پسران کشورمان موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند. در کنار این موفقیت بزرگ هر دو مربی تیم های کشورمان عنوان بهترین مربی جهان را نیز به خود اختصاص دادند.

حسینعلی نعیمی سرمربی تیم ملی پسران و مهرو کمرانی سرمربی تیم ملی دختران عنوان بهترین مربی را کسب کردند. "چئونگ" دارنده مدال .زن 33- کیلوگرم در بخش پسران و "یلیماز توگبا" از ترکیه با نشان طلای وزن 51- کیلوگرم در بخش پسران عنوان فنی ترین تکواندو کار این دوره از مسابقات را کسب کردند.

جایزه روح جوانمردی به اکراین اهداء شد و آذربایجان هم جایزه مشارکت فعال را به خود اختصاص داد. پیتر امائول از نیجریه ، "تونگ چان لیم" از سنگاپور و "ماریا سوزان" از کانادا هم به عنوان بهترین انتخاب و معرفی شدند.

مدال آوران تکواندو نونهالان

تیم ملی پسران با كسب 3 مدال طلا، 3 نقره و يك برنز و 82 امتياز، قهرمان جهان شد. تيم روسيه نيز با 53 امتياز و كسب يك مدال طلا و 3 نقره نايب قهرمان شد و كره جنوبي با 3 مدال طلا و 45 امتياز به عنوان سومي رسيد.آمريكا با يك طلا و يك برنز (41 امتياز) و مكزيك با يك نقره و 2 برنز (36 امتياز) به ترتيب در جايگاه چهارم و پنجم قرار گرفتند.

در بخش دختران  هم تیم ملی ایران موفق به كسب 4 مدال طلا و يك نقره شد و با 74 امتياز مقتدرانه بر سكوي قهرماني ايستاد. تيم تركيه با 2 طلا و 5 برنز و كسب 62 امتياز نايب قهرمان شد و چين تايپه با 49 امتياز و كسب 2 مدال طلا و 2 برنز توانست عنوان سوم جهان را به خود اختصاص دهد. روسيه (2نقره، 4برنز و 49 امتياز) و چين تايپه (2نقره، يك برنز و 38 امتياز) به ترتيب در رده هاي چهارم و پنجم قرار گرفتند.
کد خبر 2339767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha