۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ۸:۵۶

خدابخش:

گردشگری اردبیل نیازمند معرفی گسترده است

گردشگری اردبیل نیازمند معرفی گسترده است

اردبیل – خبرگزاری مهر: استاندار اردبیل معتقد است گردشگری این استان نیازمند معرفی و اطلاع رسانی گسترده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خدابخش شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاحیه اولین جشنواره ملی غذاهای سنتی اقوام ایرانی تصریح کرد: استان اردبیل امتیازات ویژه ای در حوزه های مختلف از جمله فرهنگی، سیاسی، گردشگری و تاریخی دارد.

وی افزود:  این استان بعد ازقرن ها ملوک الطوایفی مرکز شکل گیری حکومت ملی است و به دلیل اینکه خواستگاه خاندان صفوی است باید به شکل شایسته ای معرفی شود.

خدابخش واقع شدن اردبیل در مرز کشور را دلیل دیگری برای معرفی گسترده این استان دانست و افزود: ستارگان درخشانی در عرصه های مختلف از این منطقه طلوع کرده اند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در سمالی ترین نقطه استان دو شهرستان بیله سوار و پارس آباد به عنوان قطب های تولید میوه کشور مطرح اند، ادامه داد: مشگین شهر در دامنه سبلان و خلخال به عنوان پایتخت فرهنگی و دارنده اولین مدرسه به سبک غربی است.

وی برگزاری مراسماتی از جمله جشنواره ملی غذاهای ایرانی را فرصتی برای معرفی این امکانات عنوان کرد و افزود: جشنواره هایی از این دست زمینه ساز ارتقا نشاط جمعی بوده و باعث ایجاد امنیت ملی خواهد بود.

خدابخش معتقد است مراسماتی به این شکل باعث ایجاد انسجام ملی شده و زمینه آشنایی اقوام ایرانی با داشته های فرهنگی یکدیگر را فراهم می کند.

وی ابراز امیدواری کرد جشنواره ملی غذاهای سنتی بخشی از غنای فرهنگی استان را شناسانده و زمینه معرفی آن را فراهم کرده باشد.

کد خبر 2345024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha