۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۱۹

چیت چیان خبر داد/

کشور در بخش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر شاهد تحولی جدی خواهد بود

کشور در بخش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر شاهد تحولی جدی خواهد بود

قزوین- خبرگزاری مهر: وزیر نیرو گفت: با حمایت از سرمایه گذاران در دوسال آینده شاهد تحول جدی در استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و توسعه نیروگاه های بادی و خورشیدی در کشور خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید چیت چیان وزیر نیرو صبح امروز در مراسم افتتاح فاز اول بزرگترین نیروگاه بادی خاورمیانه که با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد اظهارداشت: با حمایت جدی از سرمایه گذاران بخش خصوصی در راه اندازی نیروگاه بادی و خورشیدی در دو سال آینده شاهد تحول جدی در تولید انرژی برق کشور از منابع تجدید پذیر خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت بالای انرژی های تجدیدپذیر در کشور و با تصویب مجلس شورای اسلامی، سرمایه گذاران بخش خصوصی که در تولید انرژی از منابع تجدید پذیر مانند باد و خورشید اقدام به ساخت نیروگاه کنند تا مدت دو سال همه هزینه های صرفه جویی شده در مصرف سوخت آنها (معادل هرینه مصرف سوخت نیروگاه های فسیلی) به سرمایه گذاران پرداخت خواهد شد.

وزیر نیرو بیان کرد: در خصوص نیروگاه های کوچک خورشیدی این امکان فراهم شده که 50 درصد از هزینه های سرمایه گذاری بخش خصوصی را دولت پرداخت کند که در این راستا در سال گذشته 944.5 مگاوات قرارداد احداث نیروگاه های تجدیدپذیر و بادی با بخش خصوصی منعقد شده است.

چیت چیان تصریح کرد: برخی از قراردادها در مرحله خرید و نصب و برخی در مرحله فونداسیون قرار دارد.

وی یادآورشد: سیاست وزارتخانه تغییر جهت از ساخت نیروگاه های فسیلی و آبی به سمت راه اندازی نیروگاه های بادی و خورشیدی است.

وزیر نیرو اظهارداشت: در دو سال آینده شاهد تحول جدی در استفاده از انرژی های تجدید پذیر و توسعه نیروگاه های بادی و خورشیدی در کشور خواهیم بود.


 

کد خبر 2347466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha