۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۳۲

روزبه:

قزوین آماده راه اندازی رشته های دانشگاهی انرژی های نو در کشور است

قزوین آماده راه اندازی رشته های دانشگاهی انرژی های نو در کشور است

قزوین- خبرگزاری مهر: استاندار قزوین گفت: با وجود مراکز دانشگاهی معتبر مانند آزاد اسلامی و بین المللی امام خمینی(ره) و داشتن رشته های فنی، آماده راه اندازی رشته های تخصصی انرژی های نو به عنوان پایلوت در کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی روزبه درآئین بهره برداری از نیروگاه بادی 20 مگاواتی کهک تاکستان که ظهر دوشنبه با حضور وزیر نیرو و مدیرعامل مپنا، رئیس کمیسیون انرژِی مجلس شورای اسلامی در شرکت توزیع نیروی برق قزوین برگزار شد اظهارداشت: امروز با استعدادهای علمی و فنی خوبی که در کشور و استان داریم استفاده از توان علمي، دانشگاهي و صنعتي استان در توسعه نيروگاه هاي بادي و خورشيدي ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: خوشبختانه رويكرد بسيار خوبي در وزارت نيرو در زمینه استفاده از انرژي هاي نو و تجديد پذير ايجاد شده که با بهره برداري از اين نيروگاهها در كشور آسيب كمتري به محيط زيست وارد خواهد شد و سلامت مردم در مناطق بمختلف تضمین می شود.

روزبه راه اندازی نیروگاه بادی در استان را اتفاقی مبارک و افتخار آمیز دانست و گفت: با افتتاح نيروگاه بادي 2.5 مگاواتي كهك، امروز قزوين به عنوان يك مركز نيروگاهي مهم در كشور مطرح شده و می توانیم در حوزه نیروگاههای بادی و خورشیدی هم جایگاه خوبی برای خود کسب کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: خوشبختانه مراكز مهم دانشگاهي از جمله دانشگاه بين المللي امام خميني(ره) و دانشگاه آزاد اسلامي قزوين با دانشجویان مبتکر و خلاق خود و نیز نخبگانی در رشته های برق، الكترونيك و مكانيك می تواند با رويكرد جديد وزارت نيرو در حمایت از احداث نيروگاه هاي بادي و خورشيدي مرکز تاسیس رشته های تحصیلی در حوزه انرژي هاي نو به صورت پایلوت در کشور باشد تا ضمن بهره گيري از توان علمي دانشگاه ها و مراكز علمي زمینه پژوهش و تحقيقات لازم در توسعه اين طرح مهم نیز فراهم شود.

وی بیان کرد: درصورت موافقت وزیر نیرو آماده پایلوت شدن در این زمینه هستیم و حمایت لازم را نیز انجام خواهیم داد.

استاندار وجود واحدهاي صنعتي استان را از ديگر ظرفيت هاي موجود برای توسعه نيروگاه هاي بادي عنوان كرد و گفت: قزوين مي تواند بخشي از امكانات و تجهيزات مورد نياز براي احداث اين نيروگاه ها را تامين كند و اين آمادگي در بخش خصوصي و همچنين دولتي استان بخوبی وجود دارد.

روزبه گفت: اگر بتوانیم پیوندی بین دانشگاه و مراکز تحقیقاتی و صنعت در حوزه انرژی های نو برقرار کنیم به دستاوردهای ارزشمندی در این بخش دست خواهیم یافت.

کد خبر 2347904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha