۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۵:۰۹

«تاریک ماه» زیر تیغ منتقدان

«تاریک ماه» زیر تیغ منتقدان

نشت نقد و بررسی رمان «تاریک ماه» منصور علیمرادی در فرهنگسرای فردوس تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر نشست نقد و بررسی تازه‌ترین رمان «تاریک ماه» اثر منصور علیمرادی، شاعر و روزنامه‌نگار معاصر در تازه‌ترین نشست بلور قلم برگزار می‌شود.

رمان «تاریک ماه» داستانی فردی با عنوان میرجان است. یاغی جوان و عاشقی که سرگردان کوه‌ها و شنزارهای تفتیده جنوب است و به اجبار مدت زیادی را تنها و بدون آذوقه در کوهستانی دور دست می‌گذراند و با گوشت شکار و دانه کنارهای کوهی ارتزاق می‌کند.

 عشق و وهم، ترس و تنهایی، آوارگی و اضطراب، تخیل و تردید، شخصیت اصلی این رمان را در نهایت به پرتگاهی هولناک سوق می‌دهند که خود او هیچ دخالتی در ایجاد موقعیت‌هایی که می خواهد از آنها بگریزد نداشته است.

تاریک ماه روایت ستم رفته بر انسانی است که رویدادهای ناگهانی زندگی، او را بی آن که بتواند بر آنها چیرگی یابد به سمت نابودی سوق می‌دهند.

تاریک ماه را به تازگی نشر روزنه منتشر کرده است.

در این نشست  که روز سه‌شنبه 11 شهرویرو ماه برگزار خواهد شد در کنار نویسنده، محمد جعفر قنواتی و فرحناز علیزاده به نقد و بررسی این رمان خواهند پرداخت.

نشست‌ بلور قلم از ساعت 17 در فرهنگسرای فردوس واقع در بلوار فردوس تهران برگزار می‌شود.

نصور علیمرادی متولد 1355 در جنوب کرمان است و در مقام نویسنده، شاعر و پژوهشگر، نوشتن داستان و شعر را از بیست سالگی آغاز کرده است.

 مجموعه داستان زیبای هلیل، مجموعه شعر «آوازهای عقیم باد» و سه اثر پژوهشی با عنوان‌های لیکوهای رودبارجنوب، شروگ ماه و افسانه‌های کرانه‌های هلیل رود از او چاپ و منتشر شده است.

علیمرادی بیش از 10 سال است که مشغول تحقیق و تدوین دایره المعارف 10 جلدی فرهنگ شفاهی کرانه‌های هلیل رود است و تاریك ماه اولین رمان اوست.

 

کد خبر 2360148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha