۱۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۵۳

سه خبر از بنیاد رودکی

تنبورنوازان روی صحنه می‌روند/ تک اجرای «پریشاد» در تالار وحدت

تنبورنوازان روی صحنه می‌روند/ تک اجرای «پریشاد» در تالار وحدت

اجرای دو گروه موسیقی «تنبورنوازان لاوچ» و «پریشاد» در تالار رودکی و استقبال تالارهای بنیاد رودکی از اجرای نمایش های پانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک عناوین سه خبر امروز بنیاد رودکی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، گروه موسیقی «تنبورنوازان لاوچ» به سرپرستی حیدر کاکی 21 شهریورماه در تالار رودکی اجرا خواهد داشت و در همین روز گروه موسیقی بانوان «پریشاد» نیز در تالار وحدت به اجرای کنسرت می پردازند.

طنین تنبورنوازی لاوچ درتالار رودکی می پیچد

در کنسرت «تنبورنوازان لاوچ» بخش هایی از آلبوم سحرگاهان به آهنگسازی حیدر کاکی و قطعاتی از ساخته های علی اکبر مرادی در دو بخش کردی و فارسی اجرا می شود.

در بخش فارسی کنسرت، قطعات نسیم، بیکران، دلاچونی، بیداد و عاشقان، سحرگاهان و آوازهایی در مقام قه تار و سحری با اشعاری از باباطاهر، مولوی کرد و مولوی فارس تقدیم مخاطبان می شود و در بخش کردی این کنسرت نیز قطعات گردون، خانه میری، ئاخ له یل، داخ له یل، کله پیر، عاشق، مه جنوون، شمشادونه رگس با اشعاری از بیسارانی، پرتو کرمانشاهی، سعید عبادتیان و سید صالح ماهیدشتی اجرا می شود.

در این اجرا حیدرکاکی تنبور و شورانگیز و همخوان، سید محسن نهانی نی، سیروان منهویی عود، کامران احمدی دف، فرزاد بازگیر تنبور و همخوان، صیاد محمدی تنبور و همخوان، مریم شهبازی همخوان، مرجان بنایی همخوان و همایون کاکی تنبک و تنبور گروه تنبور نوازان لاوچ را همراهی خواهند کرد.

کنسرت «تنبور نوازان لاوچ» 21 شهریورماه ساعت 20 در تالار رودکی اجرا می شود.

«پریشاد» برای بانوان در تالار وحدت روی صحنه می رود

کنسرت گروه موسیقی«پریشاد» به سرپرستی پریچهر خلوتی به صورت تک اجرا در تالار وحدت میزبان بانوان خواهد بود.

گروه موسیقی پریشاد به سرپرستی پریچهر خلوتی تاکنون اجراهای بسیاری را در ایران به صحنه برده است و در اجرای تازه خود روز جمعه 21 شهریورماه ساعت 15 در تالار وحدت به روی صحنه می رود.

تالارهای نمایش بنیاد رودکی به استقبال مبارک می روند

پانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران – مبارک به میزبانی تالارهای نمایشی حافظ و فردوسی بنیاد رودکی از 22 تا 28 شهریورماه برگزار می شود.

پانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران – مبارک به دبيري مرضیه برومند از 22 تا 28 شهریورماه سال جاری در دوازده سالن نمایش تهران برگزار می شود که تالارهای نمایشی حافظ و فردوسی بنیاد رودکی با اجرای 7 گروه نمایش در این دوره از جشنواره نقش بسزایی را ایفا می کند.

آثار نمایشی «بگذار پرنده ها بخوانند»، «سولوی دماغ»، «ناگهان کفتری»، «اندر حکایت ناکامی ببری خان»، «سایه های عروسکی نورا» و «آنتیگونه» از جمله اجراهایی هستند که در ساعت های 18 و 20 در تالار حافظ به روی صحنه خواهند رفت و سالن فردوسی نیز با اجرای «اپرای لیلی و مجنون» در ساعت 20:30 پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

پانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران – مبارک علاوه بر تالارهای نمایشی حافظ و فردوسی بنیاد رودکی از 22 تا 28 شهریورماه در سالن های دیگر تهران برگزار می شود.

 

کد خبر 2367054

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha