۱۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۳۳

پردرآمدترین نویسندگان جهان در سال 2014 معرفی شدند

پردرآمدترین نویسندگان جهان در سال 2014 معرفی شدند

نام جیمز پترسون باز هم به روال سال‌های اخیر در راس فهرست پردرآمدترین نویسندگان جهان که به تازگی منتشر شده، جای گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فوربس، جیمز پترسون موفق شد تا با کنار رفتن ای.ال. جیمز بار دیگر در راس فهرست نویسندگان پرفروش جهان جای بگیرد.

جیمز پترسون
جیمز پترسون داستان‌نویس همچنان به روند تولید 14 کتاب در سال با کمک نویسندگان همکار خود ادامه می‌دهد و به این ترتیب تبدیل به پرکارترین و پردرآمدترین نویسنده صنعت چاپ شده است. پترسون در 12 ماه گذشته 90 میلیون دلار درآمد داشته که به این صورت درآمد کل مسیر حرفه‌ای کاری او طی دهه اخیر را به 700 میلیون دلار رسانده است. او که نویسنده مجموعه کتاب‌های الکس کراس و مایکل بنت است، از آغاز کارش در سال 1976 تا به حال بیش از 300 میلیون نسخه کتاب فروخته است؛ در ایالات متحده یک کتاب از هر 17 کتابی که فروخته می‌شود نوشته پترسون است.

دن براون
دن براون در مکان دوم، هنوز هم روی موج «دوزخ»، چهارمین کتاب از مجموعه رمان‌های رابرت لانگدون خود حرکت می‌کند. این کتاب که تا کنون بیش از 1.4 میلیون نسخه در ایالات متحده به فروش رسانده است، در حال حاضر در مراحل تولید اولیه برای تبدیل شدن به یک فیلم سینمایی به سر می‌برد و توانسته درآمد براون را از 22 میلیون دلار سال 2013 با 6 میلیون افزایش به 28 میلیون دلار برساند.

نورا رابرتز
در مکان سوم رابرتز جای دارد. در سال 2003 نورا رابرتز 12 عنوان با فروشی بیش از یک میلیون نسخه داشت، اما در سال 2013 هیچ یک از کتاب‌هایش موفق به گذر از میزان فروش 10 رقمی نشدند. با این وجود کتاب‌های چاپی و الکترونیکی او فروش‌های قابل توجهی دارند و بین ماه‌های ژوئن 2013 تا 2014، حدود 23 میلیون دلار برای او درآمد داشته‌اند.

دانیل استیل
طی 40 سال فعالیت به عنوان یک نویسنده چاپ شده، دانیل استیل 128 عنوان منتشر کرده که به طور میانگین بیش از 3 کتاب در سال است. بیشتر این کتاب‌ها در ژانر رومانس بوده‌اند، اما او همچنین کتاب‌های کودکان، غیرداستانی و حتی یک مجموعه شعر هم نوشته است. او تا به حال بیش از 600 میلیون نسخه از کتاب‌هایش را به فروش رسانده است. او در مکان چهارم جای گرفته است.

جانت ایوانوویچ
در مکان پنجم ایوانوویچ که نویسنده مجموعه کتاب‌های استفانی پلام است، جای گرفته. او امسال هم قسمتی دیگر از آن‌ها را منتشر کرد که کمک زیادی به درآمد سالیانه‌اش کرد.

جف کینی
جف کینی در مکان ششم، نویسنده مجموعه کتاب‌های « خاطرات یک بچه چلمن» نسخه‌های مختلفی از این مجموعه را نوشته که تا کنون الهام‌بخش ساخت سه فیلم سینمایی بوده است. جدیدترین رمان کودکان او که هشتمین قسمت از همین مجموعه کتاب‌هاست «خوش شانس» نام دارد و طی سال گذشته بیش از 3 میلیون نسخه در ایالات متحده فروش داشته است.

ورونیکا راث
ورونیکا راث در کنار جیلیان فلین و جان گرین یکی از سه تازه‌ وارد به لیست پردرآمدترین نویسندگان سال 2014 است. او به خاطر موفقیت چشم‌گیر مجموعه رمان‌های سه‌گانه «واگرا» وارد این لیست شده و در مکان هفتم قرار گرفته است . این مجموعه کتاب ها تا کنون 17 میلیون دلار درآمد برای او به همراه داشته است. این مجموعه رمان‌ها تنها طی 12 ماه اخیر در ایالات متحده بیش از 7 میلیون نسخه فروش داشته‌اند. همچنین در سال 2014 فیلمی سینمایی نیز از روی آن ساخته شد که 270 میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشت.

جان گریشام
گریشام در مکان هشتم که یکی از پایه‌های ثابت لیست پردرآمدترین نویسندگان است، هنوز هم از فروش کتاب‌های «قاچاقچی» محصول 2012 و «ردیف درختان افرا» محصول 2013 خود درآمد خوبی دارد.

استیون کینگ
از دیگر نویسندگان کهنه‌کار و همیشه حاضر در لیست پردرآمدترین‌ها استیون کینگ است. سال گذشته او کتاب «دکتر اسلیپ» را منتشر کرد که ادامه رمان معروف «درخشش» سال 1977 است. او امسال در مکان نهم جای گرفته است.

سوزان کالینز
کالینز که در مکان دهم جای دارد در سال 2013 موفق به فروش 3.3 میلیون نسخه از سه کتاب «بازی‌های گرسنگی» شد و موفقیت فیلم سینمایی «گرفتن آتش» نیز که ماه نوامبر اکران شد و تنها در ایالات متحده 425 میلیون دلار فروش داشت نیز به آن بسیار کمک کرد. اما امسال او تنها موفق به کسب 16 میلیون دلار شد که نسبت به فروش 55 میلیون دلاری مجموعه کتاب‌های او بین سال‌های 2012 و 2013 کاهشی 71 درصد داشت. کالینز که در گذشته نویسنده تلویزیون کودکان بوده است، همچنین مجموعه پنج کتابی «وقایع زیرزمین» را نیز نوشته است.

جی.کی. رولینگ
رولینگ در مکان 11 جای دارد. او هنوز هم از فروش مجموعه کتاب‌های شناخته‌شده «هری پاتر» خود درآمد چشم‌گیری دارد و در عین حال با اداره وبسایت پاترمور که برای فروش کتاب‌های الکترونیکی هری پاتر طراحی شده است نیز به آن می‌افزاید. او خود صاحب حقوق رسمی و فروش مستقیم این کتاب‌های الکترونیکی است، که معنی‌ آن این است که او از فروش این ای‌بوک‌ها از بسیاری از نویسندگان دیگر درآمد بیشتری دارد. اولین رمان داستانی بزرگسالان او که «جای خالی تصادفی» نام دارد نیز تبدیل به یک مینی‌سریال شبکه بی‌بی‌سی خواهد شد.

جورج آر.آر. مارتین
مارتین در مکان 12 این لیست جای دارد. نویسنده مجموعه کتاب‌های «نغمه یخ و آتش» هنوز هم از فروش تک تک کتاب‌های مجموعه‌اش درآمد بسیار بالایی دارد. سریال «بازی تاج و تخت» شبکه اچ‌بی‌او هم که با اقتباس از مجموعه کتاب‌های او ساخته شده است به موفقیت چشم‌گیر خود ادامه می‌دهد و سال کنونی با پخش فصل چهارم خود بیش از 8.2 میلیون بیننده در هر شب را به خود جذب کرد.

دیوید بالداچی

دیوید بالداچی با درآمد 11 میلیون در مکان سیزدهم این فهرست قرار دارد.

ریک ریوردان

ریوردان در مکان 14 جای دارد. او سال 2013 موفق به فروش 4.3 میلیون نسخه دیگر از مجموعه کتاب‌های تخیلی خود شد که با الهام از داستان‌های اساطیر یونان نوشته شده‌اند.

ای.ال. جیمز
این نویسنده که امسال در مکان 15 جای گرفته هنوز هم پول ساز است. 10 میلیون دلار هم مبلغ کمی نیست، اما در مقایسه با 95 میلیون دلار درآمد سال گذشته جیمز چیز زیادی به نظر نمی‌رسد. کتاب «پنجاه طیف خاکستری» که ابتدا تنها تجلیلی از کتاب‌های «گرگ و میش» بود، نویسنده‌اش را از وبسایت‌های طرفدار کتاب‌های داستانی مستقیما به صدر تمامی لیست‌های پرفروش منتقل کرد و کتاب‌های سه گانه او سال 2012 تنها در ایالات متحده 29 میلیون نسخه فروش داشتند. مجموعه فروش او در سال 2013 به 1.8 میلیون نسخه کاهش پیدا کرد، اما اقتباس سینمایی جدید از کتاب‌های او ممکن است به درآمد سال آینده جیمز کمک کند.

جیلیان فلین
فلین که به تازگی وارد لیست پردرآمدترین نویسندگان جهان شده است و در مکان 16 قرار گرفته، موفقیت خود را مدیون فروش ادامه‌دار رمان «دختر گمشده» سال 2012 است. این کتاب که یکی از پرفروش‌های لیست نیویورک‌تایمز نیز بود، 1.2 میلیون نسخه در سال 2013 به فروش رساند. چهارمین رمان فلین در سال کنونی منتشر خواهد شد و اقتباس سینمایی رمان او با بازی بن افلک نیز همین سال به سینماها خواهد رسید.

جان گرین
جان گرین هم به خاطر موفقیت رمان پرفروش و فیلم سینمایی ساخته شده با اقتباس از آن یعنی «تقصیر ستارگان ما» به تازگی وارد این لیست شده و در مکان 17 جای گرفته است. این داستان عاشقانه که سختی‌های دو نوجوان مبتلا به سرطان را دنبال می‌کند، تا کنون بیش از یک میلیون نسخه در ایالات متحده فروش داشته است. گرین که به شدت از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند و در توییتر هم 2.7 میلیون دنبال‌کننده دارد، پایگاه طرفدارانش را از طریق مجموعه‌ای از ویدیوهای سایت یوتیوب به وجود آورد. رمان «تقصیر ستارگان ما» که پنجمین رمان گرین است، موفق به کسب رتبه اول لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز شد و خود او نیز تک تک نسخه‌های چاپ اول کتابش را امضا کرد.

کد خبر 2367701

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha