۱۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۰۰

گزارش تصویری - تشریحی/

9 سال انتظار برای بهره برداری از یک ورزشگاه/ هواداران مس کرمان چشم به راه وعده ها

9 سال انتظار برای بهره برداری از یک ورزشگاه/ هواداران مس کرمان چشم به راه وعده ها

کرمان - خبرگزاری مهر: در حالیکه مسئولان شرکت مس با وعده رسیدگی به پروژه های زیربنایی ورزش استان از خرید امتیاز لیگ برتر برای تیم فوتبال مس کرمان خودداری کردند اما ورزشگاه شهدای مس که قرار بود طی 18 ماه به اتمام برسد از سال 85 تاکنون در انتظار بهره برداری است و روند احداث این ورزشگاه به کندی پیش می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، استان کرمان در سال جاری در شوک سقوط مس کرمان از لیگ برتر فرو رفت در حالیکه بسیاری از طرفداران مس کرمان توقع داشتند این تیم که به دلیل انتخابهای اشتباه مدیریتی به لیگ دسته اول سقوط کرد برای جبران اشتباهات گذشته در جذب بازیکنان و مربیان غیر کارآمد در تیم اقدام به خرید امتیاز تیم لیگ برتری کنند تا این پتانسیل بزرگ فرهنگی و اجتماعی در استان کرمان ماندگار شود اما مسئولان شرکت مس با این سیاست که قصد دارند مس بار دیگر ریشه ای به لیگ برتر صعود کنند و اعتباری نیز که باید خرج خرید امتیاز لیک برتر شود به اجرای پروژه های ورزشی و توسعه ورزش در استان کرمان اختصاص خواهد یافت. از خرید امتیاز خودداری کردند.

اما پس از بسته شدن دوباره تیم خبرها از کاهش اعتبارات مس کرمان در مقایسه با فصل قبل حکایت دارد و خبری از جذب بازیکنان نامی برای صعود به لیگ برتر نیز در این تیم نشد و تا کنون نیز یک مدیرعامل و یک سرمربی در این تیم عوض کرده است.

همچنین در حالیکه همه در انتظار آغاز مسابقات لیگ دسته اول و وضعیت تیم جدید مس هستند تا کنون خبری از سرمایه گذاری چشمگیر در ورزش استان کرمان نبوده است و حتی ورزشگاه شهدای مس نیز که سالها قبل قرار بود به بهره برداری برسد همچنان در انتظار تامین اعتبار برای اتمام پروژه است.

توسعه امکانات ورزشی وعده مدیرعامل مس به جای خرید امتیاز لیگ برتری

احمد مرادعلیزاده پس از رد خرید امتیاز مس این کار را احساسی خوانده و اینگونه گفته بود که گفت: در نظر داریم برای توسعه ورزش همگانی و اصلاح زیر ساخت ها کارهای بنیادی انجام دهیم.

مدیر عامل شرکت صنایع مس ملی ایران با اشاره به اینکه اگر تصمیم بر خرید  امتیاز بگیریم با علم بر اینکه کاری تصنعی انجام داده ایم مجبور خواهیم بود  که یکسری افراد غیر بومی را به خدمت بگیریم در حالی که اکنون می توانیم اقداماتی زیر بنایی و اساسی را با تکیه بر دانش و توان افراد بومی در دستور کار قرار دهیم.

پس از گذشت ماهها از این صحبتها اما تا کنون اقدامی در راستای تکمیل پروژه 9 سال بر زمین مانده شرکت مس کرمان یعنی ورزشگاه بزرگ شهدای مس نشده است.

از سوی دیگر این نگرانی وجود دارد که بعد از گذشت 9سال از این پروژه سازه های نیمه کاره این ورزشگاه دچار استهلاک شوند و سرمایه ای نیز که تا کنون خرج شده است از بین برود.

محمد ایلاقی، کارشناس اقتصادی استان کرمان در گفتگو با مهر در خصوص این پروژه می گوید: کلنگ احداث این پروژه از سال 85 به زمین زده شد و قرار بود که در مدت 18 ماه این ورزشگاه به بهره برداری برسد.

تحولی در احداث ورزشگاه صورت نگرفته است

وی گفت: تاکنون که در ماه مرداد سال 93 هستیم شاهد بهره برداری از هیچ کدام از قسمتهای این پروژه عمرانی ورزشی نیستیم.

ایلاقی، باشگاه مس را یک فرصت بزرگ اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای مردم کرمان دانست و گفت: همین مسئله که تیم از لیگ برتر به لیگ دسته اول سقوط کرده است که اکثرا با بازیکنان غیر بومی و مدیریت اشتباه بوده است فرصتی بزرگ را از کرمان گرفته است اما توقع این است که حداقل بودجه ای که قرار بود برای حضور مس در لیگ برتر هزینه شود برای احداث پروژه های ورزشی مس در استان هزینه شود که در راس آنها باشگاه شهدای مس قرار دارد.

وی ادامه داد: این ورزشگاه در صورت احداث می تواند در کنار فوتبال دیگر رشته های ورزشی استان را نیز دچار تحولی بزرگ کند.

ایلاقی ادامه داد: وجود این ورزشگاه در محور گردشگری هفت باغ در کنار دهها باشگاه تفریحی و ورزشی و وجود سالنهای چند منظوره متعدد رشته های مختلف ورزشی می تواند جوانان کرمان را با فرصتی مثال زدنی روبرو کند.

وی به استادیوم 30 هزار نفری این ورزشگاه اشاره کرد و افزود: هم اکنون بازیهای مس در ورزشگاه امام علی (ع) شهر کرمان برگزار می شود که در محدوده شهری قرار گرفته و بار ترافیکی بالایی را در زمان برگزاری بازی ها شاهد هستیم.

استادیوم شهدای مس از محدود ورزشگاه مسقف کشور است

وی افزود: این ورزشگاه از جمله استادیومهای مسقف کشور محسوب می شود و می توان میزبان بازیهای بین المللی و داخلی مهم کشور باشد و حتی برای برگزاری بازیهای جام ملتهای آسیا نیز نمایندگاه کنفدراسیون آسیا از این ورزشگاه بازدید کردند و از جمله ورزشگاهها کاندید برگزاری این بازیها به شمار می رود.

در حالیکه تماس های خبرنگار مهر برای مصاحبه با مسئول این پروژه عمرانی بی نتیجه ماند فتح الله نژاد زمانی مدیرعامل باشگاه مس کرمان در گفتگو با مهر اظهارداشت: بدون شک با توجه به اینکه مس کرمان از جمله باشگاههای مطرح کشور است تکمیل این پروژه می تواند در توسعه ورزش در کرمان موثر باشد.

وی نیز خواستار تکمیل این ورزشگاه در اسرع وقت شد و گفت: تاکنون اقدامات خوبی در این ورزشگاه صورت گرفته است اما در صورت تکمیل شدن و بهره برداری از این ورزشگاه بزرگ شاهد توسعه ورزش در کرمان خواهیم بود.

مس کرمان به ورزشگاه اختصاصی نیاز دارد

نژاد زمانی گفت: هم اکنون بازیهای مس در ورزشگاه امام علی (ع) برگزار می شود.

وی افزود: در صورت تکمیل ورزشگاه شهدای مس کرمان بازیهای مس در ورزشگاه اختصاصی انجام می شود و زیر ساختهای فوتبال در کرمان توسعه می یابد.

با وجود تمام این گفته ها اما مس کرمان راهی را می رود که ورزشگاه نقش جهان در آن مسیر گرفتار شد و روند احداث این ورزشگاه دارای فراز و نشیبهای فراوان است.

ورزشگاهی که 9 سال از کلنگ زنی آن می گذرد تاکنون چهار بار از وعده های مکرر افتتاحش گذشته است با این وجود طرفداران مس کرمان امیدوارند این ورزشگاه با اختصاص اعتباری که قرار بود صرف خرید امتیاز لیگ برتر و حضور این تیم در این لیگ شود جان دوباره بگیرد.

ورزشگاه نیمه کاره کاندید برگزاری جام ملتهای 2019

با وجودیکه آخرین وعده افتتاح این ورزشگاه مهر ماه سال گذشته بود در حال حاضر هیچ افق تعریف شده ای برای افتتاح ندارد.

نکته قابل توجه این است که این ورزشگاه از سال 87 تا 91 کمترین میزان پیشرفت فیزیکی را داشته است و بخش قابل توجهی از روند احداث آن پس از سال 91 انجام شده است.

حال باید دید مدیرعامل شرکت مس ایران به وعده های داده شده در راستای توسعه زیر ساختهای ورزش در استان کرمان که بخش اعظم معادن مس کشور نیز در آن قرار دارد عمل می کند یا خیر؟

در صورت تکمیل این پروژه که در آینده نیز برای برگزاری جام ملتهای 2019 یکی از کاندیداهای میزبانی مسابقات است کرمان به عنوان یکی از شش شهر میزبان این رقابتها خواهد شد.

 

کد خبر 2368039

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha