۲ مهر ۱۳۹۳، ۱۵:۵۵

لنگري:

*‌ قرار گرفتن نوآموزان پیش دبستانی در کنار دانش آموزان ابتدایی آسیب زا است

*‌ قرار گرفتن نوآموزان پیش دبستانی در کنار دانش آموزان ابتدایی آسیب زا است

بجنورد- خبرگزاری مهر: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح تجمیع کلاس های پیش دبستانی در یک مدرسه اختصاصی، اظهار داشت: قرار گرفتن نوآموزان پیش دبستانی در کنار دانش آموزان ابتدایی آسیب زا بوده و این رویه امسال تغییر می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد لنگری ظهر چهارشنبه در جمع مربیان پیش دبستانی خراسان شمالی که در روزهای اخیر در اعتراض به شرایط کاری خود اقدام به برگزاری تجمع های اعتراض آمیز کرده بودند؛ بر رفع موارد اعتراضی این مربیان تأکید کرد و افزود: مربیان پیش دبستانی نیروی شرکتی بوده و طرف حساب آنها آموزش و پرورش نیست اما با این حال این نهاد تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات آنها انجام خواهد داد.

وی با بیان این که شرایط کاری این مربیان به نسبت سال های گذشته تغییری نکرده و تنها تغییر در این زمینه تجمیع کلاس های پیش دبستانی مدارس مختلف در چند مدرسه در مناطق مختلف شهر است، اضافه کرد: قرار گرفتن نوآموزان پیش دبستانی در کنار دانش آموزان ابتدایی آسیب زا بوده و این رویه امسال تغییر کرده است.

لنگري اظهار كرد: به عنوان مديركل آموزش و پرورش استان رسما اعلام مي كنم مخالف قرار گرفتن دانش آموزان پيش دبستاني در كنار ساير پايه هاي مقطع ابتدايي هستم از اين جهت امسال طرح 3-3 در مدارس استان اجرايي شد.

وي گفت: به دليل آسيب هايي كه دانش آموزان دوره پيش دبستاني در كنار ساير دانش آموزان مي بينند، بايد مستقل باشند.

لنگري با اشاره به افزايش چشمگير دانش آموزان پايه ابتدايي خراسان شمالی در سال جاري تصريح كرد: امسال مربيان پيش دبستاني می توانند در آن دسته از مدارس دولتي كه تنها دانش آموزان پايه اول، دوم و سوم در آنها تحصيل مي كنند؛ شيفت عصر را در اختيار خود گرفته و اقدام به دایر کردن کلاس های پیش دبستانی کنند.

وی تصریح کرد: این امر به شرطی محقق می شود که فضای مدارس مورد نظر استاندارد باشد چرا كه اگر فضا غيراستاندارد باشد مدرسه تعطيل خواهد شد.

این مسئول در ادامه با اشاره به برگزاری نشدن آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی که یکی از موارد اعتراض این مربیان بود، این موضوع را مسأله ای کشوری دانست و اظهار كرد: براي آزمون استخدامي مربيان پيش دبستاني در مدارس هيچ تفاوتي بين مربیان فعال در مدارس دولتي و غيردولتي نيست.

لنگري همچنین در مورد حقوق و مزایای پایین مربیان پیش دبستانی در خراسان شمالی نیز با بیان این که تمامی مربیان پیش دبستانی نیروی شرکتی بوده و طرف قرارداد آنها شرکتی خصوصی است، اعلام كرد: اگر مربيان شكايتي دارند بايستي از طريق اداره كار، تعاون و رفاه اجتماعي وارد عمل شوند چراكه اين مربيان با آموزش و پرورش قرار دادي ندارند كه به عنوان سابقه كار تلقي شود.

وي اضافه كرد: مربيان پيش دبستاني اسامي نوآموزان و تعداد آنان را در هر منطقه مشخص كنند تا مدرسه دولتي آن منطقه در شيفت عصر در اختيار آنها قرار بگيرد.

لنگري با بيان اينكه ما تابع قانون عمل مي كنيم افزود: يكي از اشكالات مربيان پيش دبستاني اين است كه خود را طرف حساب و نيروي آموزش و پرورش تلقي مي كنند در حالی كه اين طور نيست بلكه آموزش و پرورش تنها كلاس هاي خالي مدارس را به كلاس هاي پيش دبستاني اجاره مي دهد.

به گفته اين مسئول جدايي دانش آموزان پيش دبستاني از پايه هاي ابتدايي به دليل مشكلاتي است كه پيش مي آيد اما پنهان مي كنند.

مديركل آموزش و پرورش خراسان شمالي با بيان اينكه امسال بسته حمايتي از مدارس غير دولتي در نظر گرفته شده و 2.5 ميليارد تومان نيز در اين خصوص به استان تخصيص داده شده است، تصريح كرد: سياست آموزش و پرورش رونق مدارس غير دولتي است از اين جهت براي حوزه پيش دبستاني نیز می بايد بخش هاي خصوصي وارد عمل شوند.

 

کد خبر 2376932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha