۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۴

پرفروش‌های کتاب/

استقبال از آثار شفیعی کدکنی و «بی‌شعوری»

استقبال از آثار شفیعی کدکنی و «بی‌شعوری»

کتاب‌های «چشيدن طعم وقت»، «درويش ستيهنده» و «زبان شعر در نثر صوفيه» از محمدرضا شفیعی کدکنی و کتاب «بی‌شعوری» اثر خاویر کرمنت از جمله کتاب‌های پرفروش شهر کتاب مرکزی در نیمه دوم شهریور هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، با انتشار فهرست کتاب‌های پرفروش فروشگاه مرکزی شهر کتاب در نیمه دوم شهریور، پرفروش‌ترين كتاب‌های حوزه تاريخ، روانشناسی، داستان، شعر، دفاع مقدس، كودك، نوجوان، دين و عرفان، هنر، علم و آموزشی معرفی شدند که در میان آن‌ها می‌توان 3 اثر «چشيدن طعم وقت»، «درويش ستيهنده» و «زبان شعر در نثر صوفيه» از محمدرضا شفیعی کدکنی و کتابی مانند «بی‌شعوری» از خاویر کرمنت را مشاهده کرد.

به این ترتیب، کتاب‌هایی که بین آثار تاریخی به بیشترین فروش دست پیدا کرده‌اند، عبارت‌اند از: «دايره‌المعارف مصور تاريخ مافيا»، «دريغ است ايران كه ويران شود»، «تاريخ ايران مدرن»، «دو قرن سكوت»، «توپ‌های ماه اوت» و «دايره‌المعارف مصور تاريخ زندگی امام خمينی (ره)».

در قفسه کتاب‌های داستانی نیز می‌توان کتاب‌های پرفروش را به این ترتیب مشاهده کرد: «فرصت دوباره»، «چاه به چاه»، «ترس و لرز (نگاه)»، «زيباتر»، «از همان راهی كه آمدی برگرد»، «مرد صد ساله‌ای كه از پنجره فرار كرد و ناپديد شد» و «داستان‌های نيويوركر».

«آن‌ها»، «ضد»، «خطاب به پروانه‌ها و چرا من ديگر شاعر نيمايی نيستم»، «گريه‌های امپراتور» و «مجموعه اشعار سيمين بهبهانی» هم پرفروش‌های حوزه شعر هستند.

در میان کتاب‌های فلسفی هم کتاب‌های «فلسفه ترس»، «تاريخچه كوتاهی از فلسفه»، «مرگ»، «خرد گفتگو» و «درس» مورد بیشترین استقبال قرار گرفته‌اند. اسامی کتاب‌های پرفروش هنر در این مدت عبارت‌اند از: «چند‌نامه به هنرمندی جوان»، «خاطرات هنرمندی جوان»، «نمادپردازی امر قدسی و هنرها»، «مفاهيم كاربردی زبان بدن در عكاسی»، «فلسفه فيلم نوآور» و «عكس».

«بی‌شعوری»، «من (تجربه هنر و زندگی 7)»، «چهار ميثاق (كتاب خرد سرخ‌پوستان تولتك)»، «ژرفای زن بودن (چرخه قهرمانی زنان در سفر زندگی)»، «بخشودن (تجربه و هنر زندگی 2)» و «بازی‌ها» هم در ابتدای فهرست پرفروش‌های کتب روانشناسی قرار گرفته‌اند.

«بنيانی علمی برای جهان عقلانی»، «جهان در پوست گردو»، «تاريخچه زمان» و «استاد عشق» عناوین پرفروش کتاب‌های علمی بوده و در بین کتاب‌های آموزشی هم این کتاب‌ها به بیشترین فروش دست پیدا کرده‌اند: «504 واژه كاملا ضروری»، «Oxford Word Skills Intermediate CD»، «خودآموز مكالمات انگليسی در 90 روز به شيوه نصرت»، «(Cambridge English IELTS 9 with Answers (CD»، «Oxford Word Skills Basic CD» و «آموزش رنگ‌ها».

در میان پرفروش‌های قفسه آثار دین و عرفان هم می‌توان نام کتاب‌هایی چون «چشيدن طعم وقت»، «درويش ستيهنده»، «زبان شعر در نثر صوفيه»، «فصوص‌الحكم» و «راه كمال» را دید.

«من زنده‌ام»، «همت»، «شهدا»، «خروش لاجوردی» و «جاده جنگ» هم در این مدت، در میان کتاب‌های حوزه انقلاب و دفاع مقدس از بیشترین میزان فروش برخوردار بوده‌اند.

عناوین پرفروش‌های کتاب نوجوان هم به این ترتیب است: «خاطرات يك بچه چلمن 9 (بدشانسی از نوع خفن)»، «قصه‌های اميرعلی 3»، «غرور و تعصب (عاشقانه‌های كلاسيك 5)»، «ماتيلدا»، «بخت پريشان» و «ماجرای عجيب سگی در شب»

«كتاب چهره‌سازی»، «140 بازی فكری با بچه‌ها (از تولد تا 3 سالگی)»، «چطور بايد در مدرسه زنده ماند» و «تو كجايی» هم عنوان کتاب‌های پرفروش قفسه کودک این فروشگاه هستند.

کد خبر 2380685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha