۱۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۲

مدیرکل امورعشایری استان ایلام:

عشایر استان ایلام 7900 تن گوشت قرمز و سفید تولید می کنند

عشایر استان ایلام 7900 تن گوشت قرمز و سفید تولید می کنند

ایلام - خبرگزاری مهر: مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: سالانه هفت هزار و 900 تن گوشت قرمز و سفید توسط عشایر استان تولید می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلیمی صبح چهارشنبه در منطقه عشایر نشین گنجه ایلام اظهار داشت: عشایر استان ایلام نقش مهمی در تامین نیازهای فرآوده های گوشتی در کشور و استان دارند به طوری که هم اکنون بیش از هفت هزار و 900 تن گوشت قرمز و سفید توسط عشایر تولید و روانه بازهای مصرف می شود.

وی بیان داشت: بخش مهمی از گوشت قرمز کشور را عشایر استان ایلام تولید می کنند و بیش از 25 هزار تن شیر به طور سالانه نیز توسط عشایر تولید می شود.

این مسئول عنوان کرد: فرآوده های دامی مثل گوشت، شیر، پشم، روغن حیوانی و.. منبع درآمد عشایر استان ایلام هستند و ارزش اقتصادی کل تولیدات عشایر استان بیش از 300 میلیارد تومان در سال است.

وی عنوان کرد: بحث آبرسانی و راه عشایر دو مقوله بسیار مهم برای خدمات رسانی به عشایر استان ایلام است که در طول سال دو هزار و 500 کیلومتر از راه های عشایر استان بازسازی می شود.

وی بیان داشت: روزانه به عشایر استان ایلام نیز آبرسانی سیار انجام می شود تا این قشر زحمت کش از خدمات و امکانات بهره مند شوند.

وی ارائه سوخت فسیلی به عشایر را از دیگر خدمات ارائه شده به عشایر عنوان کرد و گفت: به منظور برق رسانی از انرژی خورشیدی نیز برای عشایر استفاده شده است.

کد خبر 2385400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha