۱۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۳:۴۴

حجت الاسلام يعقوبي:

مسئولان خراسان شمالی دستاوردهای اجرایی سفر رهبری به استان را به مردم گزارش دهند

مسئولان خراسان شمالی دستاوردهای اجرایی سفر رهبری به استان را به مردم گزارش دهند

بجنورد- خبرگزاری مهر: امام جعه بجنورد با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی مبنی‌بر توسعه استان بر پایه کشاورزی، گردشگری و صنعت، از مسئولان خواست تا در سالگرد سفر معظم له به استان، دستاوردهای اجرایی و اقدامات انجام شده در این زمینه را به مردم گزارش دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن دومین سالگرد سفر با برکت مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در نوزدهم مهر ماه سال 91، اظهار داشت: مردم این استان دو سال پیش طعم شیرین ولایت و جایگاه رهبری دینی را به تمام وجود احساس کرده و با استقبال تاریخی از مقام معظم رهبری، ضمن نمایش ولایت مداری خود به جهانیان، حماسه ای ماندگار خلق کردند.

وی از مردم خواست تا نوزدهم مهر ماه امسال در برنامه بزرگداشت سالگرد سفر رهبری به استان و مراسم استقبال نمادین از رهبری حضور باشکوهی داشته باشند و بار دیگر اعتقاد خود به رهبری و ولایت فقیه را به جهانیان نشان دهند.

حجت‌الاسلام یعقوبی همچنین از مردم خواست تا امشب در شب دومین سالروز سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در مساجد بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، دو رکعت نماز شکر نیز بخوانند تا به این وسیله شکر نعمت ولایت بگویند.

خطیب نماز جمعه بجنورد با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی مبنی بر توسعه استان بر پایه کشاورزی، گردشگری و صنعت، از مسئولان خواست تا در سالگرد سفر معظم له به استان، دستاوردهای اجرایی و اقدامات انجام شده در این زمینه را به مردم گزارش دهند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن عید غدیر، اظهار کرد: عید غدیر روز اعلام آشکار و همگانی ولایت امام علی(ع) بود در حالی که در طول 23 سال نبوت حضرت محمد(ص)، رسول گرامی اسلام بارها در جلسات متعدد ولایت و خلافت امام علی(ع) را اعلام کرده بود.

وی با بیان این که ما شیعیان بر مسئله غدیر و حقانیت امام علی(ع) تأکید داریم، افزود: اما این موضوع به معنای اختلاف افکنی نیست و ما برای اثبات غدیر دیگران را نفی نمی کنیم.

به گفته حجت الاسلام یعقوبی در این استان کسانی زندگی می کنند که مسئله غدیر را به آن معنا قبول ندارند؛ اما همه در کنار یکدیگر به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند و مسئله غدیر به عنوان عامل تفرقه عمل نمی کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: اهل سنت و شیعیان اشتراکات زیادی دارند و باید با تکیه بر مشترکات خود، دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم ناکام گذارند.

حجت‌الاسلام یعقوبی گفت: برادران اهل تسنن بدانند ما شیعیان از غدیر عقب نشینی نمی‌کنیم اما این به معنای جنگ و جدل با شما نیست بلکه معتقدیم باید با تکیه بر اشتراکات فراوان میان اهل سنت و شیعیان، برای اعتلای اسلام و مسلمانی و مقابله با توطئه‌های دشمن تلاش کنیم.

کد خبر 2386623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha