۲۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۳۹

میقانی در گفتگو با مهر:

جودو چاره‌ای جز توجه به رده سنی پایه ندارد/ برای پشتوانه‌سازی برنامه داریم

جودو چاره‌ای جز توجه به رده سنی پایه ندارد/ برای پشتوانه‌سازی برنامه داریم

سرمربی جدید تیم جودو نوجوانان ایران گفت: جودو برای موفقیت در آینده باید به رده سنی پایه توجه کند و من وظیفه دارم تا برای رسیدن به این هدف تلاش کنم.

داود میقانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد انتخابش به عنوان سرمربی تیم نوجوانان جودو ایران، ضمن بیان مطلب فوق افزود: در شورای فنی جودو مباحث زیادی مطرح شد و در نهایت وظیفه هدایت تیم نوجوانان برعهده من گذاشته شد. بنده نیز با قبول این مسئولیت تلاش می‌کنم تا با ارائه برنامه‌های خود برای ساختن آینده جودو ایرنا تلاش کرده و تمام تجربیات خود را در اختیار نوجوانان قرار دهم.

وی افزود: جودو ایران برای رسیدن به روزهای خوب گذشته چاره‌ای ندارد جز آنکه برنامه‌های خود را روی رده سنی پایه متمرکز کند. این برنامه‌ها از سال گذشته آغاز شده و برای آنکه به هدف نزدیک شود، بنده به همراه همکارانم تلاش خود را دو چندان خواهیم کرد تا بتوانیم کاری ماندگار در جودو ایران انجام دهیم.

این پیشکسوت جودو در مورد همکاران خود هم اظهار کرد: یکی از مربیان کره‌ای که هم اکنون در تهران حضور دارد، به همراه ما خواهد بود و دو مربی دیگر هم که سابقه کار با رده سنی پایه دارند را طی یکی دو روز آینده انتخاب کرده و معرفی خواهیم کرد. برای این انتخاب هم تصخصص کار با رده سنی پایه و همچنین تجربه مربیگری مدنظر خواهد بود.

وی در مورد سوابق خود اینگونه توضیح داد: به مدت 5 سال هدایت تیم ملی نوجوانان یمن را برعهده داشتم که موفقیت‌های زیادی در بین کشورهای عربی و مدال‌های متعددی در آسیا کسب کرد و سهمیه المپیک لندن را نیز به دست آورد.

میقانی اضافه کرد: حضور در کلاس‌های آموزشی دانشگاه "یونگ این" ژاپن به عنوان یکی از معتبرترین مکان‌های آموزشی جودو که بسیاری از ملی‌پوشان جودو این کشور آنجا هستند، به مدت یکسال هدایت تیم ملی عراق، هدایت تیم ملی کاتا که به نایب قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا انجامید، از جمله سوابق بنده است. ضمن اینکه در مدت هشت سال اسرات هم به همرزمان خود جودو آموزش می‌دادم.

وی در خصوص حضور استاد یکی از پیشکسوتان به عنوان مدیرفنی تیم‌های رده سنی پایه تصریح کرد: استاد کیهان تجربه زیادی در رده‌های مختلف سنی دارد و ما باید از این تجربیات بهترین بهره را ببریم و انشاالله به کمک هم برنامه خوبی را برای ساختن آینده جودو تدوین و اجرا خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی جودو نوجوانان ادامه داد: یکی از مشکلات عمده جودو آموزش است و کار اصلی ما در رده سنی پایه همین است که با آموزش صحیح سعی کنیم مشکلات و نواقص فنی را کاهش دهیم تا در مراحل بعدی به سمتی برویم که جودوکاران ما از پایه راه مبارزه و پیروزی بر رقبای خارجی را اصولی یاد بگیرند و بنده همه تجربیات خود را در اختیار قرار خواهم داد.

میقانی در پایان گفت: جودو ایران نیاز به همدلی و وفاق دارد و اگر این اتقاق خوب در جودو ایران بیفتد مطمئن باشید کارها به سرعت پیش می‌رود و راه موفقیت هموار می‌شود و امیدوارم همه دوستان کمک کنند تا با کمک آینده‌ی روشن را برای جودو ایران ترسیم کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون جودو صبح امروز اسامی سرمربیان تیم‌های نوجوانان و جوانان را اعلام کرد که هدایت تیم نوجوانان به داود میقانی سپرده شد.

کد خبر 2387531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha