۳۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۶:۳۱

حجت الاسلام یونسی:

فساد تنها به حجاب نیست بلکه تهمت و آبروی کسی را بردن است

فساد تنها به حجاب نیست بلکه تهمت و آبروی کسی را بردن است

زنجان - خبرگزاری مهر: دستیار رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‎های دینی و مذهبی، با اشاره به اینکه دولت در راستای بحث توسعه فرهنگ عفاف وحجاب تلاش می کند، گفت: فساد تنها به حجاب نیست بلکه فساد تهمت و آبروی کسی را بردن است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی یونسی ظهر چهارشنبه در جمع مردم شهرستان ایجرود در مصلای این شهر با بیان اینکه دولت تمام تلاش خود را برای حل مشکلات اقتصادی صورت می دهد به سیاست دولت در زمینه ریشه کنی بیکاری و تورم اشاره کرد و افزود: تحریم‎ها بزرگ‌ترین آسیب را به بنیه اقتصادی و اجتماعی کشور وارد کرده است.

وی ادامه داد: ابعاد اثرات تحریم از اثرات جنگ تحمیلی هشت ساله زیادتر است و روند به گونه ای بوده که در همه بخشها اثرات خود را نشان داده است.

 دستیار رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‎های دینی و مذهبی با اشاره به اینکه دولت به مشکلات اقتصادی مردم واقف و آگاه است گفت: وظیفه اصلی دولت کاهش مشکلات اقتصادی است که گام نخست این رفع کردن مشکلات اقتصادی بحث دیپلماسیو سپس رفع تحریم‌ها است.

حجت الاسلام یونسی با یادآوری اینکه دولت گام های اساسی و بزرگ در زمینه رفع تحریم ها و کاستن از مشکلات پیش آمده از محل تحریم ها صورت داده است، افزود: متاسفانه عده ای نمی خواهند این دولت موفق شود و در حوزه رفع تحریم ها نیز در مسیر فعالیت و اقدامات دولت کارشکنی و سنگ اندازی می کنند.

حجت الاسلام یونسی گفت: بیکاری منشاء بسیاری از ناهنجاری‌ها همچون ظلم، اعتیاد و طلاق است و برای حل مشکل بیکاری باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم. صنعت، توریسم، خدمات و سایر بخش‌های اقتصادی باید فعال شوند تا از وضعیت فعلی خارج شویم.

مشاور رئیس جمهور، موفقیت دولت در زمینه رفع چالش های اقتصادی و همچنین مشکل فقر و بیکاری را موفقیت کل جامعه دانست و افزود: همه بخش ها و گروه ها و جریان های سیاسی باید دولت را برای تحقق اهداف خود حمایت و همراهی کنند چون موفقیت دولت، موفقیت کشور بوده و رفع چالش های اجتماعی را به دنبال دارد.

حجت الاسلام یونسی تاکید کرد: اگر اولویت اصلی رسیدن به اشتغال جوانان است باید سرمایه‌گذاری در کشور امنیت داشته باشد و مورد تشویق قرار گیرد.

وی اعلام کرد: ملت ایران مستحق تحریم، گرسنگی، فقر و چالش های اجتماعی نیست.

دستیار رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‎های دینی و مذهبی گفت: باید تحریم‌ها رفع شود و آن هم تنها از طریق مذاکره محقق خواهد شد.

حجت الاسلام یونسی با بیان اینکه خداوند دوست دارد ملت مسلمان در حالی که عالی‌ترین ویژگی اخلاقی را دارند در اوج ثروت و امنیت باشند، اذعان داشت: متاسفانه  امروز شاهد آن هستیم که بخش زیادی از نیازمندی‎های کشورمان همچون گندم، از کشورهای بیگانه تامین می‌شود و بالاتر از این منکری نیست که بخواهیم سرمان را در برابر بیگانه فرود آوریم و نیازمان را از آنان بطلبیم.

حجت الاسلام یونسی ادامه داد: ملت ایران رشد و تعالی، اقتدار و عزت و موفقیت در حوزه های مختلف را باید همواره داشته باشد تا با این روند در راستای تحقق ایرانی مقتدر و توانمند موفق عمل کند.

وی با بیان اینکه مشکل تورم در کشور مهار شده است، افزود: کاهش تورم به معنای نبود گرانی و رفع مشکل اشتغال نیست ولی باید قبول کنیم اصل سرکشی ها و طغیان ها در حوزه اقتصاد بوده و هم اکنون قیمت طلا و زمین مهار شده است.

دستیار رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‎های دینی و مذهبی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید در زمینه سیاست خارجی قاطعانه وارد عمل شده است، افزود: برای رفع تحریم ها که یک جنایت بزرگ در حق ملت ایران بوده است دولت فعالیت های گسترده ای صورت داده ولی باید قبول کنیم که رفع کامل تحریم ها نیازمند زمان زیاد است.

حجت الاسلام یونسی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به توسعه امنیت در کشور افزود: وجود امنیت در جامعه موجب استقبال از سرمایه گذاری داخلی و خارجی می شود.

دستیار رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‎های دینی و مذهبی با بیان اینکه ورود سرمایه گذاری و استقرار صنعت در جامعه موجب توسعه اشتغال می شود، گفت: اشتغال جوانان با توسعه سرمایه گذاری ایجاد می شود و باید تلاش کنیم نسبت به ایجاد اشتغال پایدار در جامعه برنامه ریزی هدفمند و جامع داشته باشیم.

حجت الاسلام یونسی با اشاره به اینکه دولت یازدهم در راستای توسعه سرمایه گذاری خارجی و استفاده از ظرفیت های مغفول مانده در حوزه سرمایه گذاری داخلی فعالیت های زیادی صورت داده است، افزود: باید با رویکرد کارشناسانه و هدفمند نسبت به ایجاد بستر مناسب برای ورود سرمایه گذار داخلی و خارجی اقدام کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت در راستای بحث توسعه فرهنگ عفاف وحجاب تلاش می کند، گفت: فساد تنها به حجاب نیست بلکه فساد تهمت و آبروی کسی را بردن است.

حجت الاسلام یونسی با تاکید بر اینکه فساد بزرگ دورویی، دزدی، رشوه، تهمت است، گفت: در جامعه ما همه این مظاهر به شکل عادی درآمده است و گاهی افراد به ظاهر دین‌مدار چنین جنایت‌هایی را انجام می‌دهند.

 دستیار رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‎های دینی و مذهبی، با اشاره به اینکه برای داشتن سرمایه‌گذاری ایمن و توریسم نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم، گفت: فرهنگ ما باید پذیرای توریسم و سرمایه‌گذاری باشد و این امر یعنی امنیت، ما نیازمند امنیت اقتصادی و اجتماعی هستیم تا بتوانیم در این عرصه وارد شویم.

کد خبر 2394312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha