۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۱۹

همایش شیرخوارگان حسینی در خراسان جنوبی برگزار شد

همایش شیرخوارگان حسینی در خراسان جنوبی برگزار شد

بیرجند – خبرگزاری مهر: هفتمین همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در استان خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفتمین همایش سراسری شیرخوارگان حسینی صبح امروز همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی برگزار شد و سربازان کوچک حسین آمدند و برای اعلام جانبازی و شهادت سر از گهواره ها برداشتند.

 سربازانی که با سر‌بندهای سرخ و سبز "یا علی‌اصغر"، "یاحسین" کفن پوشیده و منتظر تبعیت از فرمان امام خویش برای یاری رساندن به ولی امر زمانشان شدند.

شیرزنان مسلمان ایرانی امروز در همایش شیرخوارگان حسینی یک صدا و استوار فریاد زدند: «حسین جان اگر در کربلا نبودیم ولی بدان تا ابد بر سر عهد و پیمان با تو ایستاده ایم و هرگز زندگی با ذلت و خواری را نمی پذیریم».

علی اصغر حسین(ع) در ظهر عاشورا جرعه‌ای عشق نوشید و با ثبت مظلومیتش در این واقعه عظیم، درس ایثارگری، شهادت و جانبازی در راه ولایت را به همه جهان آموخت.

حضرت علی اصغر(ع) خود را فدای ولایت کرد

حجت الاسلام محمد صادقی سرایانی صبح جمعه در همایش شیرخوارگان حسینی در خراسان جنوبی اظهارکرد: حضرت علی اصغر(ع) سراسر فهم بود و رزمش با تمام یزیدیان در طول تاریخ است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ۱۳۷۵ سال از شهادت حضرت علی اضغر(ع) می گذرد، بیان داشت: هنوز فریادهای حضرت علی اصغر(ع) در گوش تاریخ نجوا می شود و برای پدر یار طلب می کند.

 وی عنوان کرد: برپایی همایش شیرخوارگان علی اصغر با این هدف است تا بگویم یاران وی هنوز ایستاده اند و دفاع از دین کوچک و بزرگ ندارد.

وی با بیان اینکه همیشه باید یار حسین(ع) بود و فریاد زد و در این راه بی تفاوت نبود، گفت: امروز ما فریاد می زنیم پشت سر حسین زمان خود حضرت آیت الله خامنه ای ایستاده ایم و شاید پر پر شویم اما تنهایش نخواهیم گذاشت.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: حضرت علی اصغر(ع) امروز ما را به میدان بصیرت افزایی فراخوانده است و اگر شمشیری نیست فریاد می زنیم در دفاع از دین و ولایت تا پای جان ایستاده ایم.

 وی خطاب به مادران گفت: فرزندان خود را عاشورایی و حسینی بزرگ کنید و هر روز عاشورا را تکرار کنید و پای دین خود بایستید.

 حجت الاسلام صادقی سرایانی با اشاره به اینکه حضرت علی اصغر(ع) با همه کودکی اش خود را فدای ولایت کرد، عنوان کرد: ما نیز امروز باید ولایی زندگی کنیم، ولایی حرف بزنیم و ولایی بمیریم.

 

کد خبر 2413173

برچسب‌ها