۲۱ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۰۵

معاون آخوندی در گفتگو با مهر:

5600 میلیارد تومان برای بازسازی راه‌های روستایی می‌خواهیم

5600 میلیارد تومان برای بازسازی راه‌های روستایی می‌خواهیم

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه 54 درصد از راه‌های روستایی بیشتر از 10 سال عمر دارند، گفت: برای بازسازی راه‌های روستایی به 5 هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

حسین میرشفیع در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه 150 هزار کیلومتر راه‌های روستایی بالای 20 خانوار در کشور داریم، گفت: 54 درصد از این راه‌ها بیشتر از 10 سال عمر دارند که نیازمند تعمیر و نگهداری جدی هستند، اما تاکنون سرمایه‌گذاری مناسبی انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از راه‌ها هنوز خط کشی اولیه هم نشده‌اند، افزود: ما از ظرفیت موجود استفاده می‌کنیم تا عملیات راهداری زمستانی را انجام دهیم که برای این منظور از منابع مختلفی تامین اعتبار خواهیم کرد.

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تامین منابع از محل جرایم راهنمایی و رانندگی، اظهار داشت: 60 درصد از منابع اخذ شده از جرایم مربوط به سازمان راهداری و سازمان دهیاری‌ها است که از این محل‌ها 30 درصد به راه‌های روستایی اختصاص پیدا می‌کند.

میرشفیع با بیان اینکه تمام این منابع را در بخش راه‌های روستایی هزینه می‌کنیم، بیان کرد: علی رغم محدودیت‌های اعتباری، امیدواریم که زمستان امسال خدمات مناسبی را به روستائیان ارائه دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای بازسازی راه‌ها هم باید سرمایه گذاری زیادی انجام گیرد، زیرا در چند سال گذشته نبود اعتبار کافی در این بخش موجب صدماتی به راه‌های کشور شده است.

میرشفیع با بیان اینکه بازسازی راه‌های روستایی 5 هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: به طور حتم چنین اعتباری را نمی‌توانیم به‌زودی تامین کنیم، بنابراین برای سال اول پیشنهاد یکهزار و 200 میلیارد تومان را داده‌ایم.

کد خبر 2419676