۲۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۵۸

حجتی تاکید کرد:

صنایع فرآوری و بسته‌بندی خرما توسعه یابد

صنایع فرآوری و بسته‌بندی خرما توسعه یابد

بوشهر - خبرگزاری مهر: وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم توسعه صنایع فرآوری و بسته‌بندی خرما تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حجتی ظهر پنجشنبه در بازدید از صنایع فرآوری خرما در شهرستان تنگستان استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی به ویژه در بخش تولید خرما محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: بخش مهمی از خرمای کشور در استان بوشهر تولید می‌شود که لازم است با اجرای طرح‌های مختلف، حمایت لازم از نخلداران و فعالان عرصه خرما صورت بگیرد.

وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم توسعه صنایع فرآوری و بسته‌بندی خرما تاکید کرد و بیان داشت: باید در کنار تولید محصولات کشاورزی، به بسته‌بندی و فرآوری و ایجاد زمینه مناسب برای صادرات خرما توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز در این بازدید اظهار داشت: وزیر جهاد کشاورزی از شرکت اخترجنوب که در زمینه بسته‌بندی خرما و خشکبار فعالیت دارد بازدید کرده است.

محمدتقی منوچهری به تشریح فعالیت‌های این شرکت پرداخت و بیان داشت: این شرکت دارای ظرفیت بسته‌بندی شش هزار تن محصول است که پنج هزار تن خرما در این شرکت بسته‌بندی می‌شود و یک هزار تن نیز ظرفیت بسته‌بندی خشکبار در این شرکت است.

وی تاکید کرد: این شرکت مجهز به دستگاه‌های پیشرفته بسته بندی است که می‌تواند نقطه قوتی برای ایجاد زمینه صادرات برای محصولات کشاورزی استان بوشهر باشد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر تاکید کرد: وزیر جهاد کشاورزی در سفر خود به استان بوشهر از ظرفیت‌های استان در بخش کشاورزی و شیلات و پرورش ماهی و میگو بازدید می‌کند تا از نزدیک در جریان وضعیت کشاورزی استان قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: نشست بررسی مشکلات و تامین نیازهای فعالان عرصه کشاورزی استان نیز برگزار می شود که امیدواریم بتوانیم به نتایج مطلوبی برای توسعه هر چه بیشتر کشاورزی در استان دست یابیم.

کد خبر 2420414

برچسب‌ها