۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۲۸

معاون جهاد کشاورزی بوشهر:

صنایع بسته‌بندی و فرآوری در مناطق خرماخیز بوشهر توسعه می‌یابد

صنایع بسته‌بندی و فرآوری در مناطق خرماخیز بوشهر توسعه می‌یابد

بوشهر - مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: صنایع بسته‌بندی و فرآوری در مناطق خرماخیز و قطب‌های تولید این محصول در استان بوشهر توسعه می‌یابد.

مصطفی قلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه خرما دارد و به عنوان یکی از قطب‌های تولید خرمای کشور شناخته می‌شود.

وی اضافه کرد: توسعه صنایع فرآوری و بسته‌بندی خرما نقش مهمی را در ایجاد ارزش افزوده برای این محصول فراهم می‌کند و باعث بهبود وضعیت بازار این محصول می‌شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: در همین راستا صنایع بسته‌بندی فرآوری در مناطق خرماخیز و قطب‌های تولید این محصول در استان بوشهر توسعه می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه این صنایع در قطب‌های تولید یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است و می‌تواند نقش مهم در ارائه این محصول در بازارهای جهانی و افزایش صادرات آن داشته باشد.

قلی‌پور بیان کرد: در همین راستا یک واحد در روستای شاهیجان شهرستان دشتستان ایجاد شده است که در حفظ کیفیت خرما، بسته‌بندی و فرآوری این محصول نقش مهم و اساسی دارد.

پیش بینی می‌شود امسال ۱۶۵ هزار تن محصول از نخلستان‌های استان برداشت شود که از این مقدار هشت هزار تن خارگ، ۳۰ هزار تن رطب و ما بقی خرما هستند.

شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، جم و دشتی به عنوان قطب‌های اصلی تولید خرمای استان محسوب می‌شوند و عمده خرمای تولیدی استان بوشهر از نوع کبکاب و زاهدی است.

سال گذشته ۲۷ هزار تن خرمای استان بوشهر به ارزش ۳۴ میلیون دلار به کشورهای مختلف از جمله پاکستان، افغانستان، آسیا میانه و اروپا صادر شد و پیش بینی می‌شود امسال میزان صادرات به ۳۰ هزار تن افزایش یابد.

در حال حاضر ظرفیت سردخانه‌های استان بوشهر ۶۵ هزار و ۵۰۰ تن است که تا پایان سال به ۷۰ هزار تن افزایش می‌یابد و ظرفیت بسته بندی ۹۰ هزار تن خرما نیز در این استان تأمین شده است.

کد خبر 5295004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha