انتشار کتابی درباره «هنر برقراری ارتباط»

انتشار کتابی درباره «هنر برقراری ارتباط»

کتاب «هنر برقراری ارتباط» نوشته تیچ نات هان با ترجمه مهین خالصی توسط انتشارات ققنوس منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیچ نات هان نویسنده این کتاب، شاعر و پژوهشگر شناخته شده در عرصه جهانی است. او راهب بودایی ذن است که در اجتماعی رهبانی که خود در فرانسه بنیانش را گذاشته، زندگی می‌کند. او نویسنده کتاب پرفروش نیویورک تایمز با نام «خشم» و اثر دیگری با نام «معجزه تمرکز حواس» است.

نات هان کارگاه‌های عمومی مختلفی در سطح جهان برگزار می‌کند و عزلت‌گاه‌های برقراری صلح با کهنه‌سربازان را هدایت می‌کند. این نویسنده با به کار گرفتن تجربه کاری‌اش با زن و شوهرها، همکاران و درگیری‌های بین‌المللی، عناصر سازنده روابط سالم و آگاهانه را فاش می‌کند. او در سال ۱۹۶۷ نامزد جایزه صلح نوبل شد.

عنوان اصلی کتاب پیش‌رو، «The Art of Communication» است که در سال ۲۰۱۳ به چاپ رسیده است. عناوین فصول این کتاب به ترتیب عبارت است از: غذای ضروری، برقراری ارتباط با خود، کلیدهای برقراری ارتباط با دیگران، شش و ِرد برای گفتار محبت‌آمیز، وقتی که مشکلات پیش می‌آیند، ارتباط آگاهانه در محل کار، ایجاد جامعه در جهان، ارتباط ما استمرار ماست و تمرین‌هایی برای روابط محبت‌آمیز.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

روزی شخصی از بودا سوال کرد: «آن فرد وقتی از دنیا برود، به نظر شما به کدام ملکوت خواهد رفت؟» بودا جواب داد: «شاید در این یا آن قلمرو ملکوتی متولد شود.» بعد شخص دیگری از بودا پرسید: «آن فرد وقتی از دنیا برود، به کجا خواهد رفت؟» بودا جواب داد: «او جایی نخواهد رفت.» شخصی که آن نزدیکی ایستاده بود از بودا پرسید که چرا او به دو نفر دو جواب متفاوت داده بود. بودا پاسخ داد که به شخصی که سوال می‌کند بستگی دارد، و گفت: «من متناسب با فهم شنونده و توانایی‌اش برای درک چیزهایی که می‌گویم صحبت می‌کنم.»

داستانی است که می‌گوید شخصی یک روز صبح دیگی شیر به زنی داد. در پایان روز آمد تا آن را پس بگیرد. در طول روز شیر به کره و پنیر تبدیل شده بود. مرد گفت: «ولی من به تو شیر دادم، و تو به من کره و پنیر پس دادی.» خب، آیا شیر همان کره است یا فرق دارد؟ همان نیست، ولی فرق هم ندارد.

برای افرادی که درکشان عمیق است، ناچارید جوابی عمیق‌تر بدهید که نشان دهد هیچ چیز پایدار نیست و همه چیز پیوسته در حال تغییر است. بنابراین تعلیمی که می‌دهید و طرز صحبت کردنتان به درجه خرد شنونده و توانایی‌اش برای درک چیزی که می‌گویید، بستگی دارد. شما باید متناسب با پیشینه و توانایی‌های شخص طرف صحبتتان حرف بزنید.

کتاب «هنر برقراری ارتباط» با ۱۶۰ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۷ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.

کد خبر 2428832

برچسب‌ها